Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Mit veszít a Volkswagen Capito távozásával?
Mit veszít a Volkswagen Capito távozásával?
Három elképesztően sikeres idényt követően hagyja el a Volkswagen Motorsportot Jost Capito.
A mérnök végzettségű szakember fiatal korától elkötelezettje az autósportoknak, 1985-ben tagja volt a Párizs-Dakar Rally kamionos kategóriájában győzelmet aratő Mercedes legénységének. Ezt követően a BMW-nél és a Porschénél töltött be különböző pozíciókat, majd a Sauber Forma-1-es csapatánál vezető tisztségbe került. A Volkswagen sportrészlegéhez 2012 tavaszán csatlakozott, a Fordtól érkezett, ahol a sport- és a nagy teljesítményű utcai autókkal kapcsolatos tevékenységekért is felelt.
A Volkswagen 2013-ban az ő vezetésével lépett be hivatalosan a rali világbajnokságba. Azóta mindent megnyertek, pilótájuk, Sebastien Ogier háromszoros világbajnoknak mondhatja magát, a Volkswagen pedig ugyanennyi márkaelsőséget szerzett. A Polo R WRC dominanciáját jól mutatja, hogy a három szezonban futott harminckilenc versenyéből harmincnégyen nem talált legyőzőre.
Mondván a csapatnak megvolt a legjobb autója, a legnagyobb költségvetése és a legjobb pilótái, sokan kérdőre vonják, hogy mekkora érdemei is vannak Capitónak ezekben a sikerekben, és felteszik a kérdést, miért is csúsztak el azon az öt versenyen.
Akik azonban benne vannak ebben az iparban, jól tudják, hogy meglehetnek a megfelelő és a jó hozzávalók, egy olyan ember nélkül, aki ezeket összerakná, nem ér semmit az egész. Meg lehet nézni a Chelsea futballcsapatát manapság vagy a Toyota korábbi Forma-1-es próbálkozását.
Ez az tehát, amiben a német szakember ereje rejlik, nevezetesen hogy milyen munka megy a színfalak mögött. De példa az is, hogy milyen tárgyalásokat folytattak az utóbbi hónapokban, hogy a cég maradjon a rali világbajnokságon, vagy hogy kiábrándult elsőszámú pilótájába életet leheljen, hogy az megküzdjön az újabb világbajnoki címért. Ez utóbbi volt az, amit Capito Ogier-vel tett 2014-ben.
Capito csapatjátékos. Az elmúlt három évben egy reggeli szervizt sem hagyott ki, hogy a legjobb körülményeket biztosítsa versenyzői számára az előttük álló nap előtt, pedig sokszor négyessel kellett kezdeni az ébresztőóra beállítását. Közhely, de a Volkswagen Motorsport a csapata, a családja volt.
Az 57 esztendős szakember a McLaren Forma-1-es csapatánál vezérigazgatóként folytatja pályafutását. „Tavaly nyáron kerestem meg először Jost-ot. Rendkívül lenyűgöző, versenyzői és ambiciózus egyén” – mondta el róla új főnöke, a McLaren elnök-vezérigazgatója, Ron Dennis.
Capito akkor hagyja el a Volkswagent, amikor kinevezésre kerül utódja.
Andrew
2016. február 6.