Get Adobe Flash player

Reaktív a Fiesta WRC – állítja Lappi

Az újgenerációs World Rally Car-ok a 2020-as évben immár negyedik szezonjukat kezdték. Ez alatt kirajzolódtak az erőviszonyok, és van jó néhány olyan pilóta, aki nem csak egy ilyen WRC volánja mögött ült már, akad, aki hárommal is versenyezhetett. Az egyik ilyen Esapekka Lappi, aki a Toyotától a Citroenhez szerződött 2019-ben, majd a franciák távozása után az M-Sport/Ford alakulat kötelékében talált magának helyet az idei évre.

Jóllehet a versenyzők a publikum felé nem igazán tesznek összehasonlításokat a technikákról a márkaelkötelezettség miatt, a finn pilóta az idénynyitó Monte-Carlo Rallye hétvégéjén elárult néhány különbséget, alapul véve mostani versenygépét, a Ford Fiesta WRC-t. „Ez az autó a Toyotára emlékeztet jobbára” – kezdte Lappi. „Nagyon reaktív a kormányzása. A kilátás jó magából az autóból. A motor viselkedése nagyon hasonló ahhoz, amivel a Toyota rendelkezik. Nagyon nagy nyomatékkal rendelkezik. A Citroennek nagy volt a teljesítménye a legfelsőbb fordulatszámtartományban, a nyomatéka ugyanakkor nem.”


Andrew


2020. február 2.