Get Adobe Flash player

Millener az M-Sport tevékenységeiről

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezetője úgy döntött, több időt kíván foglalkozik cége kereskedelmi tevékenységeivel, ami az M-Sport átstrukturálását is eredményezte egyben.

Az M-Sport rali világbajnoki szereplésével kapcsolatos felügyelet Richard Millener kezébe került csapatvezetőként, Iain Tullie a csapat koordinátora, Chris Williams a főmérnök, Chris Roberts Elfyn Evans, Callum Bendall pedig Teemu Suninen versenymérnöke. Millener tehát a ralis részleg vezetője lett, mely Evans-szal és Suninennel száll csatába. A WRC 2 Pro küzdelmeiben Gus Greensmith, valamint Lukasz Pieniazek vesz részt az M-Sportot képviselve. Millener első fellépésre új pozíciójában az Autosport International Show-n került sor Birminghamben, a rali világbajnoki csapatok bemutatkozása alkalmával, ahol lehetősége is volt beszélni az M-Sport ralisporttal kapcsolatos tevékenységeiről.

 

- Malcolm jóságos volt, és lehetővé tette, hogy ebbe a pozícióba lépjek, de úgy gondolom, érti, hogy az M-Sport most már több egy ralicsapatnál. Sajnos nem lehetsz részese egy ralicsapatnak és minden másnak teljes munkaidőben, az azonban biztos, hogy nem fog eltűnni a raliversenyekről. Ami engem illet, ugyanúgy a régi munkákat fogom végezni, amiket csináltam az elmúlt néhány évben.

- Az Ogier-korszak tudatában, ami a Ford új irányzatával párosult, melyet az autók tömeggyártásában alkalmazott, általános bizonytalanságot ébresztett, hogy merre is tart az M-Sport a ralisportban, felvetődik a kérdés, hogy adott-e bármilyen útmutatót Wilson a rali világbajnoki csapatnak?

- Nem, ő és mi sem tudjuk, merre fognak menni az egyes évek, a célunk az azonban, hogy minden évben itt legyünk. Több mint kétszáz embert foglalkoztat Malcolm, és egyikünk sem akarja elveszteni a munkáját. Értjük, hogy az autósport egy nehezen mozduló platform, mivel egyik évben meglehet a költségvetésed, a következő évben viszont elszáll. Láthatjuk, milyen gyorsan fordultak meg a dolgok a Volkswagennél, mi nem akarunk ebben a helyzetben lenni. Nagyon nehéz aktívnak lenni minden évben. Nyertünk két bajnokságot, a pénzdíjunk azonban nulla volt, nem nyertünk egy dolgot sem.

- Teemu Suninen és Elfyn Evans az M-Sport rali világbajnoki szereplésének stabil elemei idén, de mi a politika a harmadik számú versenyzővel kapcsolatban?

- Sajnos nincs meg a költségvetésünk, hogy futtassunk egy harmadik autót a szezon folyamán. Szerződést kötöttünk Pontus Tidemanddal két versenyre, a Montéra és Svédországra. Gus Greensmith Portugáliában fog egy autót vezetni a programjának részeként. Ezen felül ugyanakkor nincs más terv jelen pillanatban. Amennyiben jönne egy ügyfél, lenne értelme, hogy harmadik versenyzőként regisztráljuk.


- Mint ahogyan a Citroen, az M-Sport is egy kétautós rali világbajnoki csapatra fog koncentrálni?

- Visszamenve a két autóra, ez lehetővé teszi számunkra, hogy csökkentsük a tesztnapok számát és racionalizáljunk némely költségeket ebben a tekintetben.

Ugyanakkor nagyon is tudatosak vagyunk abban, hogy nem akarjuk csökkenteni a csapat versenyképességét. A legtöbbet kell kihoznunk abból, amit tenni tudunk – néha azonban nem tudom, hogy mekkora különbséget eredményez a tesztelés. Amikor láttad a sztorikat a Citroenről néhány évvel ezelőtt, hogy a versenyzőik egy fél napot kaptak csak minden, de aztán az élre kerültek a versenyen, néha azt gyanítottam, hogy csak önmagáért a tesztelésért mentek a csapatok.

