Get Adobe Flash player

Ogier visszavette a Monte-Carlo Rallye trónját

A 2021-es Monte-Carlo Rallye összefoglalója

 

Sebastien Ogier a viszontagságos idénynyitón rekordot jelentő nyolcadik monte-carlói győzelmét aratta. A Toyota begyűjtötte a maximális pontszámot, a Hyundai lógó orral távozott, az M-Sport hétvégéje pedig ennél is rosszabbul alakult.

A koronavírus járvány a 2021-es rali világbajnoki szezonra is hatással van sajnos, a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye megrendezése sokáig kérdéses volt, a szervezők többször is a program módosítására kényszerültek. Azt már hetekkel a viadal előtt tudni lehetett, hogy nézők nem lehetnek jelen a futamon, a rendezők pedig végül egy olyan menetrendet raktak össze, melyben nem szerepelt shakedown, a tradicionális csütörtök esti kezdés délutánra csúszott. Utóbbi módosítás a kijárási korlátozások miatt történt, ezzel együtt reggelente korábban kezdődött a menet, további szakasztörlésekre is sor került, hogy időben a szállásra érhessen mindenki este. A híres turini-hágói szakaszt és annak párját is ki kellett venni az itinerből ráadásul, mert egy korábbi vihar következtében megsérültek az utak, vasárnapra így teljesen új gyorsaságik kerültek a menetrendbe. A szervező Monacói Autóklubnak hatalmas munkát kellett tehát végeznie, hogy megrendezésre kerülhessen a rali világbajnokság hagyományos idénynyitója.

A koronavírus új, gyorsabban terjedő változatának terjedése miatt ugyanakkor még mindig fennállt a kérdés, hogy Nagy-Britanniából miképp tudnak a szereplők eljutni Franciaországba, illetve Monte-Carlóba. A kérdés középpontjában leginkább az M-Sport csapata volt. Végül Jean Castex francia miniszterelnök adott felmentést az érintetteknek a lezárás és a karanténkötelezettségek alól, emellett a brit csapat helyzetét a Brexit is csak bonyolította. Volt olyan rivális versenyző, aki megjegyezte, ha az M-Sport nem tud rajthoz állni, akkor nem érdemes a futam a világbajnoki státuszra.

Az M-Sport tesztkülönítménye eközben valahogy mégis átjutott Franciaországba, hiszen amikor a felmentésről szóló döntés megszületett, akkor ért véget az Alpokban a verseny előtti négynapos tesztjük. A csapat idei állandó pilótája, Gus Greensmith számára ez tartogatott keserűpirulát, hiszen lecsúszott egyszer az útról, a Ford mentésével pedig hasznos időt vesztett. Ettől függetlenül pozitívan zárta a felkészülést a pilóta, valamint csapattársa, a részleges idényt teljesítő Teemu Suninen is. A finn versenyző dolgát megnehezítette, hogy régi-új navigátora, Mikko Markkula nem tudott részt venni a felkészülésen, miután az Arctic Lapland Rally-n Juha Salónak olvasta az itinert. Mivel a versenyzői felállást elég későn véglegesítette az M-Sport, ők csak egy tesztet szerveztek, ezen egy alkalom állt a rendelkezésükre a sorozat új gumiabroncs beszállítójának, a Pirellinek a termékeivel is megismerkedni.

Suninen a 3-as karosszériaszámú Fiesta WRC-vel szállhatott csatába, ami már négy évvel ezelőtt, a jelen generációs autók bemutatkozásakor is futott a Montén, de ismerős lehetett pilótának, hiszen a tavalyi év második felében ezt a gépet használta. Greensmith egy ugyancsak négyéves karosszériájú kocsit kapott, a 8-as sorszámút. A Fordok castrolos felületein autószerelők nevei tűntek fel a kenőanyagos cég jóvoltából, a szerelőket egy kampány keretében az autósok jelölhették a járványhelyzet alatt tett erőfeszítéseik és teljesítményük elismeréseként.

