Get Adobe Flash player

Lada Kalina 2 RC

A Lada a 2012-es Moszkvai Nemzetközi Motor Show-n mutatta be a Kalina második generációját. Nem csupán az utcai változatot vehették szemügyre a látogatók, de egy ralira épített változatot is.

A Kalina 2 RC gyökeresen eltér az alapját adó járműtől. A Vitalij Ivanov vezetette tervezőcsapat által megálmodott autó a nagyobb nyomtávú futómű miatt oldalanként 90 milliméteres szélesebb sárvédőket kapott, az átalakított első és hátsó lökhárítók, valamint a hátsó spoiler agresszív kinézetet kölcsönös az újdonságnak. Az 1,6 literes 16 szelepes szívómotort alaposan felpiszkálták, az 185 lóerős teljesítményre képes, nyomatéka 190 newtonméter. Egy hatfokozatú szekvenciális váltóval ez 5,4 másodperces gyorsulást eredményez 0-ról 100 kilométer/órára. Az elöl-hátul független, megerősített felfüggesztésben Öhlins lengéscsillapítók dolgoznak, a lassulásról az AP Racing fékjei gondoskodnak. Az újdonság aszfaltos versenyeken 17 collos, murvás utakon 15 collos felnikre szerelt gumiabroncsokon fut. A Kalina 2 RC megtervezésekor a Lada versenyautókat építő TMS Sport mérnökei az egyszerűségre, ezáltal megbízhatóságra törekedtek. A kocsi súlya 1080 kilogramm, de természetesen helyet kapott benne minden szükséges biztonsági eszköz, a bukócső, a kagylóülések, négypontos biztonsági övek.

A Kalina 2 RC első bevetésére ősszel kerül sor. A kocsit átszámítva körülbelül 6,3 millió forintért lehet megvásárolni.

 

Műszaki adatok

 

Motor: 1,6 literes szívómotor, DOHC vezérlés

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Hengerűrtartalom: 1600 ccm

Teljesítmény: 185 LE (fordulatszám: 7750 1/min)

Forgatónyomaték: 190 Nm (fordulatszám: 6800 1/min)

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 sebességes szekvenciális váltó, mechanikus sperr differenciálmű

 

Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl. Független lengőkaros hátsó futómű hátul. Öhlins lengéscsillapítók

 

Fékek: AP Racing tárcsafékek elöl-hátul

 

Kerekek:

Aszfalt: 17 collos felnik

Murva: 15 collos felnik

 

Súly: 1080 kg

Andrew