Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Tavasszal távozik Capito

 

Tavasszal távozik Capito

Körülbelül májusig marad jelenlegi pozíciójában Jost Capito, akkor veszi át a McLaren Forma-1-es csapatának vezérigazgatói munkakörét.

A jelen pillanatban még a Volkswagen Motorsport igazgatójaként dolgozó német szakvezető azt mondja, addig nem vált, amíg nem biztos benne, hogy megtalálták a megfelelő utódot a német gyártó rali világbajnoki csapatába.

„Meg akartuk tenni a bejelentést, hogy kijöjjön a hír, ezzel meg tudtuk akadályozni a pletykákat és minden ilyet” – mondta el Capito még az idei világbajnokság idénynyitója, a Monte-Carlo Rallye előtt. „Meg kell most kezdődnie a folyamatnak, hogy megpróbáljunk találni valakit, aki helyettesít engem. Nem tudom, mennyi időbe telik ez, de addig, amíg nem történik ez meg és nem vagyok elégedett azzal, ahogy megtörtént, nem megyek sehová. Itt leszek a Volkswagennél Monte-Carlóban, itt leszek a következő három vagy négy versenyen, úgyhogy hosszabb dolog lehet ez – nem tudom.” Az Autosport magazin értesülései szerint a McLaren tisztában van Capito helyzetével, és megértik, ha csak áprilisban vagy májusban csatlakozik hozzájuk az új vezető.

A Volkswagen Capito vezetésével szállt be 2013-ban a rali világbajnokságba, azóta domináns szerepet tölt be a sorozatban. „Most a szokásos az élet a Volkswagennél” – hangzottak a szakvezető szavai. „Ez olyan, mint a gyerekekkel. Felneveled a gyerekeidet, de egy ponton el kell hagyniuk az otthont és saját maguknak kell boldogulniuk. Szülőként biztos akarsz lenni, hogy megfelelően felkészítetted a gyerekeidet a következő feladatokra, ez az, amit tenni akarok a Volkswagennel.”

Capito azt is megemlítette, nem lehetett elszalasztani az esélyt, hogy a McLarennél dolgozhasson. „Bárki, aki a mi iparunkban dolgozik, tudja, hogy az F1 a McLarenről szól és a Ferrariról szól, és az esély, hogy a McLaren csapatát futtasd, egy olyan, amire nem mondhatsz nemet. Azoknak az embereknek a számára, akik a mi világunkban élnek, nem lett volna lehetséges erre azt mondani, hogy nem. A McLaren megérdemli, hogy jobb pozícióban legyen, mint éppen most van. Egy nagyon nehéz döntés volt ezt meghozni. Ez volt pályafutásom legnehezebb döntése, és ez lesz a pályafutásom legnagyobb kihívása, ez bizonyos. De a McLaren… Az én részemről pedig, mindig is érdekeltek a nagy kihívások.”

A McLarenes pozíció a harmadik lesz, amit a szakember a Forma-1-ben betölt. Korábban a Sauber fő operációs embere volt, majd a Fordnál dolgozott, amikor az a Jordant látta el a 2000-es évek elején motorokkal.

 

Nem az emissziós botrány az ok

Hogy elhessegesse a szóbeszédeket, Capito arról is beszélt, nem a Volkswagennel kapcsolatban a közelmúltban kirobbant emissziós botrány az oka a távozásának.

„Hallottam, az emberek különböző okokról beszélnek, hogy miért fogadtam el az új munkát, de el tudom mondani és le tudom szögezni, nincs semmi gond a Volkswagen Motorsportnál. A váltással kapcsolatos döntésem a kihívás miatt volt, nem egy olyan helyzet ez, ami az utóbbi három hónapban jött elő, mióta tart a dízelekkel kapcsolatos probléma. A nyár elején beszélgettem erről a lehetőségről először a McLarennel.

A Volkswagen rali világbajnoki programja biztonságban van, és ezen a téren szükségünk van most a sikerekre, jobban, mint bármikor korábban. Természetesen megpróbálunk valamennyit spórolni a költségvetésben, de az elkötelezettség ugyanaz.”

A Volkswagen a hírek szerint harminc százalékkal csökkentette a költségvetést, a hannoveri alakulat azonban el tudta kerülni, hogy eggyel kevesebb autót küldjön csatába, nem úgy, mint az istállótársak, az Audi és a Porsche a Le Mans-i 24 Órás verseny esetében. A Volkswagen Motorsport ehelyett a vendéglátásban eszközöl megszorításokat az európai fordulókon.

 

A sikerek csúcsán a Volkswagen

Capito úgy véli, a német gyártó, mely a január 22-én ünnepelte az első autósportos elkötelezettségének ötvenedik évfordulóját, most van a legerősebb pozícióban, és reméli, hogy úgy hagyhatja el a céget, hogy szilárd alapokat teremtett.

„Amikor a Volkswagen Motorsport ötven éves lesz, jobb pozícióban lesz az autósportok tekintetében, mint valaha” – mondta. „Egy széles körű programmal is büszkélkedhet: globálisan aktív a rali világbajnokságon, ami folyamatosan növekszik, lesz egy új verseny Kínában 2016-ban, és a Toyota is csatlakozik gyártóként 2017-ben.

A versenypályán előléptetünk új tehetségeket a Forma-3-ban, és az ügyfélsport felé is elmozdulunk a Golf TCR-rel. Egyre nagyobbá válik a TCR is azzal, hogy tucatnyi bajnokság ível felfelé. És nagyon jó alapjaink vannak a rallycross-ban – ami egy modern, feltörekvő sportág – az USA-ban. Mint ilyen, a Volkswagen egy olyan autósport felállással rendelkezik, ami kiállja a jövő próbáját és előre mutat.”

 

Andrew

 

2016. január 29.