A másik két alakulat a tavalyi monzai zárófutam után rögtön tesztelésre utazott, főként a Pirellik megismerése és az információgyűjtés volt ezen próbák célja. A Toyotánál akkor Elfyn Evans nem tesztelt, a brit pilóta csak a januári alkalommal ülhetett bele a Yaris WRC-be. Ez a tesztperiódus szerencsétlen véget ért, hiszen Sebastien Ogier nagy tempónál felborult az autóval, őt és navigátorát, Julien Ingrassiát is kórházi kivizsgálásra kellett vinni. Szerencsére nem sérültek meg, és az eset sem akasztotta meg a csapat munkáját, hiszen a baleset a befejező nap elején történt. A Toyota GAZOO Racing harmadik versenygépét természetesen Kalle Rovanpera vehette kezelésbe Monte-Carlóban, Takamoto Katsuta pedig egy negyedik autóval, még mindig a tapasztalatszerzést célul kitűzve állt rajthoz.

A Hyundai Motorsport is két felkészülési tesztet szervezett, a versenyre pedig állandó versenyzőik, Ott Tanak és Thierry Neuville mellett Dani Sordót nevezték. Neuville-nél a tesztek után, pár nappal a pályabejárás kezdete előtt derült ki, hogy régi navigátorával, Nicolas Gilsoullal különválnak az útjaik, mivel nem tudtak megegyezésre jutni egy szerződésben. A belga versenyzőnek, a Monte-Carlo Rallye előző évi győztesének hirtelen új navigátor után kellett néznie, a választás pedig Martijn Wydaeghe-re esett, aki ilyen szinten nem sok tapasztalattal rendelkezett, ráadásként a shakedown kiesésével az első gyorsasági szakasz bizonyult az első közös éles bevetésüknek versenyautóban. Sordo viszont búcsúzott ezen a versenyen Carlos del Barriótól, a következő bevetésén már Borja Rozada fogja neki az itinert diktálni.

A Hyundai alakulat ugyanazokat az i20 Coupe WRC-ket vitte a versenyre, melyek tavaly végigfutották az évet. Pierre-Louis Loubet ugyancsak egy Hyundai WRC-vel, a Hyundai 2C Competition színeiben, gyári pontszerzőként állt rajthoz, mint ahogyan egész évben így lesz ez. A francia versenyző abba a 2018-as építésű gépbe ülhetett bele, amivel tavaly néhány versenyen látható volt már.

Abban a tesztek után mindenki egyetértett, hogy a Pirelli gumijai kicsit más tartományban működnek, mint az eddigi Michelinek, úgyhogy izgatottan várták a rajtot. A versenyre egyébként négyfajta abroncsot biztosított az olasz gyártó, a lágy és a szuperlágy aszfaltos gumit, valamint a szög nélküli és szöges télit.

Az idény első gyorsasági szakasza nedves volt, ami rögtön áldozatot is követelt. Suninen a legjobb részidőkkel rendelkezett, a cél előtt nem sokkal azonban megúszott alatta a Ford egy jobbkanyarban, nekiment a partoldanak, ami megdobta, és végül az út túloldalán, a rézsűn lecsúszva, néhány fát is kiirtva állapodott meg a gép. A legénység sértetlenül szállt ki, a Fiesta WRC hátulja ugyanakkor megsemmisült. Az M-Sport nagy erőfeszítéseket tett, hogy ott lehessenek a rajtnál, így nyilvánvalóan nem voltak boldogok Suninen mutatványától.

Ahogyan ígérte Tanak, nem járt a fejében a tavalyi szörnyű balesete, és annak megfelelően kezdte a versenyt, hogy visszahódítsa a világbajnoki címet. Az észt pilóta mindkét – a hagyományokkal ellentétben világosban zajló – csütörtöki szakaszon leggyorsabbnak bizonyult annak ellenére, hogy előbb az ablaktörlője hátráltatta, majd a második különpróba rajtjában kétszer is leállt a Hyundai motorja. Rovanpera mind a kettő gyorsaságin a második időt hozta, ennek megfelelően Tanak mögött várhatta a folytatást három másodperc hátránnyal. Őt csapattársa, Evans követte, aki Suninen balesetének színhelyén csaknem hasonlóképpen járt. A toyotás a második szakasz után arra panaszkodott, hogy a rajtoltatás csúszása miatt kihűltek a gumik, amiket nehezen tudott felmelegíteni. Ő nyolc szekundumos lemaradásban volt Tanakhoz képest, Neuville pedig a duplájában. A Hyundai Motorsport versenyzőjének nem volt elég, hogy új hangot kellett megszoknia, az az átbeszélő hibája meg is nehezítette a folyamatot. Mindenesetre Wydaeghe jól vizsgázott, amit Neuville az első együtt töltött szakasz befejeztével egy kézfogással adott tudtára.

