Get Adobe Flash player

Tanak további gyorsulást vár

Két egymást követő rali világbajnoki futamgyőzelme ellenére azt állítja a Toyota GAZOO Racing versenyzője, Ott Tanak, hogy nem érzi magát még mindig teljesen kényelmesen a Yaris WRC-ben.

Az észt versenyző az év elején csatlakozott a japán márkához, és a Finnországban, majd Németországban aratott győzelmei visszahozták a világbajnoki címre esélyesek közé azok után, hogy volt néhány szerencsétlen versenye ezt megelőzően.

Tanak a két kérdéses verseny negyvenegy szakaszából tizennyolcat nyert meg, és magabiztos diadalai ellenére hisz abban, hogy a sorozat hátralévő négy futamon még nagyobb tempót tud kihozni autójából. „Még mindig nem érzem, hogy az én autóm lenne ez jelen pillanatban” – nyilatkozta az autosport.com-nak. „Úgy érzem, van néhány dolog, amin képesek lennénk javítani, és nagyon keményen nyomjuk, hogy legyenek új dolgaink. Nem tudom, mikor fognak ezek rendelkezésre állni, de látunk területeket, ahol tudunk javulni. A motor jó, többet láttunk ebből Németországban, mint Finnországban – ez inkább a nyomatékról szól és a kigyorsításról, mintsem a végsebességről. Amint meglesznek ezek a dolgok, gyorsabbak lehetünk és még kényelmesebben érezhetem magam az autóban.”

A motorral kapcsolatban arra utalt Tanak, hogy a Toyota egy továbbfejlesztett egységet vetett be Finnországban, amihez jokert is felhasznált, ugyanakkor véleménye szerint a futómű az a fő terület, ahol a Toyota előreléphet. „Szeretnénk, ha az autó jobban működne bizonyos körülmények között. Amikor szép az idő, szárazak és tiszták az utak, rendben van, de ha trükkösebbé válnak a feltételek, vannak gondjaink, és szeretnénk, ha progresszívebb lenne az autó. Normális esetben jó az autó, amikor a feltételek konzisztensek, amennyiben azonban folyamatosan változnak, küszködünk egy kicsit.”

A Toyota csapatvezetője, Tommi Makinen arról számolt be, hogy alakulata jócskán benne van a fejlesztési munkában. „Szeretnénk megérteni ezeket a területeket részletesebben” – mondta a korábbi négyszeres világbajnok. „Megnéztük az erőátvitelt, a középső differenciálművet, most pedig a futóművet nézzük és a geometriát, hogy tudunk-e találni még valamit.”

 

Andrew

 

2018. szeptember 1.