Get Adobe Flash player

Megzavarta az autóját Breen

Craig Breen azt mondja, az Arctic Rally Finland befejező szakasza előtti gyűjtő adott rá lehetőséget, hogy beazonosítsák a Hyundai csapattagjaival együtt, hogy a vezetési stílusa „zavarja egy kicsit az autóját”.

Az ír pilóta a világbajnokság második, havas versenyén a harmadik pozíciót foglalta el az első napot követően, szombaton azonban lecsúszott a dobogóról, vasárnap pedig 6,5 másodpercet vesztett Elfyn Evans-szal szemben az első különpróbán. A vetélytársak így 3,6 szekundumos különbséggel várták a szakasz ismétlését, ami a Power Stage pontokért is zajlott. A Hyundai Motorsport részmunkaidős versenyzője a szakaszgyőztes Kalle Rovanperához képest mindössze háromtized másodperccel elmaradva második időt futott ezen, amivel bebiztosította a negyedik helyezését. A győzelem és a harmadik hely is a csapathoz került Ott Tanak, illetve Thierry Neuville révén, közéjük pedig a toyotás Rovanpera férkőzött be.

„Őszintén szólva megpróbáltunk keményen dolgozni a gyűjtőben, amikor visszatértünk, és megpróbáltunk az adatokat igazán kielemezni, hogy hol vesztek időt a többiekhez képest” – mesélte Breen. „Be tudtunk azonosítani néhány dolgot, melyek – köszönhetően a vezetési stílusomnak – zavarták talán egy kicsit az autót. Megpróbáltam tehát törölni azokat és arra koncentrálni, hogy úgy vigyem át a sebességet, ahogy tudtam, hogy más helyeken tettem, és végül ez volt minden, amire szükségünk volt.”

Arról, hogy mik voltak ezek a változtatások, a következőket mondta el az i20 Coupe WRC pilótája: „Őszintén szólva volt néhány jellemző, amit folytattam, mert – hogyan tehetném ezt politikailag korrektté – volt néhány év nehézségem egy masinában, abban az eszközben, amivel rendelkeztem, a vezetési stílusom pedig változott valamelyest. Időnként nehéz törölni ezeket a jellemzőket, amiket magammal hoztam. Egy olyan autóban, mint amilyen ez is, ami tökéletesen működik és alapvetően mindent biztosít, amire szüksége van az embernek, időnként vissza kell térni oda, amilyen korábban voltam.

Őszintén szólva amikor látható ez a papíron és nagyon-nagyon világosan látni, könnyebb számomra, hogy megértsem és megpróbáljak valóban arra koncentrálni, hogy visszatérjek egy természetesebb és folyamatosabb vezetési stílushoz, és úgy tűnik, ez jobb.”

A Hyundai Motorsport igazgatója, Andrea Adamo elismerte, pilótája „megcsúszott” egy kicsit szombaton, ugyanakkor értette ennek okát is.

„Úgy gondolom, azt kell mondanom, hogy Kalle, Ott és Thierry megerősítheti, a teljesítményszintek ebben a fajta autóban ezen a versenyen, ami rövidebb, nagy igényeket támasztanak” – mondta Adamo. „Úgy gondolom, alaposan kell használniuk az autót és folyamatosan használni az autót, hogy valóban meg tudjanak küzdeni az utolsó tizedért is. Craig nem vezette alapvetően az autót a tavalyi észtországi verseny óta. Egy napot tesztelt, úgyhogy természetesen úgy gondolom, érezte a nyomást, nem a részemről, hanem a felelősséget, hogy pontokat hozzon, másrészről viszont gyorsnak is lenni, úgy gondolom, nem könnyű.

Amikor azt mondom, boldog vagyok a csapatom miatt, azért van, mivel a szakaszok között láttam a megfelelő reakciót, amit várok, hogy lássak az embereimtől; ellenőrizték az adatokat, hogy megpróbálják megérteni, mik a problémák, miért vannak problémák.”

Ugyan úgy érezte Breen, hogy a Power Stage-en történt áttörés kicsit későn érkezett, le tudott vonni pozitívumokat is a hétvégéből. Ez volt az első World Rally Car-os szereplése a tavaly szeptemberi Észt Rally óta Paul Nagle-lel, melyen másodikként értek célba, az pedig egy olyan eredmény volt, ami emelte a pilóta elvárásait. „A kapufák elmozdultak, úgyhogy győzni akartam” – fogalmazta meg a finn viadalra eredetileg lefektetett céljait.

A lappföldi első gyorsaságit követően különösen kritikus volt önmagával szemben, szakaszidejére, ami a második helyre volt jó, azt mondta, „sz**”, mivel úgy érezte, mások többet ki tudtak volna hozni abból a rajtpozícióból, amiből ő indult.

Az éremnek van azonban egy másik oldala is: „Emlékeznem kell rá, hogy egy kicsit kevés a tapasztalatom” – mondta Breen, majd hozzátette, örül, hogy hozzá tud járulni a Hyundai gyártói bajnokságához, valamint segíteni tudja Tanakot és Neuville-t az egyéni koronáért vívott csatában azzal, hogy Sebastien Ogier és Elfyn Evans előtt tud végezni az abszolút értékelésben, illetve a Power Stage-en.

„Őszintén szólva a múltban a Power Stage egy olyan dolog volt, ahol nem teljesítettem olyan nagyon” – jegyezte meg. „Úgy gondolom, amikor igazán emeli a tétet mindenki, úgy éreztem mindig, hogy a tapasztalatom hiányzik kicsit, és nem volt meg az az utolsó darab, ma azonban ott voltunk.

Egy-két helyen talán megfeneklettünk némileg, és bizonyos, hogy vesztettünk egy másodpercet vagy kettőt, a potenciál tehát egy Power Stage győzelemre kétségtelenül motivációt ad a továbblépésre. Segítettem Ottnak és Thierry-nek, végül azonban azzal, hogy a Power Stage gyártói pontokat ad, hoztunk néhányat, úgyhogy kétségtelenül boldog vagyok ezzel.”

 

Andrew

 

2021. március 22.