Get Adobe Flash player

Kivizsgálja a Citroen a tűzesetet

Amint visszaérkeznek a maradványok, teljes kivizsgálást végez a Citroen Racing azért, hogy rájöjjenek a tűz okára, amiben megsemmisült Craig Breen C3 WRC-je a Török Rally második napján.

Breen pénteken vezetett is, később viszont hátrébb csúszott egy defektnek köszönhetően. Szombaton, a második kör elején a datcai szakaszon aztán füst kezdett el szivárogni a kocsi pilótafülkéjébe. Breen megállt, mert nem látott már semmit, megvizsgálták az autót navigátorával, Scott Martinnal, de nem tudták beazonosítani a füst eredetét. Később újra megálltak, aztán etap módba kapcsolta az autót Breen, hogy csökkenjen a motorháztető alatt a hőmérséklet, amitől meg is szűnt a füst. Végül hatperces hátránnyal teljesítették a gyorsaságit. A szakasz után megálltak, megemelték a Citroent, hogy alánézzenek, de kigyulladt az autó, és porig égett.

„Meg tudjuk erősíteni, volt egy lyuk a kipufogóban a katalizátornál, de nem tudunk többet” – magyarázta az autosport.com-nak a Citroen csapatvezetője, Pierre Budar. „Nem tudunk többet mondani, hogy mi történhetett, mivel egyszerűen nem tudjuk, az autó pedig túlságosan megsérült. Tovább fogjuk vizsgálni, amikor visszaértünk vele a héten a gyárba, most azonban minden, amit mondhatunk, az, hogy volt egy hiba a katalizátorral – ennyi, amit tudunk.”

„Szívszaggató volt. Nem hittem el, olyan gyorsan történt” – mesélt Breen azokról a pillanatokról, amikor kigyulladt a gépe, majd a verseny későbbi győztesének, Ott Tanaknak is köszönetet mondott, hogy megpróbált segíteni. „Ott ért oda elsőként, és ahogy megláttam őt, azt gondoltam, ’ő tudja, milyen ez, ő a megfelelő ember…’, miután sikerült neki megmentenie az autóját, amikor az kigyulladt Portugáliában néhány évvel ezelőtt.

Gondolkodás nélkül odaadta a tűzoltókészülékét, ami meglehetősen nagy dolog, mivel ez potenciálisan kompromittálhatta volna a versenyét – Ott azonban egy ilyen srác.  Egyik tűzoltókészülék sem fogta meg, és végül Ottnak kellett félrehúznia engem, amikor flakonos vizet próbáltam meg locsolni a dologra. Hihetetlen volt.”

Az ír pilóta elismerte, úgy gondolta, kontrol alatt van a helyzet, amikor a szakasz végére ért, mert elült a füst. „Etap módba tettük, ami lekapcsolja a turbó anti-lag-jét, úgyhogy a turbó sokkal-sokkal hűvösebben megy azonnal. A verseny forrósága és minden miatt úgy gondolom, átégett egy hővédő vagy valami ilyesmi.”


Andrew

 

2018. szeptember 19.