Get Adobe Flash player

Átokűzésben a Toyota

A Toyota egyeduralkodó a rali világbajnokság tempós versenyein, a Yaris WRC képességein azonban enyhén szólva sem ilyen jók a durva felületű pályákon, mint például a törökországiakon sem.

Ugyan 2018-ban Ott Tanak nyert ott a japán márka nyergében, de azt a pilóta és a csapat is elismerte, hogy az egy szerencsés diadal volt, egy olyan futam, ahol a vetélytársak többsége az út szélén végezte. Egy évvel később legjobb toyotásként Jari-Matti Latvalát hatodikként intették le csupán.

Tom Fowler azonban szeretné, ha megmutatkozna, milyen fejlődést értek el az utóbbi tizenkét hónapban a durva körülmények között zajló versenyeken. „Törökország egy kicsit elátkozott verseny számunkra, az bizonyos” – kezdte a Toyota GAZOO Racing ralicsapatának technikai igazgatója. „Törökországra koncentrálunk a tavalyi verseny óta, és találtunk is okokat, ami miatt Törökország nem ment olyan jól.

A fő probléma számunkra Törökországban az, hogy nem tudtuk tartani ugyanazt a teljesítményszintet, amikor nagyobb hasmagassággal mentünk. Ez egy elég nyilvános kommentár, amit a versenyzők és a csapat körüli emberek tettek.”

A stabilitás és a precizitás hiánya általános panasz volt a versenyzők részéről korábban, főleg a második körben, amikor a pályák romló állapota miatt nagyobb hasmagassággal futnak az autók.

„Munkálkodtunk azon, hogy megértsük, miért volt ez, és módosítottunk némileg a futóműgeometriában, hogy megbirkózzunk ezzel. Kétségtelen, hogy tettünk előrelépéseket, úgyhogy valamiféleképpen szégyen lenne, ha nem látnánk, hogy ez működjön Törökországban, mivel elrejtőzni a probléma elöl nem segít bennünket hosszútávon” – tette hozzá Fowler.

Jóllehet a Török Rally előtt még az észt megmérettetés vár a csapatra a 2020-as világbajnokságon, de már az Ázsiában szeptember közepén zajló verseny felkészülésének utolsó lépéseit is megtették. Mivel Európán kívül nem lehet tesztelni, Görögországban, Itea térségében készültek augusztus utolsó hetében egy háromnapos teszttel. A programot Sebastien Ogier kezdte, aki az Akropolisz Rally kaloskopi szakaszán vezethette a Yaris WRC-t, majd Elfyn Evans következett, a sort pedig Kalle Rovanpera zárta.

A márciusban tartott durva felületű Mexikó Rally-n már látszott a Toyota egy évvel ezelőtt elkezdett munkájának eredménye, hiszen történetük során először tudtak nyerni azon a helyszínen Ogier révén, azonban a török verseny állítja ilyen szempontból a szezon legkeményebb feltételei elé a mezőnyt, itt extrém hasmagassággal kell menni.

 

Andrew

 

2020. augusztus 29.