Tőlük néhány tizedre következett Ogier. Az uralkodó világbajnok a kezdetekben próbálta feltérképezni a Pirelliket, aztán amikor belelendült volna, beesett a Yaris WRC fékpedálja. Ez az első szakaszon csak néhány másodperc veszteséget jelentett, de mivel nem találtak semmi olyan hibát az etapon, amivel kezdeni tudtak volna valamit, a második gyorsaságin óvatosabban kellett autózniuk, így csak az ötödik pozícióra voltak jók az összesítésben.

Sordo is gondokkal szembesült rögtön az elején, ő furcsa zajokat hallott az i20 WRC-ből, majd azt nyilatkozta, hogy valószínűleg az egyik differenciálművével van probléma, de bevallotta, nem is vezetett jól a második különpróbán. A sorban Loubet, majd a WRC 2-t vezető Andreas Mikkelsen következett. A pontszerző pozíciókban Adrien Fourmaux és Greensmith zárta a napot. A frusztrált brit után következett Katsuta, aki mindkét szakaszon megforgott.

A csütörtök tehát Tanak révén a Hyundai-é volt, a változatos körülmények között zajló pénteki napra azonban fordult a kocka a Toyota révén. A jégfoltokkal tarkított reggeli három szakaszt – melyből kettő még sötétben zajlott – Ogier nyerte, aki a fékproblémákon túltéve magát olyan tempót autózott, hogy át is vette a vezetést. Evans a legjobb háromban volt mindegyik különpróbán, és csapattársa mögött várhatta a délutáni két gyorsaságit. Ezek közül az elsőt megnyerve az élen találta magát, és bár a következőn csak egy hatodik időt tudott felmutatni, miután egy sérült kerék miatt felemás gumikkal volt kénytelen itt menni, az élen zárta a napot. A wales-i versenyző bevallotta, hogy amikor extrémmé váltak a körülmények és nagyon csúszós volt az út, küszködött, nem volt meg az önbizalma, hogy nyomja neki, ugyanakkor elismerő szavakkal ismerte Ogier-t.

A francia délután előbb megforgott, aztán kapott egy bal első defektet, amivel több mint fél percet vesztett Evans-szal szemben. Ez annyira felbőszítette, hogy az esőtől áztatott befejező szakaszon – kényszerűen három szög nélküli és egy szöges téli gumin autózva – tizenhat másodpercet adott márkatársának, és hét szekundum lemaradásban várhatta a szombati folytatást.

 

Momentum

„Ismerve Sebastient, úgy gondolom, kicsit mérges lett, és megvan az a képessége, hogy pozitív energiává tegye ezt a mérget. Látható, hogy azonnal, az utolsó pénteki szakaszon keményen dolgozott, és nyomta neki. Felhasználta ezt a negatív energiát, pozitívvá tette, és elképesztő időt hozott össze” – mondta Ogier-ről és a defektes szituációról a Toyota GAZOO Racing ralialakulatának új vezetője, Jari-Matti Latvala, aki jól ismeri a hétszeres világbajnokot, hiszen több éven keresztül csapattársak voltak a Volkswagennél, és a 2011-es Jordán Rally révén kettőjük nevéhez fűződik a valaha volt legszorosabb ralivilágbajnoki befutó, amit Ogier nyert.

„Ha leszámítanánk a tegnapi fékgondot és a defektet, kellemes előnyben lehetnénk, de nem vagyunk, úgyhogy továbbra is nyomnunk kell” – nyilatkozta Ogier péntek este, majd meglehetősen ambiciózusan folytatta. „Az bizonyos, hogy azért jöttem, hogy megnyerjem ezt a versenyt, és meg fogok tenni mindent, hogy így történjen.

