Get Adobe Flash player

A Polo R5-ösök sorozatos tűzesetei

 

Öt Polo R5 gyulladt eddig ki, a Volkswagen dolgozik a problémán

 

A Volkswagen Motorsport tűzvizsgáló szakembereket alkalmaz, hogy segítsenek beazonosítani az okot, hogy miért gyulladnak ki a Volkswagen Polo GTI R5-ösök.

A Portugál Rally hétvégéjén három autó kapott lángra, kettő a luzitán világbajnoki futamon, egy a svájci Rallye du Chablais-on, emellett pedig két másik korábbi viadalokon. A Polók különböző versenyeken, különféle körülmények között gyulladtak ki, aszfaltos és murvás futamokon egyaránt. Az eseteknél ugyanakkor közös vonás, hogy a tűz az autó hátuljától kezdett el terjedni. A spekulációk szerint az üzemanyagtartály szellőztetőjével lehet probléma.

A Volkswagen Motorsport az autosport.com-nak elmondta, „éjt nappallá téve” dolgoznak, hogy feltárják az okokat és hogy megoldást találjanak. „Tudjuk, hogy a tűz az autók hátuljából ered, ugyanakkor nagyon nehéz pontos részleteket találni, amikor teljesen elveszítjük a tűzben az autót” – mondta el a csapat szóvívője. „Néha csak a fém marad, amit analizálni tudunk, úgyhogy nem olyan könnyű megtalálni a pontos okokat és adatot gyűjteni.

Ez az, ami miatt szakértőket hoztunk be, embereket, akik tűzeseteken dolgoznak mindig és részletesebb képet tudnak adni számunkra, hogy mi is történik. Természetesen éjt nappallá téve dolgozunk, hogy megoldjuk ezt. Nehéz közös okot találni a tűzesetekre. Ez azonban az elsőszámú prioritás számunkra. Meg fogjuk találni a problémát.”

A Volkswagen Motorsport technikai igazgatója, Francois-Xavier Demaison megerősítette, csapata kész megtenni bármilyen különleges módosítást, ami a probléma megoldásához szükséges. „Amennyiben homologizációs jokert kell felhasználnunk ehhez, akkor így teszünk” – mondta el Demaison. „Fontosabb ez, mint a teljesítmény, vagy találni újabb egytized másodpercet szakaszonként.

Dolgozunk azon, hogy megtaláljuk az okot, és van már néhány elképzelésünk, ugyanakkor bármilyen új alkatrészt tesztelni kell még és kiértékelni szimulációs körülmények között, mielőtt beletennénk az autóba. De tudja mindenki, oldottunk meg problémákat korábban is elég jól, és meg tudjuk ezt tenni ismét.”

Miután a 2016-os szezon végén megszüntette a gyári programját a Volkswagen a rali világbajnokságon, figyelmét az ügyfélprogram felé fordította. A tavalyi év végétől harminc Polo GTI R5-öt értékesítettek mindezidáig, melyek közül öt is különböző mértékű tűzkárt szenvedett március vége óta.

A Portugál Rally-n a WRC 2-es kategóriát vezető Ole Christian Veiby (a képen) egy tűzoltóautó előtt tudott megállni, úgyhogy gyorsan eloltották a tüzet, ez pedig jó betekintést nyújthat a csapat számára, hogy mitől és hol gyullad ki autójuk.

Az eset nem egyedi, a 2017-es szezon folyamán két Skoda Fabia R5-ös is leégett, ami után a Skoda Motorsportnak homologizációs módosításokat kellett eszközölnie az üzemanyagtartálynál.

 

Andrew

 

2019. június 3.