Get Adobe Flash player

Ogier kipróbálta a kemény keverékű Pirellit murván

 

A Horvát Rally-t követően kezdődik a rali világbajnokság azon szakasza, amit a forró időjárási körülmények között zajló laza talajú versenyek alkotnak, a Pirelli pedig örömét fejezte ki, hogy a Toyota GAZOO Racinggel történt első murvás tesztjük jól alakult.

A kemény összetételű Pirelli Scorpion KX H és a lágy KX S Spanyolországban esett át a próbákon, a Toyota Yaris WRC-t Sebastien Ogier és Juho Hanninen vezette. Ez volt az első olyan alkalom, hogy az új, kemény keverékű 2021-es abroncsot valamelyik gyári csapat kipróbálta.

„Nagyon elégedett volt mindkét pilóta azzal, amivel találkoztak” – kezdte a beszámolót Terenzio Testoni, az olasz gyártó rali aktivitásokért felelős vezetője. „Nem volt defektjük – pedig megpróbáltunk defektet okozni azzal, hogy nekimentünk nagy köveknek.”

A gumik száraz körülmények között futottak, a levegő hőmérséklete 15-20 Celsius fok között alakult.

„Talán nem voltak tökéletesek a feltételek a kemény gumihoz, de még így is sikerült egy száztíz kilométeres kört megtennünk egyetlen szett gumival” – mesélte az olasz szakember. „Mindenesetre ismerjük ennek a KX H-nak a tartósságát, a fejlesztésünket a legdurvább és leginkább koptató hatású utakon végeztük, és 40 és 50 Celsius fokos hőmérsékleten tettük ezt. Ez volt a stratégiánk, extrémen akartunk tesztelni, és ezt is tettük.”

A Pirelli autósport kutatás-fejlesztési részlegénél dolgozó Stephen Rowe mutatja be

a Scorpion gumiabroncsot a 2020 októberében megrendezett Szardínia Rally-n

 

A Toyota csapat technikai igazgatója is elégedetten nyilatkozott. „Nem olyan könnyű a gumigyártónak” – mondta Tom Fowler. „Olyan felületekkel következnek a versenyek, melyek különbözőek egy forró Akropolisztól egészen – oké, nem lesz már, de – egy nedves és csúszós Wales-ig. És megpróbálják hozzáilleszteni minden, e két extrém közötti úthoz ezt a mindössze két keveréket – ez nagy rés, amit le kell fedni.

Általánosságban minden rendben volt a teszten. A fő különbség, hogy a kemény elég kemény összehasonlítva azzal, amihez hozzászoktunk” – utalt a szakember a Michelinre. „A kemény gumit munkára bírni volt az egyik kihívás a spanyolországi teszten, de nem voltak problémák, a gumi pedig működött.”

Fowler elfogadta azt, hogy a Pirelli potenciálisan túl tartós abroncsot készített, de hozzátette: „Érthető ez. Amikor a gumik darabokra esnek, abból hír lesz. Amikor azonban egy guminak nem igazán van meg talán az elégséges tapadása, abból nem.”

A Pirelli Scorpion-ok a május második felében megrendezésre kerülő Portugál Rally-n kerülnek először bevetésre élesben.


Andrew

 

2021. április 13.