Get Adobe Flash player

Újjászületik a Ralliart

A Mitsubishi pénzügyi eredményeiről szóló dokumentuma szerint készen áll a gyártó arra, hogy visszatérjen a Ralliart márkanév.

A konszolidálatlan pénzügyi eredményekről szóló beszámoló adatai között mélyen megbújva állnak azok a szavak, melyeket minden autósport rajongó hallani akart ismét a japán gyártó azon részlegéről, mely egy ideig uralta a rali világbajnokságot, valamint a világ legnehezebb tereprali versenyét, a Dakar Rally-t is.

A Mitsubishi pénzügyi eredményeiről szóló, május 11-én Tokióban bemutatott anyag 25. oldala szól „a Ralliart márka felélesztéséről”.

Pénzügyi dokumentumról lévén nincsenek további részletek a Ralliart újjászületésére vonatkozóan, a japán autógyár vezérigazgatója, Takao Kato azonban bővebben is kifejtette az üzenetet. „Az ügyfelek számára, akik szeretnék megtapasztalni a Mitsubishiségünket, be fogunk vezetni egyedi felszereléseket a modellkínálatunkhoz, és újra nevezünk a világ autósport eseményeire is.”

A Ralliart európai részlege 1983-ban jött létre Andrew Cowan vezetésével, legnagyobb sikereit pedig a ’90-es évek második felében aratta a ralisportban a Lancer modell különböző evolúciós változataival, amikor egy gyártói cím mellett négy egyéni világbajnokságot nyert Tommi Makinennel.

Az anyagyár 2002-ben Mitsubishi Motors Motor Sports néven összevonta autósport tevékenységeit, és a németországi központtal rendelkező cég készítette a márka utolsó csúcskategóriás raliautóját, a 2005-ös Lancer WRC-t. A Mitsubishi az év végén kivonult a sorozatból, az MMSP-t pedig négy évvel később értékesítette.

 

A tereprali a valószínűbb a ralival szemben

A „Mitsubishiség” jegyében egy szabadidő terepjáró érkezik a 2023-as évet követően, a spekulációk pedig azonnal megindultak, hogy a pénzügyi beszámolóban lévő illusztrációk a Dakar visszatérésre céloznak. A rali világbajnokság ugyanakkor jövőre vezeti be karosszériák méretarányának módosítási lehetőségét, ami teljes egészében lehetővé teszi, hogy egy SUV-re épüljön a versenygép.

A Mitsubishi azon szándéka viszont, hogy minél több szabadidő terepjárót értékesítsen, a terepralinak és egy Dakar Rally-s részvételnek jóval nagyobb értelmet ad a befektetés megtérülése szempontjából is – erről a japán gyártó egy forrása beszélt az autosport.com-nak.

A Mitsubishi 1985 és 2007 között tizenkét alkalommal nyerte meg a világ legnehezebb tereprali viadalát a Pajeróval, majd a globális gazdasági válság miatt úgy döntöttek, kivonulnak a sportágból.

A pénzügyi beszámolóban a Ralliart márka felélesztésénél használt képen egy L200-as pick up látható, a forrás szerint pedig ez a legerősebb jelzés, hogy milyen irányba tarthat a gyártó. „A Dakar passzol a Mitsubishinél a teljes sportos alkalmazású és 4x4-es erőfeszítéshez” – magyarázta a forrás.

„Ez egy globális lefedettséggel bíró autósport esemény, ami rengeteget mond el egy gyártóról, főleg a Mitsubishiről, amikor belegondolunk annak dakaros eredményeibe. Ez összeköttetésben van azzal, amiről szó van. Amikor belegondolunk, ennek van a legnagyobb értelme. Ez a legvalószínűbb és legelfogadhatóbb opció.”

Az átalakítási tervének megfelelően a nehéz pénzügyi helyzetben lévő Mitsubishi csökkenti azon országok számát, ahová új személyautót fejleszt a továbbiakban, a tizenöt ilyen ország között van például az Egyesült Királyság is. „A prioritás Ázsia és Ausztrálázsia” – mondta a forrás. „Ezek azok a piacok, ahol a Mitsubishi SUV-ket értékesít a kívánt darabszámban.”

A márka harmincnégy futamgyőzelmet aratott a rali világbajnokságon. Utolsó versenyük a 2005-ös Ausztrál Rally volt, ahol Harri Rovanpera másodikként ért célba. „A rali világbajnokságba történő visszatérés meglepetés lenne enyhén szólva is” – vélte a forrás.

„Nem jönnek az Egyesült Királyságba új Mitsubishi autók – kivonulnak a piacról –, és ha belegondolunk, a rali világbajnokság Európára fókuszál, amibe nagyon kevés egzotikus helyet dobnak be.

Ami a Mitsubishit illeti, a rali világbajnoki visszatérés valamiféleképpen összeköttetésben lenne az utcai autóikkal, és nincsen semmi alkalmas ebben a pillanatban, amivel a ralisportba érkezhetnének.

Úgy gondolom, ami miatt néhány ember elkezdett spekulálni arról, hogy a Mitsubishi visszatérhetne a rali világbajnokságba, az a plug-in hibrid technológia, mindez azonban az SUV-jeinkben található meg – nem talált ez még utat a kisebb autóinkba, mint amilyen a Mirage is.”


Andrew

 

2021. május 20.