Get Adobe Flash player

Hibridek lesznek a Rally2-es autók is

Tíz lóerőt biztosító, költségkontrollált hibrid egységet fognak alkalmazni a Rally2-es autók nemsokára.

A Nemzetközi Automobil Szövetség megerősítette, a Rally2-es versenygépek is hibridrendszert használnak a jövőben, a homologizációs cél 2023.

A rali világbajnokság második vonalát is alkotó formula polcról elérhető lágy hibrid egységet fog alkalmazni, mely tíz lóerőt biztosít a negyvennyolc voltos indítómotor/generátor rendszerével.

Az FIA kommunikációja a következőket tartalmazza: „Mint ahogyan a kibocsátások csökkentése is, a világos cél annak demonstrálása, hogy a meglévő sorozatgyártású technológia átültethető legyen az autósport küzdőterére. Inkább ez a cél, mint az egyedi plug-in hibrid teljesítményorientált rendszer, ami a Rally1 számára kerül kifejlesztésre.

Az FIA technikai részlege egy csokor szabályt tárgyal a költségkontroll céljával és azzal, hogy a különböző, polcról elérhető és alkalmazásra kerülő hibridrendszerek potenciális teljesítménybeli különbségeit kezeljék.

A költségkezelés kulcsfontosságú fókuszban fog maradni azzal, hogy specifikus alkatrészekre költségsapka lesz, ami egy hatékony eszköznek bizonyult a Rally1-nél is.

A cél az, hogy 2021 szeptemberére jóváhagyásra készen álljanak a szabályok, és az az előterjesztés, hogy az újgenerációs Rally2 Hibrid autók 2023-tól legyenek integrálva a bajnokságokba.”

A Rally1-es hibrid autók 2022-ben érkeznek a világbajnokságba a tervek szerint.


Andrew

 

2020. október 17.