Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo GTI R5

 

Más kategória, hasonló elvek

Új R5-ös autójával hasonló tesztprogramot folytatott le a Volkswagen, mint a világbajnokságon 2013 és 2016 között domináló Polo WRC-vel.

Az októberben megrendezésre kerülő Katalán Rally-n mutatkozik be a Volkswagen új raliautója, a Polo GTI R5. A két masinát Eric Camilli, valamint a 2003-as világbajnok Petter Solberg vezeti majd. Az újdonság a német gyártó első raliautóval kapcsolatos projektjének az eredménye, mióta az emissziós botrány miatt kiszálltak a világbajnokságból a 2016-os szezon végén.

Az R5-ös Polóba az október 1-i homologizációig tízezer tesztkilométer kerül, a Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets pedig elmondta, a munkálatokat erősen befolyásolta az, ahogyan a World Rally Car-t fejlesztették annak idején. „Mivel az R5-re vonatkozó előírások és az alkatrészek ennyire költségkontrolláltak, nehéz a teljesítmény tekintetében nagy különbséget elérni” – magyarázta a szakvezető az autosport.com-nak. „Amit azonban használni tudunk, az a Polo R WRC alapján meglévő tudásunk és tapasztalatunk. Minden olyan helyen teszteltünk, ahol a World Rally Car-t is teszteltük, mielőtt az kijött volna. Ez megadja nekünk az esélyt arra, hogy felhasználjuk azokat az adatokat, amink van korábbról. Megpróbáltuk megtalálni a megfelelő egyensúlyt a versenyképesség, a megbízhatóság és a teljesítmény között, és nagyon büszkék vagyunk arra az autóra, amit Spanyolországba fogunk vinni.”

A Katalán Rally az egyetlen verseny, melyen a Volkswagen a gyári csapat szerepeltetését tervezi, Smeets pedig arról is beszélt, valószínűtlen, hogy idén feltűnik az autó máshol is. „Egyszerűen azért van ez, mert nem marad sok verseny az év végére. A következő évben azonban fogjuk látni őket versenyezni, közülük valamennyit helyi importőri támogatással. Tudjuk az ügyfeleinktől, hogy néhány közülük a rali Európa-bajnokságon fog menni.”

Korábban spekulációk kezdtek el terjedni arról, hogy a kezdetben bejelentett ötvendarabos tételt építik csak meg, Smeets azonban elmondta, hogy a Volkswagen elkötelezettsége a ralisport második vonala iránt ezen mennyiségen túl is folytatódni fog. „Nincsen ötven autós korlát. Reméljük, hogy lesz ötven autó, amit megépítünk és eladunk a jövő év végéig, és ezek közül tizenöt már idén karácsonyig kiszállításra kerül. 2019-ben harmincötöt fogunk építeni, és biztosan nem fogunk ennél kevesebbet 2020-ban sem. Ezen felül a további autók építése attól függhet, milyen más projektjeink lesznek házon belül. Azonban teljes egészében az a szándékunk, hogy építsünk és értékesítsünk autókat a négyéves homologizációs ciklusban.”

 

Andrew

 

2018. szeptember 27.