Úgy gondolom, elég szerencsétlenek voltunk a defekttel, semmit sem tudtunk tenni vele. Nagyon nehezek voltak a körülmények, nagyon trükkösek voltak, sok eső esett, és a defekt miatt egy szögessel az autón kellett folytatnunk. Néhány kilométer után elkezdett egyre többet mozogni a hátulja, nagy volt a túlkormányozottság, úgyhogy volt néhány szép keresztbecsúszásos momentumom, meg kell hagyni, de nagyon nyomtam, mert kétségtelen, hogy mérges voltam a defekt miatt.

A huszonhárom másodperccel ez a Monte, minden lehetséges. Azért vagyok itt, hogy megnyerjem a versenyt, úgyhogy meg is fogom nyerni. Mindig fel vagyok készülve itt, hogy egy kicsit nagyobb kockázatot vállaljak ezen a versenyen.”

 

Az első napot vezető Tanak csaknem félperces lemaradásba került az öt szakasz során. Az észt i20 WRC-je reggel erőtlen volt a hajtűkanyarokban, a turbófeltöltővel volt gond, aztán pedig a Monza Rally-hoz hasonlóan a párásodó szélvédő okozott nehézségeket neki. Azt, hogy miért nem volt meg a Toyotákhoz hasonló tempó, sem a pilóta nem értette, sem a Hyundai Motorsport vezetője, Andrea Adamo.

Rovanpera korareggel átmenetileg átvette a vezetést, amitől a második szakasz rajtjában el is búcsúzhatott, hiszen késtek egy percet, mivel egy apró műszaki gondot kellett megoldaniuk. A finn pilótát ezt követően az egyre rosszabb útviszonyok hátráltatták, délután pedig lecsúszott az útról, tolatnia kellett. Ezzel az ötödik helyre esett vissza, ahonnan egy pozíciót azért előre tudott lépni a nap végére. A toyotás pilóta hátránya azonban csaknem egy perc volt már ekkor Evans-szal szemben.

Őt hat szekundumra követte Neuville. A belga versenyző még mindig az összeszokási fázisban volt új mitfárerével, ráadásul egy közúti incidens miatt a jégkém legénysége nem ért oda a negyedik szakaszra, úgyhogy azt az aktuális információk nélkül kellett teljesíteniük. Nem ez volt azonban a legnagyobb gondjuk, hanem a rossz gumiválasztás. Neuville, aki egyszer meg is forgott és Sordo, akinek nem volt meg a kellő magabiztossága, ugyanis a délelőtti körre három szuperlágy aszfaltos és három szöges téli gumival ment ki, míg a többi élmenő négy szuperlággyal és két szöges télivel. A jó megoldásnak utóbbi bizonyult, ugyanis míg korareggel kellettek a szögesek, utána csak hátráltató tényezőt jelentettek. Adamo elismerte, hogy „hülye” választás volt, amit csináltak, és magára vállalta a hibát. „Most már könnyű ezt mondani, de az én feladatom elkerülni az ilyen hibákat, nem tudtam elkerülni, úgyhogy végül az én hibám.”

A két hyundai-os küszködött tehát délelőtt, a délutánjuk azonban jobban alakult, és Sordo csapattársa után foglalt helyet a tabellán. Mögüle eltűnt Loubet, aki már reggel pozíciókat vesztett, a napi utolsó szakaszon pedig egy féktávon orral beleállt az út széli sziklafalba. A hetedik pozíciót így Mikkelsen vette át, Katsuta feljött nyolcadiknak, őt pedig Fourmaux és Greensmith követett. Utóbbi pilóta pályafutása legrosszabb teljesítményeként értékelte a napot, ami talán annak is volt köszönhető, hogy reggel lágy gumikon futott, melyek nem tapadtak a nedves részeken.

A szombat hajnalt azzal kezdték a csapatok, hogy az éjszakai viharban megtépázott szervizparkot megpróbálták rendbe tenni, de volt, akinek sátor nélkül kellett elvégeznie a szervizeléseket a továbbiakban.

