Get Adobe Flash player

Jobb pilótává tesz egy Rally2-es autót vezetni

Mindössze 33 esztendős Mads Ostberg, de hatalmas tapasztalattal rendelkezik már a ralisportban, amivel jó alapja van arra is, hogy összehasonlítsa a különböző kategóriás autókat.

A norvég versenyző 132 futamot teljesített eddig a rali világbajnokságon, többségüket World Rally Car-ral, melyek között voltak kétliteres motorral szereltek, az utánuk jövő 1,6-osok és a mostani generációs, hatékony aerodinamikával ellátott változatok is.

A 2018-as szezon végén a Citroen Racing nem tartotta meg világbajnoki csapatában Ostberget, ugyanakkor felkérték, hogy vegyen részt a C3 R5-ös változatának továbbfejlesztésében. A második vonalas gép nagyot javult, a pilóta pedig megszerezte vele a WRC 2 bajnoki címét 2020-ban.

„A rali világbajnokságon töltött hosszú időt követően nagy dolog volt visszalépni az R5-be. Idő kellett ahhoz, hogy ráhangolódjak, de amint megtörtént ez, nem néztem vissza” – mesélte Ostberg, majd kitért arra, hogy mi is a különbség egy WRC és egy, a rali piramisban alatta lévő, némileg gyengébb és aerodinamikailag kevésbé hatékony autó kezelése között. „Úgy gondolom, egy ilyen autó vezetése jobb pilótává tesz. Vinned kell a sebességet, és keményebben dolgoztatni az autót. Gondolkodásra késztet, hogy hogyan vezesd az autót tisztábban és hatékonyabban. A verseny pedig olyan kemény a WRC 2-ben most, hogy tökéletesnek kell lenned minden kanyarban.”

Az R5-ös kategóriát időközben átnevezték Rally2-re, a technikai paraméterek azonban nem változtak, a Citroen pedig folyamatosan javítja a gépet, a 2019-es fejlesztést követően idén is előálltak egy több elemből álló csomaggal.

„Csaknem a nulláról hoztam fel a C3 Rally2-t, most pedig egy jó autóval rendelkezünk, és megmutattam, tudom vezetni” – tette hozzá Ostberg. „Annyit tanultam ezzel az autóval, többet tanultam a vezetés elméletéről.”

A négyszeres norvég bajnok idén a WRC 2-es bajnoki címének megvédésére készül, mellette pedig részt vesz a teljes magyar ralibajnokságban is. Mindehhez a Tagai Racing Technology biztosítja a technikai hátteret. Ostberg azonban azt sem titkolja, vissza szeretne térni a rali világbajnokság legfelsőbb szintjére teljes munkaidős szerződéssel.


Andrew

 

2021. április 1.