Get Adobe Flash player

Paddon a visszatérésről

A PWRC 2011-es bajnokának, Hayden Paddonnak összeforrott a neve a Hyundai-jal, hiszen 2014-től a dél-koreai márka színeiben versenyzett a rali világbajnokság legfelsőbb szintjén. 2019-re azonban nem kapott szerződést az új-zélandi versenyző a Hyundai Motorsporttól, és még a szakma által a szezon elejétől rebesgetett megállapodás sem jött össze a Finn Rally-ra. Paddon nem ült a babérjain, ott lesz az 1000 tó országának ikonikus viadalán az M-Sport Ford Fiesta WRC-jével. Ennek történetéről a wrc.com-nak írt egy bejegyzést a pilóta.

„Nem volt értelme ülni és sírni egy sarokban. Amikor megjött a hír, hogy Craig Breen fog vezetni a Hyundai Motorsportnál a Finn Rally-n, tudtam, hogy tennem kell valamit a magam érdekében.

Felhívtam telefonon az M-Sportot, érdeklődtem, további hívásokat intéztem az elképesztő befektetőink irányába, aztán pedig felültem a repülőre. Franciaország volt az irány. A TitansRX sorozatban versenyzek idén, ami nagyszerű, de azzal, hogy el kellett utaznom otthonról az első fordulóra, amikor a rali világbajnoki szerződés munkájának közepén voltam, egy kicsit szorossá tette az időzítést.

Amikor Európában a repülőről kilépve bekapcsoltam a telefont, nem hittem el, hogy mennyit haladtak előre a dolgok huszonnégy óra alatt. Elég jól megvolt már a szerződés váza számunkra ahhoz, hogy első alkalommal térjünk vissza a rali világbajnokságra azóta, hogy másodikként végeztem Ausztráliában novemberben.

Hatalmas köszönetet kell mondanom Malcolm Wilsonnak, Rich Millenernek és az M-Sportos srácoknak. Igazán kitettek magukért, hogy megtörténhessen ez a nevezési zárlat előtt. És természetesen meg kell köszönnöm ezt azoknak a befektetőknek is, mind a tizenhétnek, akik mélyre ástak ennek létrehozásáért.

A dolog, ami úgy tűnik, hogy a leginkább meglepte a népet, a támogatás, amit a Hyundai Új-Zélandtól kaptunk, figyelembe véve, hogy egy Ford Fiestával indulunk. Ez az otthoni mentalitás. A Hyundai NZ egy teljes egészében kivi cég, amikor azonban a vezérigazgató Andy Sinclair azt mondta nekem, hogy teljes mértékben támogatnak engem, mint új-zélandi honfitársukat, az elég alázatos volt.

Van pár dolog, amit el szeretnék mondani. Az első az, hogy mennyire csalódott vagyok Elfyn Evans és Scott Martin miatt, hogy nem lesznek ott Finnországban. John Kennard és én mindig is jól kijöttünk ezekkel a srácokkal, és vártuk, hogy csapattársakként együtt dolgozzunk.

Elfyn másodikként végzett korábban, ő egy olyan valaki, akinek tényleges esélye lehetett volna a győzelemre. Minden jót kívánok neki a gyors felépüléshez.

És sok szerencsét kívánok Craig-nek. Ő egy nagyszerű srác és egy igazi versenytárs. Ő és én hasonló helyzetben vagyunk, mindketten azon vagyunk, hogy megfordítsuk a következő szezonra a dolgokat.

Paddon a World Rally Car-os bemutatkozását egy Fiestával teljesítette 2013-ban

 

Nem érdekel semmi, ami a múltban történt, az már történelem, nem sok vizet zavar. Csak előre nézek. És nagyon várom, hogy visszatérjek Jyvaskylába.

Ezen a hétvégén repülök az Egyesült Királyságba, és az M-Sport Forddal leszek a cumbriai gyárban a jövő hét elején. Nem voltam ott már egy ideje, az M-Sport azonban egy olyan csapat, amellyel mindig is szép emlékeim voltak. A World Rally Car-os bemutatkozásomat egy Fiestával teljesítettem Spanyolországban 2013-ban. Sosem lehet elfelejteni azokat a pillanatokat.

Ismerek jó néhány srácot, akik ott vannak még arról a versenyről, úgyhogy várom már, hogy köszönthessem őket és hogy új arcokkal találkozzak – de csak addig, amíg valaki meg nem említi a krikettet…

Arra is lesz lehetőségem, hogy jól körbenézzem az autót, az alap beállítási adatokat és hogy hogyan kell dolgozni rajtuk. Ezt követően irány Finnország a teszttel, a pályabejárással és a versennyel.

Kétségbevonhatatlan, hogy van nyomás. Van ez az esélyem, és a legjobbat akarom belőle kihozni. De segítem magamat. Szeretem Finnországot, szeretem azokat az utakat és az ugratókat, és alig várom már, hogy nekiinduljunk ott és megmutassuk a rali világbajnokságnak, hogy mi hiányzott neki!”


Andrew