Ogier ígérete szerint nagyon hajtott ezen a napon, és komoly lépést tett újabb monte-carlói diadalának megszerzése érdekében. Az ismét csak sötétben teljesített első, havas és jeges részekkel tarkított szakaszon kilométerenként egy másodperccel volt gyorsabb mindenkinél, ez pedig a tizennyolc kilométeres gyorsaságin jelentős különbséget eredményezett, így a Toyota versenyzője át is vette a vezetést. A következő különpróbán ismét jobb volt Evans-nál, aki ugyan visszahozott egy kis időt a nap utolsó szakaszán, de a világbajnoki címvédő így is tizenhárom másodperces fórral várhatta a befejező napot. Evans frusztrált volt délelőtt, de kicsit helyretette, hogy a zárószakaszon a leggyorsabb tudott lenni. A második gyorsaságiról ugyanakkor Ogier és Evans is elmondta, hogy a jégkémek információi nem igazán segítettek, a fordított rajtsorrend miatt a havas részek le voltak már taposva, mire odaértek, ezáltal nagyon csúsztak. Rovanpera révén a Toyota kisajátította a dobogós helyezéseket a nap végére.

A korábbi rajtpozíció a toyotásoknak hátrányt jelentett a nap második gyorsaságiján, Neuville-nek ugyanakkor segített, aki megszerezte idei első részsikerét. Előtte azonban egy túlcsúszás miatt sok időt vesztett, leszakadt Rovanperáról, így a szakaszgyőzelemmel csak visszazárkózni tudott. Végül két másodperc lemaradásban zárta a napot finn vetélytársához képest, igaz, elmondta, nem is kockáztatott a végén.

Tanak napja még szerencsétlenebbül alakult, mint az előző. Az első gyorsaságin egy levágásban bal első defektet kapott, amit később a pályabejáráson elkövetett hibájának tulajdonított, a következő gyorsaságin pedig, melyen tavaly a hatalmas balesete történt, a jobb hátsója durrant ki. Jelentős időt vesztettek ezen a szakaszon, a szervizből is késtek, de nem ez volt a legfőbb gondjuk, hanem az, hogy miután csak egy pótkereket vittek magukkal, hiába cserélgették a defektes kerekeket, nem maradt elég gumi a felnin ahhoz, hogy ne szegjék meg az etapokra vonatkozó szabályokat. A szervizparkba érve, a versenyfelügyelők utasításának megfelelően kiálltak a versenyből. Miután a Monte-Carlo Rallye utolsó napjára nem érvényes a SupeRally szabály, ez azt jelentette, hogy Tanak nem is állhatott vissza vasárnap, pont nélkül zárta a világbajnokság első fordulóját. A versenyfelügyelők vasárnap ráadásul felfüggesztett büntetéssel is sújtották a 2019-es világbajnokot, mivel az etapon defektes kerékkel autózott, megszegve a rali világbajnokság vonatkozó szabályait. Az ítélet szerint amennyiben Tanak a következő egy évben hasonló kihágást követ el, eltiltásra kerül egy versenyről.

Adamo enyhén szólva sem volt elégedett csapata szombati teljesítményével. „Ha értékelnünk kell a képet, ahogyan jelenleg a dolgok állnak, nem lehetünk büszkék arra a munkára, amit eddig végeztünk. Ez nem az a fajta versenyteljesítmény, amit mutatni szeretnénk, és egy újabb nap ez, amiről hazavisszük csak a dolgokat” – értékelt a Hyundai Motorsport első embere.

Sordo az első két gyorsaságin harmadik időket autózott, az utolsón azonban Tanak kiesése miatt, a gyártói versengést szem előtt tartva óvatosabban ment át. Megtehette, hiszen az őt követő Katsuta több mint két percre volt tőle. A japán versenyző megelőzte Mikkelsent a nap folyamán. Nyolcadikként Greensmith következett, aki az előzőnél jobb napot tudhatott maga mögött, majd Fourmaux és Eric Camilli zárta az első tízet. Loubet autóját a viharban állították helyre a szerelői, amit a nap második szakaszán futott második idővel hálált meg a francia pilóta.

