Get Adobe Flash player

A ZF lengéscsillapítóival folytatja az M-Sport

Az M-Sport Ford World Rally Team partnerkapcsolatra lépett a ZF-fel, és a német cég lengéscsillapítóit fogja használni a 2019-es rali világbajnoki szezon során.

A fejlesztési munkák tavaly kezdődtek, Sebastien Ogier Ford Fiesta WRC-jébe a Finn Rallly-n szerelték be először a ZF akkor még Sachs névvel ellátott lengéscsillapítóit. Ezt követőn csak a francia pilóta futott a csapatnál ezekkel az egységekkel, és csupán a Fiesta WRC murvás specifikációjában. 2019-től kizárólag a ZF lengéscsillapítóit építi autóiba az M-Sport.

A brit alakulat legfőbb prioritása a továbbiakban is a Fiesta WRC folyamatos fejlesztése, az új partnerkapcsolattal pedig tovább javul csúcskategóriás autójuk teljesítménye a várakozásaik szerint. „Jól ment a fejlesztési munkánk a ZF-fel, és várjuk már, hogy csapatunk részei legyenek ebben az évben” – mondta el Chris Williams, az M-Sport főmérnöke. „A Ford Fiesta WRC folyamatos fejlesztésén van a fókuszunk, és remélem, hogy további előnyre tudunk szert tenni új és nagyra tartott partnerünkkel.”

„A ZF hosszú és nagyon sikeres történettel rendelkezik a ralisportban” – kezdte Norbert Odendahl, a ZF vezérigazgatója. „Új partnerkapcsolatunk az M-Sporttal, a rali világbajnokság történetének egyik vezető csapatával természetesen segít majd promótálni a márkánkat és az off road versenyzéssel kapcsolatos tapasztalatunkat. Együtt várakozással tekintünk egy izgalmas és sikeres szezon elé.”

A ZF legutóbb a Volkswagennel működött együtt a ralisport csúcskategóriájában, akikkel 2013 és 2016 között minden rali világbajnoki címet bezsebeltek, akkor Sachs márkanévvel. A cég a Reigert váltja az M-Sport-nál, kettejük együttműködése hosszú évtizedekre tekint vissza.

 

Változás a csapatvezetői székben is

Az M-Sport két állandó versenyzője Teemu Suninen és Elfyn Evans lesz 2019-ben, de az is biztos már, hogy Monte-Carlóban és Svédországban Pontus Tidemand, Portugáliában pedig Gus Greensmith révén egy harmadik autót is indítanak. Amellett, hogy a versenygépükkel két világbajnoki címet nyerő Ogier elhagyta őket, fontos változás lesz az is, hogy a csapatvezetői tisztet Richard Millener veszi át Malcolm Wilsontól. Az M-Sport tulajdonosa több időt kíván tölteni cége kereskedelmi dolgaival.

„Egy új és továbbfejlesztett ’lehetőségek létráján’ dolgozunk a Forddal, ami a mostanában bemutatott Ford Fiesta R2-vel indul” – kezdte Wilson a döntés hátterének magyarázatát. „Mindig is azt mondtuk, hogy a rali világbajnokság a kirakatunk, a fejlesztési munka pedig, amit végzünk a legmagasabb szinten, leszűrődik, hogy a létra minden foka fejlődjön. A következő egy nagyon fontos év lesz az M-Sport számára. Számos új projektünk jön, beleértve az Értékelési Központ indulását Dovenby Hallban. Folytatjuk a hálónk kiterjesztését és a meglévő partnereinkkel történő együttműködést, hogy biztosítsuk a meglévő helyünket és kihasználjuk a megjelenő új lehetőségekből származó előnyöket.”


Andrew


2018. január 9.