- A WRC 2 Pro sok lehetőséget jelent idén.

- Fenn kell tartanod az új tehetségek fejlesztését. A WRC 2 egy briliáns platform volt erre, de ha egy alkalmanként részt vevő privát versenyző voltál, tudtad, hogy sosem fogsz eredményt elérni, mivel olyan srácok ellen mész, akik minden versenyen indulnak.

A WRC 2 elszeparálása tehát egy Pro kategóriába, ahol gyári részvétel van, lehetővé teszi egy sor fiatal pilóta számára, hogy menjen és potenciálisan gyári versenyzővé fejlődjön, valamint megnyitja a WRC 2-t ismét a tisztán privátok előtt. Most megvan nekik az esélyük, hogy dobogós helyet vagy győzelmet szerezzenek, ami bátoríthatja a szponzoraikat. Ez a kulcs, hogy folyamatosan legyenek olyan emberek, akik a bajnokságba jönnek és itt is tartsuk őket.”

- Támogatja az M-Sport a WRC 2 Pro versenyzőket?

- Idén senkit sem támogatunk Elfynen és Teemun kívül, ők csupán az a két ember, akiket pártfogolunk.

Gus-szal együtt dolgozunk már egy ideje, keresztül a junior korszakon, de mindent megteszünk, amit tudunk, hogy a lehető legtöbb versenyen segítsük. Megmutatta már, hogy megvan a képessége a jó eredmények elérésére, és ha valaki ennyi ideje elkötelezett a rali világbajnokságon, mint ő, megpróbáljuk segíteni, ahol tudjuk.

- Mit tudtok az M-Sport másik WRC 2-es pilótájáról, Lukasz Pieniazekről?

- Láttuk őt tavaly a WRC 2-ben, és voltak jó teljesítményei. A legnagyobb dolog, amin dolgoznia kell, hogy még több tapasztalatot szerezzen a rali világbajnokságon. Úgy gondolom, ez az első igazi alkalma egy nagy csapattal. Találkoztunk vele néhány alkalommal, nem sokkal több ennél. Egy kellemes srác, és úgy tűnik, jól beilleszkedik és tudja, mit akar elérni. A gondolatunk az, hogy segítjük őt mindenben, amiben tudjuk, hogy jó eredményeket érjünk el.

- Mi a Fiesta R5 jövője?

- A következő lépés az új autó, ami tesztelés alatt van jelenleg. Körülbelül tíz-tizenkét napot teszteltük eddig, és ugyanennyit fogjuk még. A gondolat az, hogy júliusi homologizációval adjuk ki, úgyhogy remélhetőleg a Finn Rally-tól látni fogunk új autókat megjelenni. Ez a következő nagy lépés számunkra, mivel ez az, ahol megteremtjük a büdzsét, ami lehetővé teszi, hogy a rali világbajnokságon menjünk. Minden összefügg mindennel, úgyhogy nagyon fontos, hogy az R5 is sikeres legyen.

- És a Fiesta R2?

- Az új R2 a 2018-as év végén került bemutatásra a teljesítmény újbóli javításával. Az új karosszéria mellett sok minden változott a dolgok műszaki oldalán, javításra és módosításra is kerültek dolgok. A junior bajnokság nagyon sikeres, és úgy néz ki, igazán egészséges számú nevező lesz, ami nagyszerű.

Jelen pillanatban a rali világbajnokságra és a WRC 2-re fókuszáljuk a céljainkat, valamint az R5-ös és R2-es autókra. Ezen kívül nincs sok más, ami a ralisportban folyik nálunk, ugyanakkor ez is sok embert köt le. Arra kell koncentrálnunk, amiről tudjuk, hogy jók vagyunk benne és hogy mit tudunk elérni, úgyhogy nem akarunk eltávolodni nagyon ezektől az autóktól. Úgy gondolom tehát, hogy a rali világbajnokság jó helyzetben van, hihetetlenül lefoglal mindannyiunkat ez, a cél pedig az, hogy az elkövetkezendő években is itt legyünk még.


Andrew

 

2019. január 17.