A versenyfelügyelőség napja is mozgalmasan alakult: Ogier-t, Wydaeghe-t és del Barriót négyszáz eurós büntetésben részesítették, mivel a sisakjuk nem volt – határozat szerint „megfelelően” – becsatolva az egyik gyorsaságin. Az előző napi Chalancon-Gumiane szakasz két teljesítése kapcsán is osztottak ki büntetést szombaton este, miután többen is jelentősen levágtak egy kanyart. A büntetés öt másodperc volt, de voltak, akik mindkét körben elkövették a tettet, így ők összesen tíz szekundumot zsebeltek.

Evans azt ígérte, hogy megpróbálja nyomás alatt tartani az éllovast vasárnap, de Ogier reggel jelezte, hogy tényleg nem állíthatja meg semmi és senki a győzelem felé. Három szakasz során megduplázta előnyét, a Power Stage-et pedig nagynak számító, több mint három szekundumos előnnyel nyerte. Ogier és navigátora, Julien Ingrassia több mint félperces különbséggel aratták újabb, immár ötvenedik világbajnoki futamgyőzelmüket. A diadallal beállították Sebastien Loeb és Daniel Elena rekordját, akik hétszer nyertek monte-carlói világbajnoki fordulót, Ogier-ék azonban összességében már tovább is léptek a monte futamgyőzelmek tekintetében, hiszen 2009-ben az Intercontinental Rally Challenge sorozat részeként megrendezett versenyt is leggyorsabbként zárták. A Toyota immár az ötödik márka, mellyel csúcsra értek a hercegségi viadalon, nyolc győzelmük pedig egyedülálló módon három naptári évtizedet is érint.

„Ez nem egy rossz végződése a hétvégének” – nyilatkozta Ogier a kalandos verseny céljában, újabb hazai győzelmét ünnepelve. „Elképesztő volt az autó. Nagyon élveztem a hétvégét, igencsak élvezetes volt. Majdhogynem könnyesek a szemeim most, és jó döntés volt még egy évet maradni. Jari-Matti – üdvözlet, főnök, egy győzelemmel!” – köszöntötte Latvalát, aki tehát diadallal indította új karrierjét karrierjét, amivel a Toyota 1998 után győzött ismét a hercegségben.

Evans bevallotta, bár voltak jó szakaszai, nem tudott következetesen teljesíteni, ugyanakkor a tavalyi harmadik helyezését egy másodikra váltotta, az utolsó gyorsaságin pedig a harmadik időt futva további pontokat szerzett. Neuville reggel megelőzte Rovanperát, és ebben a pozícióban, harmadikként hajthatott fel a Monte-Carlóban felállított céldobogóra. A tavalyi győztestől az előzmények ismeretében azonban ez is egy szép eredmény. A belga versenyző a célba megérkezve kijelentette, a következő futamon is Wydaeghe fogja neki az itinert diktálni, aki nem is kaphatott volna nagyobb elismerést annál, hogy a céldobogón a két toyotás legénység és Neuville alaposan eláztatták pezsgővel.

Rovanpera reggel egy defektet összeszedve egy percet vesztett, így ő a harmadik pozíciónak, a Toyota pedig a dobogó teljes elfoglalásának mondhatott búcsút. A fiatal finn innentől kezdve nem sietett, a Power Stage-et azonban meghúzta, ahol második lett, a futamot pedig negyedikként zárta. A Toyota végül nem panaszkodhatott tehát, hiszen begyűjtötték a maximális megszerezhető pontokat. Rovanpera kissé csalódott volt, úgy érezte, jól vezetett, de több szerencsétlen tényező miatt mégsem ért el egy jó eredményt.

