Get Adobe Flash player

Az első Rally3-as autó: Ford Fiesta Rally3

Az M-Sport teljesen új Fiesta Rally3-asa az első olyan autó, amit az Nemzetközi Automobil Szövetség Rally3-as kategória szerint építettek, teljessé téve az M-Sportnál felállított „lehetőségek létráját”, valamint az FIA rali piramisát.

A Rally3 a raliautók egy új kategóriája, melyet az összkerékhajtásos autók első, a versenyzők számára elérhető és megfizethető lépcsőfokaként hoztak létre. A kategóriába sorolt versenygépek a nemzeti és a nemzetközi sorozatokban, valamint a világbajnokságon is használhatók lesznek.

A Fiesta Rally3 egy új korszakot jelent az M-Sport életében, hiszen a brit alakulat az első és eddig egyetlen, mely az FIA rali piramisának minden szintjén kínál autót. A költséghatékony négykerékhajtású Fiesta Rally3-ast az M-Sport Lengyelország csúcstechnológiával rendelkező krakkói részlegében tervezték és fejlesztették.

Az M-Sport Fiesta Rally3-asa intenzív fejlesztési programon megy keresztül szerte Európában változatos felületeken és feltételek között, miközben világszintű versenyzők vezetik. 2020 őszére világos célokat és normákat állított fel a fejlesztőgárda a Fiesta Rally3-at illetően, hogy páratlan megbízhatósággal lássa el az autót. Az egyik nevezetes cél a homologizáció időpontja: az M-Sport Lengyelország 2021. március 1-vel homologizálja a világ első Rally3-as autóját.

Az M-Sport Fiesta Rally3-asa 99.999 euróért (+ ÁFA) lesz elérhető, ezen felül a regisztrációs költségeket kell még kifizetni. A Rally3-as kategória várható népszerűsége miatt a gyártás meg is kezdődött már Krakkóban, az első rendelések előlegeit november 16-tól fogadják.

Ez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a homologizáció időpontjában megkapják a Fiesta Rally3-asukat és nekivágjanak az autóval a bajnoki küzdelmeknek a 2021-es szezon kezdetén.

A Fiesta Rally3-ast egy 1,5 literes EcoBoost turbómotor fogja hajtani, jellegzetes hangot adva az autónak, az agresszív kinézet pedig, ami a motorháztetőre szerelt hűtőventilátoroknak és a hátsó szárnynak köszönhető legalább ugyanennyire lesz funkcionális is.

A teljesen új Fiesta Rally3 súlya 1210 kilogramm, 215 lóerős teljesítménye és 400 newtonméteres nyomatéka pedig egy ötfokozatú szekvenciális váltón jut el a kerekekhez.

A 100 kilométer/órás sebességet mindössze öt másodperc alatt elérő és 185 kilométer/órás végsebességre képes Fiesta Rally3 tökéletes átmeneti lépést biztosít a raliversenyzők új generációjának, akik négykerékhajtású autóval kívánnak bizonyítani. A Fiesta Rally3 elöl-hátul háromutas állítható lengéscsillapítókon mozog, aszfalton 17, murván pedig 15 collos kereket szerelnek rá.

Az M-Sport számára fontos volt, hogy azonnal elkezdje a munkát a Fiesta Rally3-ason, ahogyan a szabálytervezet elérhetővé vált, ez pedig mutatja Malcolm Wilson alakulatának elkötelezettségét a pilóták támogatásában szerte a világon a legkisebbektől egészen a világnagyságokig. Azt, hogy a versenyzők széles spektrumában gondolkodik, az M-Sport Lengyelország tesztprogramja is tükrözi, hiszen igazán különféle pilótákat kértek fel a tesztprogram lebonyolítására a világbajnokság veteránjaitól kezdve olyanokig, akiknek újdonság egy négykerékhajtásos masina.

Maciej Woda, az M-Sport Lengyelország igazgatója: „Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan fejlődnek a dolgok a Fiesta Rally3-mal. Mindig, amikor látok egy fejlesztési autót, nagy büszkeséget érzek a teljes csapat irányába, mely fáradhatatlanul dolgozik, és ez így volt a 2020-as év során is ezzel az igazán úttörő autóval. Ebben a mindenki számára nagyon nehéz évben a krakkói csapat felülmúlta magát a Fiesta Rally3-mal, semmit sem bízott a véletlenre a tervezésben és fejlesztésben. Hatalmas gratulációt és köszönetet szeretnék mondani mindenkinek, aki hozzájárult eddig ehhez a projekthez. A Fiesta Rally3 és a kollektív erőfeszítés, ami annak megalkotásába belement, megtestesít mindent, amiért az M-Sport létezik: biztosítani minden lehetőséget a pilóták következő generációjának. A Fiesta Rally3 semmi esetre sem egy alternatívája egyik jelenlegi autónak sem, ez egy vadonatúj koncepciót szolgál, ami egy nagyon alulteljesítő területe volt eddig a ralisportnak. Ez egy tökéletes lépcsőfok lesz azok számára, akik a kétkerékhajtásról lépnek fel a négykerékhajtásba, lehetővé téve a pilótáknak, hogy tanuljanak és csiszolják a képességeiket, ami egy négykerékhajtásos autó kezeléséhez kell, mely egy erős lépés bármelyik pilóta számára. A Rally3-as koncepcióról történt első beszélgetések óta nagyon izgatottak vagyunk mindannyian ennek a kategóriának a potenciálját illetően. A költségsapka egy kulcsfontosságú pont volt, amihez ragaszkodtunk, és úgy érzem, a 99.999 euró egy nagyon jó árpont lesz egy belépő szintű négykerékhajtásos autóért, főleg a nemzeti és nemzetközi rali bajnokságokban szerte a világon.”

 

Andrew

 

2021. január 11.