Get Adobe Flash player

Itt a kipufogó, hol a kipufogó – avagy a csőbe húzott újságíró esete

 

Míg a vetélytársak a középen történő kivezetésre voksoltak, a Hyundai Motorsport a 2017-es szezonra úgy homologizálta le az i20 Coupe WRC-t, hogy annak kipufogója a diffúzor jobb oldalában végződött. A csapat mérnökei valószínűleg azt látták, hogy a megoldás nem befolyásolja különösebben az aerodinamikai elem működését, más téren pedig előnyük származhatott a kivitelből.

A Hyundai csúcskategóriás raliautója így futott három szezont, viszont a 2020-as Monte-Carlo Rallye tesztjén egy olyan változatot küldött a pályára a csapat, melyen középen végződött a kipufogó, és a csapatbemutatós sajtófotókon is ez a kivitel jelent meg. A szezon hivatalos rajtján ugyanakkor az eredeti megoldással jelentek meg az i20 WRC-k.

A Hyundai 2020-as egyik sajtófotója az i20 Coupe WRC-ről

 

A dolog feltűnt a német Motorsport Aktuell újságírójának, Reiner Kuhnnek is, aki a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye előtti hivatalos sajtótájékoztatón rá is kérdezett a dologra Andrea Adamo csapatvezetőnél. A párbeszédben az FIA technikai delegáltja, Jerome Toquet is megemlítésre került.

 

- Andrea, a tesztek során láttuk, hogy a kipufogócső az autó közepén volt. Lehomologizáltátok ebben a változatában, és tudnál egy kis magyarázatot adni, hogy miért tettetek így?

- Nincs politikai oka. Különböző okok miatt úgy döntöttünk, hogy a bal oldalon hagyjuk. Vagy a jobbon.

- Lehomologizáltátok ezt?

- Gondolod, hogy homologizáció nélkül futtatom az autót?

- Szükséged van egy jokerre, vagy lehetséges módosítani, mivel középen volt, ha jól tudom?

- Mikor volt középen?

- A teszten, január elején.

- A teszt alatt nem kötelező homologizált autóval rendelkeznünk. Jerome közel akar lenni hozzám, de nem a tesztek során.

Thierry Neuville i20 WRC-je a 2020-as Monte-Carlo Rallye-n, melyen az izzó

katalizátornak köszönhetően jól kivehető a jobb oldalon végződő kipufogó

 

A sajtótájékoztató korábbi részében is előjött az i20 Coupe WRC fejlesztése, Becs Williams érdeklődött a témáról, Adamo azonban nem volt hajlandó részletekbe bocsátkozni.

 

- Mit tudsz elmondani az autón történt változtatásokról?

- Azt mondtam tavaly januárban, hogy nem fogok beszélni a technikai dolgokról, és nem látok semmilyen okát, hogy változtassak ezen.


Andrew

 

2020. január 24.