Get Adobe Flash player

Renault Clio Rally4

 

Egy évvel a Clio Rally5 mozgásban történt megjelenését követően tovább bővült a Renault viry-chatilloni és dieppe-i ügyfélszolgálati csapatának kínálata a Clio Rally4-gyel.

Az új modellt, melyet kompromisszumok nélkül terveztek meg annak érdekében, hogy kategóriája legjobbja legyen, a 2021-es Monte-Carlo Rallye-n láthatta először a nagyközönség a pályán, az előfutó szerepét magára öltve.

A 2019-ben leleplezett Cup, RX és Rally5-ös változatok sikerére építve az ügyfélszolgálati részleg folyamatosan dolgozott az ötödik generációs Renault Clio versenyváltozatainak fejlesztésén.

 

Egy műalkotás

Míg a Clio Rally5 célja, hogy elérhető legyen, a Clio Rally4-gyel a teljesítményt célozták meg a kétkerékhajtású raliautók világában.

Mint ahogyan a két kategóriára vonatkozó szabályok is megkövetelik, a Clio Rally5 és a Clio Rally4 számos dologban közös: a karosszéria ugyanúgy a Clio R.S. Line-ra épül, a legfejlettebb biztonsági felszerelések jellemzik őket, mint például a Sabelt kagylóülések, és megegyezik az üzemanyagtartály, a pedálbox, a kormányoszlop, valamint a bölcső is.

A hasonlóságok ellenére igencsak különböző a két autó, mivel a viry-chatilloni és dieppe-i csapatok minden tudásukat és tapasztalatukat alkalmazták, hogy kihasználják a szabályok adta szabadságokat és biztosítsák a Clio Rally4 sikerét.

A motorháztető alatt különös figyelmet fordítottak minden olyan aspektusra, ami kapcsolatban van a teljesítménnyel. Az 1330 köbcentiméteres, négyhengeres, tizenhat szelepes TCe motort alaposan átdolgozták, új turbófeltöltőt, dugattyúkat és hajtókarokat kapott az erőforrás. Az egység esetében, melyhez továbbra is egy Sadev sebességváltó kapcsolódik, különös figyelmet fordítottak a nyomatéktartományra. A teljesítmény 215 lóerőre növekedett, miközben figyelembe vették az FIA Rally4-es kategóriára vonatkozó technikai szabályzatának alapján a jövőben bevezetésre kerülő turbószűkítőt is már.

Természetesen más, a teljesítményt és a megbízhatóságot meghatározó elemekkel kapcsolatban is intenzív munka zajlott, így a Clio Rally4-be a PFC Brakes fékeit, valamint a BOS állítható lengéscsillapítóit szerelték, melyek a csúcstechnológiát képviselik.

 

Átfogó fejlesztés

Amint véget ért 2020-ban a koronavírus eredményezte első franciaországi lezárás, intenzív tesztprogram vette kezdetét, ami több hónapon keresztül tartott. Ennek keretében több mint ötezer kilométert futott az autó tapasztalt ralipilótákkal, köztük Stephane Sarrazinnel, Bryan Bouffier-vel, Jean-Sebastien Vigionnal és Manu Guigouval.

A Clio Rally4 nagyon hamar teljesítette a célokat mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság tekintetében. A pilóták egyhangúlag dicsérték a karosszéria és motor alkotta csomagot, a biztonság kompromisszumokat nem ismerő szintjét, valamint a kimagasló hatékonyságot.

 

Verseny a láthatáron

Azzal együtt, hogy részt vett előfutóként a Monte-Carlo Rallye-n, a Clio Rally4 homologizációja folytatódott az FIA-nál, ami 2021. április 1-én vált véglegessé. Ezután a Renault sportosztálya teret enged az első kiszállításoknak, valamint annak, hogy a tavasz folyamán megtörténhessenek az első éles bevetések Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban.

A privát nevezésekkel párhuzamosan, együttműködés indul a különböző nemzeti és regionális Clio bajnokságokkal, hogy 2021 legjobb juniorjai hivatalos programot érdemeljenek ki a Clio Rally4-gyel, elősegítve az új tehetségek előrelépését a világ ralisportjában és hogy a győzelmekért küzdhessenek minden felületen.

„A Clio Rally4 kompromisszumok nélkül került megtervezésre egy egyszerű célt szem előtt tartva, hogy ez legyen a legjobb kétkerékhajtásos autó a kategóriájában” – mondta el Benoit Nogier, a Renault Sport ügyfélszolgálati részlegének igazgatója. „Rendkívül elégedettek vagyunk a véghezvitt fejlesztési munkával, hogy elérjük ezt a célt, és minden pilóta, aki bevonásra került, arról számolt be, hogy ez mind egy nagyteljesítményű autó, mind szórakoztató a vezetése. Biztosak vagyunk benne, hogy mindennel rendelkezik ahhoz az autó, hogy mércévé váljon a regionális, a nemzeti és a nemzetközi versenyeken, mind aszfalton, mind murván.”

Műszaki adatok

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett 1.3 TCe 1,3 literes, soros, négyhengeres, turbófeltöltéses benzinüzemű motor, DOHC vezérlés, standard módosított hűtés, közvetlen befecskendezés, Life Racing motorfelügyelet, Borg Warner turbófeltöltő, az FIA által megszabott 30 mm-es turbószűkítő, SP98 ólommentes üzemanyag

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Hengerűrtartalom: 1330 cm3

Teljesítmény: 215 LE

Forgatónyomaték: 350 Nm

Maximális fordulatszám: 6500 1/min

 

Tengelykapcsoló: Sachs

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, padlólemezre rögzített váltókar, elektronikus hátrameneti kioldó, ZF korlátozott zárású differenciálmű

 

Felfüggesztés: Pseudo-McPherson rendszerű felfüggesztés elöl. Merev hátsó híd. Háromutas BOS állítható lengéscsillapítók, hidraulikus ütközésgátló

 

Fékek:

Elöl: PFC féknyergek, 330x28 mm-es belső hűtésű PFC féktárcsák aszfalton, 294x28 mm-es belső hűtésű PFC féktárcsák murván

Hátul: PFC féknyergek, 260x8 mm-es tömör PFC féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Aszfalt: 7x17 collos felnik

Murva: 6x15 collos felnik

 

Karosszéria: Renault Clio R.S. Line önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Üzemanyagtartály: FT3 (FIA homológ), 60 literes térfogat

 

Méretek:

Hossz: 4050 mm

Szélesség: 1798 mm

Magasság: 1400 mm

Tengelytáv: 2579 mm

Nyomtáv elöl: 1500 mm

Nyomtáv hátul: 1490 mm

 

Súly: 1080 kg

 

Andrew