Get Adobe Flash player

Megvan Adamo analízise, most már a bizonyítás jön

Csapata fényesnek nem nevezhető monte-carlói produkciója után azt ígérte Andrea Adamo, hogy elgondolkodik, amit meg is tett. A Hyundai Motorsport igazgatója be is számolt arról, hogy mire jutott.

Vereséget szenvedett a világbajnoki címvédő alakulat a 2021-es rali világbajnokság idénynyitóján, a Monte-Carlo Rallye-n, amivel máris huszonkét pontos hátrányba került nagy riválisával, a Toyotával szemben. Az egyedüli szépségtapasz az volt, hogy Thierry Neuville új navigátorával, Martijn Wydaeghe-vel a harmadik helyre hozta be az i20 Coupe WRC-t.

Ott Tanak a viadal elején vezetett, de pénteken reggel egy rossz döntés miatt visszacsúszott. Saját maga „hülye” választásnak nevezte Adamo azt, hogy a Toyotával szemben milyen abroncsokkal mentek ki fiai, és magára vállalta a hibát. „Most már könnyű ezt mondani, de az én feladatom elkerülni az ilyen hibákat, nem tudtam elkerülni, úgyhogy végül az én hibám.” Később aztán kiállni kényszerült Tanak, amikor két defektet is összeszedett, de csak egy pótkerék volt nála egy újabb rossz döntésnek köszönhetően. Mivel az észt pilóta azon volt, hogy folytassa és három ép, valamint egy sérült abronccsal érkezett a gapi szervizparkba, vétett a szabályok ellen, így amellett, hogy leadták a menetlevelet, még egy egyversenyes felfüggesztett büntetést is kapott.

Dani Sordo egész hétvégén nem érezte magabiztosnak magát, Tanak kiválásával pedig a célbaérkezés lebegett csak a szeme előtt. A spanyol pilóta ötödikként végzett.

„Ez a verseny ugyanolyan módon végződött, mint ahogyan egész hétvégén ment. Világos, hogy totálisan rossz volt” – nyilatkozta kendőzetlenül Adamo közvetlenül a leintés után. „Nem tudom, hogy ez az emberek megközelítése miatt történt vagy bármi miatt, de ma ismét megmutattuk a határainkat. Az biztos, hogy nem annak volt ez az esete, hogy nyomjuk, mert nyalogattuk csak a sebeinket és próbáltunk előre menni. Személy szerint mélyen újra kell gondolnom sok dolgot, mivel azt láttam, hogy ez a hétvége messze volt attól, hogy büszkévé és elégedetté tegyen. Valaminek változnia kell a megközelítésben.”

Valamivel több mint két hét elteltével Adamo eredményre is jutott, amit szokása szerint nyíltan osztott meg a ralisport társadalmával.

„Szomorú, de hiányzott az elkötelezettség, és hülye hibák történtek” – mondta a Hyundai autósport részlegének első embere. „Különféle okokból nem úgy készült fel és dolgozott a csapat, ahogyan kellett volna. Én pedig, először is, nem úgy viselkedtem száz százalékosan, ahogyan kellett volna, mivel a feladatkörömből adódóan nekem kellett volna megakadályoznom őket és dolgozni, hogy állítsam le őket, hogy ez megtörténhessen.

Ez nem csináltam a múltban, ezúttal azonban csináltattam velük. Az első, akire mutogathatok, az saját magam vagyok, és én vagyok az első, aki feltette a kérdést Monte-Carlo után, hogy változtatnom kellene ezen dolgok megközelítésén, hogy biztos legyen, hogy nem történik ez meg újból.

Nem szereteket kifogásokkal élni, de ha rideg analízist kellene tennem, akkor azt mondanám, hogy az, amit az embereim csináltak tavaly, elképesztő volt. A korlátozásokkal, a karanténnal és az otthoni munkával dolgozni egyáltalán nem segít.

Az autó teljesítménye sokat javult, ennek pedig drága számlája lett: az emberek nem mentek haza három hónapig, nem látták a szüleiket, a rokonaikat, a családjukat, a gyerekeiket hónapokig, mivel tudták, hogyha hazamennek, nem tudnak ott lenni a versenyen vagy teszten, mivel karanténba esnek.

A stressz, ami felhalmozódott Monzáig tavaly, nagyon nagy volt. Monza volt a tű, ami kilyukasztotta a ballont, utána pedig megsemmisült egy kicsit mindenki, mivel a stressznek a szintje olyan magas volt. Hogy én? Őszintén? Kicsit berúgtam ez után a verseny után.”

A hathetes holtidény nem igazán hozott pihenést a csapat következő szezonra történő felkészülése miatt sem.

„Monza után nem volt karantén, az embereknek pedig szabadságra kellett menni” – folytatta Adamo. „A regenerálódás helyett azonban azonnal kezdenünk kellett a Pirelli teszttel. Azt mondanám, hogy nem olyan módon zajlott a Monte-Carlo Rallye-ra történő felkészülés, ahogyan kellett volna, sem pedig magának a versenynek a kezelése sem.

Amikor ezek a dolgok történnek az emberrel, ásnod, ásnod, ásnod kell, hogy megtaláld a miértet. Ha győzni akarsz, mélyebbre kell menned a problémáig. Nem olyan módon voltunk ott a Montén, ahogyan kellett volna. Megoldottuk ezt? A válasz néhány héten belül lesz meg, látni fogjuk, hogy amit csináltam az embereimmel, az lehetővé teszi számunkra, hogy visszavágjunk, ami azt jelenti, hogy versenyeket kell nyernünk.

Ismerem az embereimet, ismerem a legénységeimet. Tudom, hogy hogyan készülnek, és úgy gondolom, nagyon keményen dolgozunk. Mindent megtettünk, amit tudtunk, hogy száz százalékban készen álljunk. Ott voltam Finnországban a teszten, mivel meg akartam mutatni az embereimnek, hogy könnyű számomra azt mondani az embereknek, hogy tegyenek többet, mikor a meleg irodában ülök, meg akartam mutatni az embereknek, hogy mi az első és hogy itt vagyok velük.

Látom, hogy nagyon fókuszáltak a legénységek, mindenki, és látom, hogy változott az elkötelezettség. Emlékszem Markku Alén mondására a fiatalabb koromból: ’Ez egy nagy ébresztő volt Monte-Carlóban!’

Most meg kell mutatnunk, hogy hogyan tudunk visszajönni. Nincs alternatíva. Így kell tennünk. Teljes stop.”

A Hyundai ralicsapatának tavaly sikerült mindez, amikor a Mexikó Rally után szintén mélyen voltak, de fordítottak, és megvédték világbajnoki címüket a rali világbajnokság gyártói értékelésében.

 

Andrew

 

2021. február 13.