Get Adobe Flash player

Csalódott a Citroen vezetője

Részleteket fedett fel a Citroen Racing vezetője, Pierre Budar arról a hibáról, ami megakadályozta versenyzőjét, Sebastien Ogier-t a Katalán Rally-n, hogy tovább küzdjön a 2019-es világbajnoki címért, majd őszintén vallott elégedetlenségéről.

A franciák hatszoros világbajnoka huszonnyolc pontos lemaradással kezdte a 2019-es sorozat utolsó előtti fordulóját a listavezető Ott Tanakkal szemben, megnyerte az első gyorsasági szakaszt, a másodikon azonban egy hidraulikai probléma jelentkezett a C3 WRC-ben, a kormányszervó mellett a sebességváltó kormányról kapcsolható egysége és a középső differenciálmű is megbénult, Ogier pedig négy percet vesztett.

„Sebastien problémája egy egyszerű cső volt, egy kis sérülés a hidraulikacsövön, és elfolyt a folyadék” – kezdte Budar. „Az oka, hogy elvesztette a sebességváltót és a kormányzást is az, hogy ugyanarról a szivattyúról megy mindkettő. A cső maga sérült, nem a csatlakozás. Nem egy kő vagy kavics okozta sérülés volt ez, nem világos, hogy hogyan történhetett, nem egy olyan dolog, amivel találkoztunk volna korábban. Egy egyszerű, egyenes cső ez, amit használtunk és használunk minden autónkon több éve, bármilyen különleges probléma nélkül, és semmi sem ért hozzá a csőhöz. Jobban meg kell értenünk ezt.”

Ogier a huszonkilencedik helyről végül a nyolcadikig tudott feljönni, de miután Tanak másodikként ért célba és megnyerte a Power Stage-t, az uralkodó világbajnok hat éve után elvesztette koronáját.

A csapat másik pilótája is műszaki hibával szembesült, Esapekka Lappinak motorhiba miatt kellett félreállnia autójával az első nap délutánján. A Citroen ezt az esetet is vizsgálja.

Budar elmondta, egy olyan teljesítmény, mint amit csapata nyújtott a katalán hétvégén, nem lesz elfogadható a következő évben, amikor ismét csatába szállnak a világbajnoki koronáért. „Ez nem olyan verseny volt, mint amit vártunk” – vallott őszintén a szakvezető. „Nagyon nehéz volt, és egy nagyon rossz eredmény ez. Nagyon szomorúak vagyunk, hogy nem tudtunk küzdeni a címért a teljes verseny folyamán.

Műszaki problémákkal szembesültünk, és Seb számára vége volt már a verseny nagyon korai szakaszában. Nem ezért vagyunk itt, azért vagyunk itt, hogy szakaszról szakaszra csatázni tudjunk. Nem elfogadható ez, dolgoznunk kell, amennyiben a bajnokságért akarunk csatázni a következő szezonban. Megoldásokat kell találnunk, hogy megoldjuk minden problémánkat.

Sok fejlesztésünk van folyamatban, és van valamennyi új alkatrészünk a Monte-Carlo Rallye-ra, az pedig biztos, hogy a szezon során is érkezik néhány annak biztosítására, hogy a legjobb szinten tudjon lenni minden a teljes 2020-as évre.”

A csalódással végződött hétvége ellenére Budar azt is megjegyezte, bíztató volt számára az, hogy milyen tempót tudott mutatni Ogier az aszfaltos szakaszokon. „Ez egy fejlődés onnan, ahol voltunk” – magyarázta a szakember azt illetően, hogy a legutóbbi aszfaltversenyen, a Deutschland Rallye-n nem igazán tudtak versenyben lenni, és csak hetedik, valamint nyolcadik helyen végeztek autóik Németországban. „A munka, amit végeztünk, pozitív, és a megfelelő irányba mennek a dolgok.”

Ogier egyetértett azzal, hogy javultak aszfalton, azonban továbbra is panaszkodott a lassabb kanyarokban a tapadás hiányára, főként a hátsó tengelyen.


Andrew

 

2019. október 29.