Get Adobe Flash player

Aero frissítések a Hyundai WRC-jén

Módosított hátsó szárnyat és első sárvédőket tesztelt i20 Coupe WRC-jén a Hyundai a rali világbajnokság soron következő fordulója, a Mexikó Rally előtt.

A próbára a Rallye Serras de Fafén került sor, ahová az alzenaui csapat két pilótájával, Ott Tanakkal és Dani Sordóval nevezett. A portugál verseny egyúttal jó felkészülési lehetőség is volt a soron következő murvás futamokra. Az uralkodó világbajnok Tanak a frissített változattal állt rajthoz, Sordo pedig egy olyan specifikációjúval, amivel a legutóbbi világbajnoki futamon, Svédországban is versenyeztek.

„Tudja mindenki, hogy nem vagyok egy műszaki beállítottságú ember, általában nem beszélek műszaki dolgokról, de el tudom mondani, hogy változtattunk a hátsó szárnyon és az első sárvédőkön” – nyilatkozta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője. „Ezek az egyedüli módosítások, de látni fogjuk őket a következő fordulón, Mexikóban.”

Az elülső módosítások magukba foglalnak a sárvédőszélesítéseken elhelyezett extra szárnyacskákat, hátul pedig úgy tűnik, hogy a szárny meredekebben áll, annak szélei pedig nagyobb, de lekerekítettebb végződéssel rendelkeznek.

Azzal kapcsolatban, hogy milyen meggondolások vannak a módosítások mögött, Adamo nem volt hajlandó a részletekbe belemenni: „Amennyiben homologizálunk valamit, azért változtatunk rajta, hogy jobbá tegyük. Dolgozunk az autó elején és hátulján, dolgozunk az egyensúlyon.” A szakvezető megerősítette, a szezon későbbi részében a motoron is bevetnek újításokat.

Adamo az idény folyamán további nemzeti versenyeken történő részvételt is tervez. „Ez jó Tanak számára, hogy összeszokjon az autóval, ugyanakkor nem csak erről vagy a tesztelésről van szó” – magyarázta. „Mint ahogy a tavalyi szezonban is, több ilyet csinálunk idén is. És nem csak vele, így fogunk tenni minden másik versenyzővel is.”

 

Tanak elégedett az i20 WRC-vel

A csapathoz a szezon előtt csatlakozó, uralkodó világbajnok Tanak a Svéd Rally-t követően kifejtette, hogy módosításokat szeretne eszközölni az i20 Coupe WRC-t, de hogy az aero változtatások a kívánságlistáján voltak-e, arra a következőket válaszolta: „Nem, ezek mindig a csapat fejlesztési tervének részei. Örülök, hogy annak a tervnek megfelelően dolgozunk. Az aero módosítások jók, de amikor teszteltünk Spanyolországban és versenyeztünk Portugáliában, akkor tudja mindenki, Dél-Európában nincs olyan sok gyors út, mint Finnországban vagy Észtországban, úgyhogy nem volt olyan nagy a hatás. Amikor azonban a gyorsabb utakra térünk, jónak kell lennie.”

Tanak a beállításokkal kapcsolatban a következőket árulta el: „Egy kicsit máshol van már ahhoz képest, mint ahol voltak az autóval azon a versenyen tavaly. Kellemes beszállni az autóba és megtenni néhány kilométert, aztán elvégezni néhány módosítást és megérteni, mit tesznek ezek a módosítások az autón. Ez inkább lassan-lassan megy, és több kilométer megtételét jelenti most. Ugyanakkor minden egyes teszttel lépéseket teszünk és előrelépünk az autóval. Az autó alapbeállítása olyan, amilyennek szeretem. Most a finomhangolásról van szó, általánosságban azonban az autó jó murván.”

 

Andrew

 

2020. március 9.