Sordo egy jobbára frusztráló hétvégével búcsúzott del Barriótól, az ötödik helyet megszerezve. Katsuta következett a sorban, majd az első Rally2-es résztvevőként Mikkelsen, aki alig húsz másodperccel maradt el a WRC-t hajtó japántól, egy másik csúcskategóriás gépet hajtó pilótát, a vasárnap reggel több hibát is elkövető Greensmith-t pedig meg is előzte. Az M-Sport World Rally Car-ja és Rally2-es gépe kevesebb, mint egy perc különbséggel ért célba, Fourmaux teljesítménye tehát némi vigaszt jelenthetett a brit alakulat számára. Az abszolút értékelés utolsó pontszerző helyén Camilli végzett.

Mikkelsen azt ígérte az év elején, hogy dominálni szeretne Skodájával mindenhol, ahol rajthoz áll. Nos, ez össze is jött a Toksport versenyzőjének, aki a Fabia Rally2 evójával két perc előnnyel nyerte meg a WRC 2-es csatározást. Az M-Sport pilótája, Fourmaux volt az, aki valamelyest tudta tartani a lépést a norvéggal, szombaton azonban kapott egy defektet, és ő is leszakadt. A Ford Fiesta Rally2 volánja mögött helyet foglaló franciának innentől inkább hátra kellett figyelnie, hiszen honfitársa, a citroenes Eric Camilli néhány másodpercre megközelítette. Fourmaux vasárnap rákapcsolt, és bebiztosította az ezüstös pozíciót. A harmadik helyezést a Sports and You színeiben versenyző Camilli szerezte meg.

A WRC 3 Yohan Rossel és Yoan Bonato nagy csatájával indult. A szombat reggeli első szakasz után is csak nyolc másodperc volt közöttük, ekkor azonban Bonato egy defekt miatt két percet vesztett. Innentől Rossel győzelméhez nem férhetett kétség, jóllehet a zárószakaszon neki is kidurrant egy Pirellije. Bonato bejött másodikként, a teljes francia és teljes Citroen C3 Rally2 dobogóról pedig Nicolas Ciamin gondoskodott, akinek, hogy teljes legyen a párhuzam, szintén volt egy defektje a verseny folyamán.

 

Eredmények

 

89. Monte-Carlo Rallye

A 12 futamos világbajnokság 1. versenye – Gap, Monte-Carlo – 2021. január 21-24.


1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia FRA/FRA Toyota WRT, Yaris WRC 2ó 56p 33,7mp

2. Elfyn Evans/Scott Martin GBR/GBR Toyota WRT, Yaris WRC +32,6mp

3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe BEL/BEL Hyundai WRT, i20 Coupe WRC +1p 13,5mp

4. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen FIN/FIN Toyota WRT, Yaris WRC +2p 33,6mp

5. Dani Sordo/Carlos del Barrio ESP/ESP Hyundai WRT, i20 Coupe WRC +3p 14,2mp

6. Takamoto Katsuta/Daniel Barritt JPN/GBR Toyota Yaris WRC +7p 1,3mp

7. Andreas Mikkelsen/Ola Floene NOR/NOR Skoda Fabia Rally2 evo +7p 23,6mp

8. Gus Greensmith/Elliott Edmondson GBR/GBR M-Sport Ford WRT, Fiesta WRC +8p 21,1mp

9. Adrien Fourmaux/Renaud Jamoul FRA/FRA Ford Fiesta Rally2 +9p 15,8mp

10. Eric Camilli/Francois-Xavier Buresi FRA/FRA Citroen C3 Rally2 +10p 36mp

 

Power Stage sorrend: 1. Ogier, 2. Rovanpera, 3. Evans, 4. Neuville, 5. Sordo

Szakaszgyőzelmek: Ogier: 8, Tanak: 2, Evans: 2, Neuville: 2

 

A világbajnoki pontverseny állása:

Pilóták: 1. Ogier: 30, 2. Evans: 21, 3. Neuville: 17, 4. Rovanpera: 16, 5. Sordo: 11, 6. Katsuta: 8, 7. Mikkelsen: 6, 8. Greensmith: 4, 9: Fourmaux: 2, 10. Camilli: 1

Gyártók: 1. Toyota GAZOO Racing World Rally Team: 52, 2. Hyundai Shell Mobis World Rally Team: 30, 3. M-Sport Ford World Rally Team: 10, 4. Hyundai 2C Competition: 8


Andrew

 

2021. január 24.