Get Adobe Flash player

Óriási csúszás Rómában

Kétórás csúszással zajlott le a Róma Rally-nak, a 2020-as Európa-bajnokság nyitó fordulójának szombat délutáni programja, miután a délelőtti kör mindhárom szakaszán incidensek történtek.

Az első két gyorsaságin élmenők buktak, előbb Andrea Crugnola, majd Adrien Fourmaux, mindkettejük autója elzárta az utat, ami miatt egy-egy órát állt a rajtoltatás. A szervezők nem alkalmaztak alternatív útvonalat, a pálya megtisztítása után a mezőny hátralévő része versenytempóban teljesítette a szakaszokat.

„Kicsit szerencsétlenek vagyunk ma, ilyen dolgok megtörténhetnek – de néha megtörténnek ugyanazon a napon” – mondta a két kör közötti szünetben a verseny szóvívője. „Nagyon jól dolgozott a versenyigazgató és a teljes stáb. Azon vagyunk, hogy folytassuk a versenyt ezzel a kétórás csúszással. Figyeljük, hogy mit mondanak a versenyzők a médiazónában. Remélhetőleg jobban alakulnak a dolgok délután az alacsonyabb hőmérséklettel, ami egy kicsit könnyebbé teszi a dolgokat.”

A Fourmaux számára a Ford Fiesta R5 MkII-t biztosító M-Sport csapatvezetője, Richard Millener a nagy késedelem ellenére szimpátiáját fejezte ki a rendezőkkel. „Mit kellett volna tenniük?” – nyilatkozta a brit cég ralicsapatának első embere. „Amikor van egy autód, ami felborult, a tetején van és elzárja az utat, mit kellene tenned? Beküldik az autómentőt, mindez pedig időt vesz igénybe. Úgy gondolom, a versenyrendezők megtettek mindent, amit tudtak ebben a helyzetben.”

A rali Európa-bajnokságon nincs előírás arra, hogy mennyit csúszhat a verseny, az egyetlen korlátja a futamoknak az, hogy a rendezők mennyi időre kérték meg az utak használatára az engedélyeket.

 

Átgondolják az útvonalat a szervezők

A Róma Rally szervezőbizottságának első embere, Max Rendina elismerte, a szombati történések miatt változtatások történhetnek a jövő évi esemény útvonalában. „A csúszás egy olyan dolog, ami megtörténhet ebben a sportban” – nyilatkozta Rendina, aki maga is aktív raliversenyző. „Az út, ahol a balesetek történtek, nagyon-nagyon technikás. Fontolóra vehetjük, hogy módosítunk a jövő évi itineren és talán a legszűkebb helyeken… kivehetjük őket.”

A szakaszok egy óra csúszást követő újraindításával kapcsolatban felmerültek kétségek, Rendina azonban elmondta, az utak zárási időintervalluma megadta a lehetőséget, hogy versenyszerűen folytassák a kérdéses gyorsaságikat. „Háromórányi időnk volt – ez volt a kritikus időzítés, úgyhogy azt preferáltuk, hogy folytatjuk bármely szakasz törlése nélkül” – magyarázta. „Megvolt a lehetőségünk, hogy így tegyünk. Szombaton a szervezői gárda és a versenyigazgató mindannyian nagyon jól dolgoztak, és meg tudtuk ezt csinálni, mivel tudtuk, ezzel a háromórás komfortzónával versenyezni tudunk, és azt preferáltuk, hogy versenyezzünk bármely szakasz törlése nélkül.”

 

Andrew