Get Adobe Flash player

A Citroen első győzelme, egy hosszú fejezet kezdete

Különleges viadal volt az 1999-es Katalán Rally, hiszen a World Rally Car-ok elöl egy Kit-Car csente el a győzelmet.

A szívómotoros, elsőkerékhajtásos Dávid turbós, négykerékhajtásos Góliátokat győzött le, ami sokaknak nem tetszett, főként a rali világbajnokságon teljes mellszélességgel jelen lévő gyártói csapatoknak. Ugyanakkor – mint kiderült – a ralisport történetének alakulásában fontos momentum volt Philippe Bugalski és Jean-Paul Chiaroni Citroen Xsara Kit-Car-ral 1999 áprilisában aratott diadala, hiszen nemcsak hogy ez volt a francia márka első rali világbajnoki futamgyőzelme, de ez nyitotta meg az utat a Citroen Sport későbbi WRC-s szerepvállalása előtt.

A Citroen sportosztályánál előbb mérnöki, majd technikai és sport koordinátori szerepkört betöltő Didier Clement emlékezett vissza erre az időszakra két évtizeddel később.

„Akkoriban senki sem hitt benne, hogy egy napon teljes programban fogunk versenyezni a rali világbajnokságon. Egy vágyálom volt ez akkor még. Tudtuk, hogy a kétkerékhajtásos Xsara Kit-Car-ral három aszfaltos forduló van (Katalónia, Korzika és San Remo), ahol tudunk valamit kezdeni az akkori idők szerinti erős, négykerékhajtásos autók ellen, ugyanakkor úgy tűnt számunkra, hogy csak Spanyolországban van igazi esélyünk. Nagyon sok kigyorsítási pont volt a koszos betonon a Sanremo egyik napján, ahol tisztán hátrányban voltunk, miközben az volt az érzésünk, hogy túl sok kanyar van Korzikán, és leharcolt első gumikkal fogjuk ott végezni. Valójában az volt a tény, hogy tévedtünk ebben a dologban, mivel a Spanyolországban aratott győzelmünket egy második diadal követte Korzikán. Az első győzelem azonban tisztán az, ami kiemelkedik számomra. Lökéshullámot küldött a ralisport teljes világába, és olyan események sorát indította meg, ami odáig vitt minket, ahol most vagyunk!”


Andrew