Get Adobe Flash player

Belevágott a munkába a Hyundai, a zöld jelzés még várat magára

Andrea Adamo azt mondja, optimista azzal kapcsolatban, hogy a Hyundai 2021 után is jelen lesz a rali világbajnokságon.

Annak ellenére, hogy a koreai autógyártó nem kötelezte el magát azzal kapcsolatban, hogy a sorozatban marad a 2022-ben is, versenyrészlegük, a Hyundai Motorsport vezetője megerősítette, hogy megkezdték a munkálatokat a hibridhajtású, Rally1-es autón.

Adamo elmondta, még mindig várják a zöld jelzést a gyártó szöuli vezetőségétől, ezzel pedig félő, hogy a csapat lemarad az M-Sport/Ford különítményétől és a Toyota GAZOO Racingtől. „Elmondhatom, optimista vagyok, hogy a Hyundai Motorsport csatlakozni fog a rali világbajnokság új érájához 2022-ben, de nyilvánvaló, hogy várjuk még a megerősítést a Hyundai Motor Company-től Koreából” – nyilatkozta Adamo az autosport.com-nak. „Természetesen amint megkapjuk a zöld jelzést, nem tiszta lappal fogunk indulni; mérnökeink és a tervezőiroda végzett már valamennyi munkát azon információk alapján, amivel eddig rendelkezünk. Ha mondanom kellene valamit, hogy mennyi időre lesz szükségünk aközött, hogy megkapjuk a zöld jelzést és hogy kerékre állítjuk az autót – és elkezdjük tesztelni –, nem tudom azt.”

Az, hogy gondok merültek fel a német cég, a Compact Dynamics által biztosított 100 kilowattos plug-in hibrid rendszerrel, segíthet az alzenaui gárdának. „Azt is el tudom mondani, hogy a hibrid kitek kiszállítása elhalasztásra került már néhány alkalommal, úgyhogy azok a gyártók, akik megerősítették már a 2022-es jelenlétüket és dolgoznak már az autójukon, sem tudnak tesztelni teljesen ennek eredményeként” – tette hozzá a Hyundai Motorsport igazgatója.

Vannak, akik megkérdőjelezik, hogy a hibrid hajtás a jó irány a rali világbajnokság számára, a csapat korábbi pilótája, Hayden Paddon is azok között van, akik nyíltan kérték az FIA-t és a WRC Promotert, hogy a teljes elektrifikációt válassza. Az új-zélandi pilóta tavaly novemberben azt állította, hogy a sportág nagy kockázatot vállal, hogy lemarad a bolygó számára jóval kedvezőbb új technológiák alkalmazásában.

Amikor arról kérdezték, hogy egyetért-e ezzel, a következőket válaszolta Adamo: „Ha azt kérdezitek tőlem, hogy a hibrid-e a megfelelő irány, amit a világbajnokságnak és a ralisportnak követni kell, akkor azt kell mondanom, meglátjuk. Úgy vélem, szükségünk lesz legalább három évet várni, hogy meglegyen a válasz erre a kérdésre. A válasz erre a kérdésre egyetlen dolog lesz: mennyi gyártó lesz a rali világbajnokságon?

Amennyiben három lesz vagy esetleg kettő, akkor tudni fogjuk, nem ez volt a megfelelő döntés, de túl késő lesz ez. Amennyiben például öt gyártó lesz a rali világbajnokságon a jövőben, akkor azt mondhatjuk, működött a hibrid és az volt a korrekt döntés, amit követni kellett.”

 

Andrew

 

2021. március 7.