Get Adobe Flash player

Angelina Jolie, Andrea Adamo és a WRC-k gyorsasága

Thierry Neuville monte-carlói győzelme azt sugallja, hogy a Toyota lecsúszott a trónról, Andrea Adamo és Sebastien Ogier azonban nem biztos ebben.

Az elmúlt két év nagy részében határozottan a Toyota Yaris WRC volt a mérce a tiszta tempó tekintetében a rali világbajnokságon. Ott Tanak szakasz- és futamgyőzelmi statisztikái jól mutatták, mire képes az autó, és bár a Hyundai, a Ford és a Citroen is nyert versenyeket, egy fej-fej melletti csatában a valódi sebességet nézve általában a Yaris WRC-re tenné az ember a pénzét.

Az azonban, hogy Neuville nyerte a 2020-as idénynyitójaként rendezett Monte-Carlo Rallye-t, kérdéseket vetett fel a WRC autók teljesítményét illetően.

Az a kegyetlen tempó, amivel a Hyundai i20 Coupe WRC számos alkalommal levadászta a Toyotát, azt is sugallhatja, hogy változott a mércét képviselő személye – legalábbis kevésbé egyértelmű ez idén.

A főszereplők azonban nem biztosak ebben. A Hyundai Motorsport vezetője, Adamo úgy vélte, ez inkább egy „Neuville győzelem” volt, mintsem egy „Hyundai győzelem”. „A Monte-Carlo egy nagyon sajátságos verseny, úgyhogy nehéz megmondani ezt” – nyilatkozta Adamo a győzelmi mámorból realistává váltva. „Úgy gondolom, a gumiválasztás, valamint a pilóta és a navigátor elkötelezettsége felülkerekedhet valamin, amit nem tudsz megmagyarázni a fizika és az ilyen dolgok tekintetében.

Természetesen látjuk bizonyos helyzetekben, hogy a Toyoták gyorsabbak, mint mi, ahogyan az tavaly is történt. Úgy gondolom, a dolgok nem tudnak megváltozni. De keményen küzdünk az utolsó pillanatig, mint ahogyan tavaly is tettük.”

A Toyota kis különbségű vereséget szenvedett, Ogier a második, Elfyn Evans a harmadik helyen ért célba. Mindkettejüknek ez volt a bemutatkozása a csapatnál, Ogier pedig úgy érzi, ezt a faktort nem szabad alábecsülni. „Nem vagyok benne biztos, hogy azt lehet mondani, hogy a Toyota elvesztette a versenyt” – vélte a francia pilóta. „Természetesen látható az egész csapaton egy kis frusztráció, mivel nagyszerű dolgokat mutattunk. Azt mondanám, meglepően jobb, mint amit bárki is remélt volna. Természetesen az utolsó napon elveszíteni egy kicsit frusztrálóvá teszi ezt, de úgy gondolom, az egész csapat aláírta volna ezt a futam rajtja előtt. Tudtuk, hogy egy teljesen új felállással vagyunk a csapatban, és egy dupla dobogóval kezdeni, valamint a gyártói vezetést megszerezni nagyon pozitív.”

Ennek megfelelően talán még mindig a Toyota az az autó, melyet le kell győzni, Ogier-nek és Evans-nak pedig csak arra van szüksége, hogy otthonosabban érezze magát benne, hogy meg is tudja ezt valójában mutatni.

Azzal a formával azonban, amit Neuville mutatott Monte-Carlóban, a Hyundai képes versenyre kelni a Toyotával, amikor feltárul valamekkora esély. Amikor arról kérdezték Adamót, hogy tudta-e, hogy Neuville-ben megvan az, hogy legyőzze a Toyotákat az idénynyitón, amikor kibontakozott a csata, Adamo a következőket válaszolta: „Egy dolog tudni, hogy meg tudod csinálni. Egy másik, hogy megcsinálod. Potenciálisan meg tudom hívni Angelina Jolie-t egy vacsorára, az ugyanakkor egy másik dolog, hogy meggyőzzem őt, hogy jöjjön el…”

 

Andrew

 

2020. február 7.