Get Adobe Flash player

Elkezdődött a 2022-es Toyota tesztelése

Megtette első kilométereit a teljesen új, 2022-ben bevetésre kerülő csúcskategóriás Toyota egyes hírforrások szerint. A Yaris Franciaországban futott.

Fotók nem láttak napvilágot, de Franciaország dél-keleti részén vették szemügyre a csapatot és a masinát is. „Az új autó volt az” – nyilatkozta egy forrás a DirtFish-nek. „Lehetett látni, hogy más, és máshogy is szólt.”

A Toyota GAZOO Racing ralicsapatának technikai vezetője, Tom Fowler korábban azt mondta, még 2021 első negyedévének vége előtt pályára vinnék a teljesen új szabályok szerint épülő versenygépet, később azonban módosította ezt, miszerint előbb öszvérautóban próbálnák a különböző egységeket, aztán majd nyártól indulhat a tényleges Rally1-es kocsi tesztelése.

Fowler a tesztprogramról nem volt hajlandó részleteket elárulni, a Franciaországban futtatott autó azonban valószínűleg egy korai murvás tartóssági tesztet teljesített, és előtte Finnországban tette meg az első kilométereit.

A technikai vezető az új belsőégésű motorral kapcsolatban – melyet immár teljes egészében a Toyota kölni gyárában terveznek és gyártanak – azonban nyitottabb volt. „Megtörtént már a homologizáció” – mondta el Fowler. „Elkészítettünk minden 2021-es jokerünket az autóhoz, és elkészült a motor. Teljesen őszintén ez semmi új – régen meghatároztuk már a motorspecifikációt, ez csak a homologizációs folyamat, amit most fejeztünk be.”

Az is lehetséges, hogy az új motor a következő megmérettetésen, a Horvát Rally-n beépítésre kerül már a Yaris WRC-kbe. „A régi motornak egy fejlesztése ez, úgyhogy minél hamarabb használni akartuk” – tette hozzá Fowler. „Az, hogy ez Horvátországban történik-e, nem tudjuk még.

A motor fejlesztéseinek tekintetében az egyik terület, amivel nagyon boldogok vagyunk, nyilvánvalóan az, hogy a Toyota építette a teljes egységet. Ez az első teljesen a Toyota által épített motor, amit a Yaris WRC-ben futtatunk. Ez jó. Ez nem feltétlenül egy fejlesztés mindig, ami azonban minket illet, boldogok vagyunk.

Nem fogok a részletekről beszélni, de meg kell hagyni, hogy ez a motorfejlesztés inkább az erőt szolgálja, mintsem egy nyomaték alapú lépés. Ráadásként, mint ahogyan általában, a tartósságon és a megbízhatóságon, valamint a teljesítményen is dolgoztunk.”

A DirtFish értesülései szerint az egyik kulcsfontosságú tartóssági kérdés abból a hengerhibából eredt, amit Sebastien Ogier szenvedett el a tavalyi török viadalon. A hírek szerint az új motorral megoldódott ez a gond.

A nemrég lezajlott elektronikus szavazás alapján a rali világbajnokság megújuló üzemanyagának beszállítója a P1 lesz, ami további kérdéseket ébreszt a csapatok technikai vezetőinek körében.

A DirtFish úgy értesült, hogy az FIA egy tesztcsapat szolgálatait veszi igénybe az üzemanyag tesztelésére, de mivel annak az üzemanyagnak teljesen más az összetétele, mint amit  jelenleg használnak, Fowler és hasonló pozícióban lévő kollégái akkor nyugodnak csak meg, amikor saját maguk is kipróbálhatják az új üzemanyagot a 2022-es autójukban.

 

Andrew