Get Adobe Flash player

Új aerodinamikát tesztelt a Citroen

A Citroen Racing Katalán Rally előtti tesztje meglepetéssel szolgált, hiszen a francia csapat jelentős aerodinamikai újításokkal futtatta azon a C3 WRC-t.

Az alakulat nem volt hajlandó kommentálni a látványos, elöl és hátul is elvégzett módosításokat, csupán annyit árultak el, hogy a négynapos felkészülés jól alakult. „Minden, amit mondhatok ebben a témában, hogy teljes gőzzel dolgozunk” – mondta el Olivier Maroselli, a csapat technikai igazgatója.

A C3 WRC a négy napból hármat töltött aszfalton, ebből kettőn Sebastien Ogier, egyen pedig Esapekka Lappi ült a volánja mögött, míg az egynapos murvás fejlesztési teszten Eric Camilli vezette. A katalán viadalra azonban nem csak ezen alkalommal, hanem korábban, a csapat saját tesztpályáján, Versailles-Satory-ban is készültek még a Brit Rally előtt.

Ogier nagy kihívás elé állította a csapatot a brit futamot követő hosszú teszten, mivel nem igazán volt hajlandó szünetet tartani annak érdekében, hogy minél nagyobb teljesítményt tudjanak kihozni a kocsiból a világbajnokság utolsó előtti fordulójának szilárd felületű szakaszain, miután a legutóbbi aszfaltos megmérettetésen, a Deutschland Rallye-n nem tudtak versenyre kelni az élmezőnnyel.

Maroselli elmondta, bizakodóak, hogy ki tudták kúrálni az alulkormányozottsági problémát, ami a C3 WRC-t Németországban sújtotta. „Főként a differenciálmű oldalán dolgoztunk, és fejlődtünk” – nyilatkozta a szakember. „Találtunk néhány érdekes ötletet azon a téren már a satory-i pályán, és tovább tudtunk lépni itt a reprezentatív utakon.

Ez az első alkalom arra is, hogy a Finnországban bevetett új első geometriát aszfalton használjuk. Dolgoztunk a lengéscsillapítókon is. Összeállt minden, megoldottuk az alulkormányozottsági gondot, ami a fő gondunk volt a legutóbbi aszfaltos fordulókon. Világosan látszik, hogy javítottunk az autó egyensúlyán, a pilóták érzése pedig megerősíti ezt.

A versenyt magát azonban semmi sem helyettesíti. Amit nem tudunk még, hogy a teljesítmény tekintetében ez elég lesz-e vagy sem. Továbbra is teljes gőzzel dolgozunk azonban a versenyig, hogy a lehető legversenyképesebbek legyünk.”

Maroselli az aerodinamikai fejlesztésről nem beszélt tehát, és azt sem tudni, hogy bevetik-e azokat Spanyolországban vagy csak a 2020-as szezonban lesznek láthatók éles körülmények között.

 

Andrew

 

2019. október 15.