Get Adobe Flash player

Tanak a korai szerződés miértjéről

A Hyundai Motorsport május első napjaiban adta hírül, hogy mindkét állandó pilótájával meghosszabbítja a szerződést, Ott Tanak és Thierry Neuville a Rally1-es korszak kezdetén is a csapat tagja marad a rali világbajnokságon. A megállapodások több évre szólnak.

2019 világbajnoka, Tanak a DirtFish-nek írt a döntés hátteréről.

„Sok ember kérdezte, hogyan történt, hogy ilyen korán megállapodásra jutottunk a Hyundai Motorsporttal. A válasz egyszerű: volt egy szünetünk az Arctic Rally Finland után. Két hónap volt, amikor nem igazán csináltunk semmit sem. Tökéletes idő volt ez arra, hogy rendezzük ezt.

Megyünk most Portugáliába, aztán pedig Szardíniára, és eléggé sűrűvé fog válni a szezon. Lesznek a versenyeink, a verseny előtti tesztek, a fejlesztési tesztek. Dolgozni fogunk minden nap, nem volt értelme az év későbbi részére hagyni ezt a döntést.

A dolgainkra tudunk koncentrálni most. Tökéletes így.

A Hyundai Motorsportnál történő maradás döntésével kapcsolatos egyik nagy pont az volt, hogy új szabályok jönnek, és egy csapatváltás azt jelentené, hogy egy olyan autóval mész, aminek a tesztelésében és fejlesztésében nem vettél részt. Most együtt születünk meg ezzel az autóval, és remélem, ez különbséget eredményezhet.

Mindenesetre ez a terv. Ha viszont nem így történik, az a mi hibánk lesz csupán.

Alapvetően mindhárom csapattal voltak tárgyalások a tavalyi év végén és az idei év elején, a nagy dolog azonban az, hogy a kezdetektől fogva fejleszthetjük a saját autónkat.

Biztos vagyok benne, hogy nagy lesz a versengés, alapvetően ez a legnagyobb szabályváltozás, ami valaha is történt velünk – amink lesz jövőre, az nem egy olyan autó, amit ismertünk volna eddig. Ez egy hibrid, először, ami izgalmas, egyúttal azonban egy nagy kihívás is.

Ahogyan olvashattátok, lesz velünk valaki erre a kihívásra – ez nagyon jó munka volt Andrea Adamótól, hogy a csapathoz hozta Christian Loriaux-t. Andrea kitesz mindent az asztalra, hogy biztos legyen benne, teljesítünk és győzünk.

Biztos vagyok benne, hogy Christian egyike azon srácoknak, akik géniuszok a múltból, az utóbbi időben pedig a pályaversenyzésben dolgozott, ugyanakkor kétségtelenül hasznos, hogy velünk lesz mindez a szakértelem.

Nem hinném, hogy Christian jön és olyat mond a csapatról, amink nincs meg. Padlógázon dolgozik a csapat mindenen, és sok-sok minden folyik a Hyundai-nál.

A jelenlegi autón több olyan mérnök is dolgozik, akik nem voltak velünk, amikor kifejlesztésre került ez az autó, és mivel minimális homologizációs jokert engednek a szabályok, nincs olyan sok minden, amit változtatni lehetne a jelenlegi autón. Az újnál azonban tiszta lappal kezdünk, és ezúttal rajtunk múlik csak minden, hogy elkészítsük a tökéletes autót.

Biztos vagyok benne, hogy láttátok, Thierry ugyanakkor írt alá, mint én. Boldog vagyok ettől. Mint ilyen, a csapat kétségtelenül erős. Thierry egy nagyszerű pilóta, ez nem kétséges, és ha van egy csapattársad, aki nyomni tud, akkor ez mindig előrevisz téged.

Most már csak azt kell látnunk, hogy ki fog beülni a harmadik ülésbe. Az elmúlt néhány évben Andrea nagyszerű munkát végzett két gyártói bajnokságot nyerve, teljesen megbízom benne, hogy megfelelően fog választani a stratégia érdekében.

Sokat beszéltünk arról, hogy milyen lesz a jövő év, most azonban itt az ideje számomra, hogy visszatérjek a portugáliai felkészüléshez.”


Andrew

 

2021. május 18.