Get Adobe Flash player

Hírek: DS 3 WRC

 

DS márkanévvel 2015-ben

A PSA csoport 2014. június 1-től hivatalosan három márkát jegyez, a Peugeot-t, a Citroent és az utóbbiból kivált DS-t. A DS a Citroen önálló prémiummárkája lesz, azzal a céllal hozták létre, hogy a francia autóipart visszaemelje a prémium gyártók körébe.

Nem volt véletlen tehát, hogy azokon a helyeken, ahol korábban a Citroen név szerepelt a DS3 WRC-ken, a Francia Rallye-n a márkanevet erősítve DS Spirit feliratokkal voltak már felmatricázva a Citroen Racing autó.

A jövőben azonban ennél is komolyabb dolgok fognak történni a francia konszern sportosztályának életében. „Igen” – válaszolta Yves Matton csapatvezető a Katalán Rally-n arra a kérdésre, hogy jövőre változni fog-e a márkanév is. „Fontos tudni, hogy ez egy DS autó. Az első lépés ebben a dizájn. Ez nagyon fontos, így van már néhány hete és hónapja. A DS márkavezetője itt van ezen a versenyen” – utalt a sportvezető Yves Bonnefontra.

2015-ben tehát eltűnik a Citroen név a rali világbajnokságról, autóik azonban megmaradnak, ezek ugyanakkor már az eddigi típusjelzést megbontva, azaz DS 3 néven fognak szerepelni csakúgy, mint az alacsonyabb kategóriás gépeik, az R5, illetve az R3. „Az autósport program a DS fennhatósága alatt fog futni. A marketing és a kommunikáció kivételével azonban ennek nem lesz hatása arra, hogy hogyan működünk a versenyeken” – árulta el Matton.

És hogy kik fogják a szabályváltozások miatt technikailag megújult gépeket vezetni? Bár még nem jelentették be, a szóbeszéd szerint Matton alakulata az idén remekül teljesítő Kris Meeke-vel szerződést hosszabbított már a következő szezonra. Valószínűleg emiatt is inkább a második ülés lehetséges tulajdonosáról kérdezték a szakvezetőt, arról is puhatolózva, hogy egy gall pilóta esélyes lehet-e erre.

„Egy francia gyár számára mindig fontos, hogy legyen egy francia versenyzője, de arra van szükségünk tőle, hogy versenyeket nyerjen, és nem vagyok benne biztos, hogy lenne most egy francia pilóta, aki készen állna egy gyári ülésre és pontokat tudna szerezni. Egy teljes program túl nagy nyomás egy fiatal francia pilóta számára.”

Felmerül a kérdés, hogy mindez jelentheti-e azt, hogy megosztják a programot? „Minden lehetséges, a szabályok ilyenek. Van egy gondolat a fejemben, hogy mit akarok, de sokszor nem könnyű ezt megvalósítani. Van néhány tervem, de nehéz lenne többet mondani, vagy megadni a végleges választ! Tudja mindenki, hogy nekem mindig idő kell” – mondta Matton, majd még a következőket tette hozzá: „Remélem, hogy a brit verseny környékén be tudunk jelenteni valamit.”

 

Andrew

 

2014. október 24.