Get Adobe Flash player

Loriaux a Hyundai szerződésről

Május 3-tól külsős technikai tanácsadóként tevékenykedik a Hyundai Motorsportnál Christian Loriaux, az M-Sportot csaknem két évtizeden át szolgáló mérnök.

Loriaux a koreai márka 2022-ben pályára lépő, hibridhajtású Rally1-es autójának fejlesztésében vállal kitűntetett szerepet részmunkaidőben, havi két hétben

Mi volt az, ami a Hyundai-hoz csábította a szakembert? Loriaux a közösségi médiában adott választ a kérdésre.

„Kedves Mindenki!

Sokatok küldött szép üzeneteket az új kihívásommal kapcsolatban.

Nem tudtam válaszolni mindenkinek, úgyhogy KÖSZÖNETET szeretnék mondani mindannyiótoknak a kedves üzenetekért!

Mi tehát a történet?

Az M-Sportnál vagyok húsz éve… és úgy tervezem még, hogy együtt dolgozom az M-Sporttal a hosszútávú versenyzés oldalán, ugyanakkor az üzlet ralis oldalán mérnök konzulensként a Hyundai-nak dolgozom most már.

Az M-Sport mindenek felett Malcolm Wilson, akit szeretek és nagyra becsülök. Most már húsz éve dolgozunk együtt kéz a kézben szerződés nélkül, csupán egy kézfogással, anélkül, hogy bármikor is komoly összezördülés történt volna. Nem hinném, hogy sok ember tapasztalhat ilyet ebben az életben.

Az M-Sport az emberek és barátok egy mesés csapata. Húsz év ott töltött idő után jópár ottani ember a családot jelenti számomra.

Az elmúlt hét év során a Bentley GT3-as kihívást vittem. Ez egy olyan dolog, amit nagyon élveztem, egy kis csapatot alkottunk a srácokkal, megterveztük az első pályaautónkat, mindezt önmagunktól, fejlesztettük, megtanultuk a pályaversenyzést, a boxkiállást, a stratégiát, stb… és sok olyan eredményünk volt, amire nagyon büszke vagyok.

Abszolúte szerettem ezt. Sajnos minden jónak vége szakad, és a Bentley GT3 történet is a végére ért.

Ugyanakkor elkezdett hiányozni a rali világbajnokság, mivel az nagy része volt az életemnek, és ez az még mindig, amit az autósportok legnagyobb kihívást állító formulájának tekintek.

2020-ban folytattam a Bentley fejlesztését néhány ötlettel, és nagyon sokat dolgoztam Chris Williams-szel a Ford 2022-es raliautóján is.

Nem voltam azonban már felelős a programért, és nem vontak be mindenbe, nekem pedig nagyobb kihívásra volt szükségem ennél.

Amikor jött a lehetőség a Hyundai-tól, hogy visszakerüljek egy olyan pozícióba, ahol egy teljes rali világbajnoki programot irányíthatok, az egy álomjegy volt számomra.

Egy új kihívás, egy komoly gyártóval, elkötelezettség, jó büdzsé, jó versenyzők… nem utasíthattam vissza.

Nagyon nehéz és szomorú volt számomra, hogy elhagyjam a Fordot és az M-Sport rali világbajnoki csapatát, de szükségem volt arra, hogy a saját programomat vezessem. Még ha sokkal is fog rendelkezni a Ford 2022-es rali világbajnoki autója a DNS-emből, az már nem az én projektem volt.

A Hyundai-nál Andrea Adamóhoz csatlakoztam. Andreával nagyon jól alakult a kapcsolatunk, amint elkezdtünk beszélgetni, és úgy gondolom, nagyon jól kijövünk és jól megértjük egymást.

A Hyundai-nál a tehetséges fiatal mérnökök egy nagyon barátságos csapatával találkoztam, nagyon motiváltak mindannyian a győzelemért, úgyhogy meglátjuk, mihez tudunk kezdeni.

A másik oldalon még mindig vezetem a Bentley Pikes Peak kihívás technikai részét. Egy jó autót fejlesztettünk a kihívásra, és várom már, hogy lássuk, milyen jól is megy az.

Nagy köszönet mindannyiótoknak a kedves üzenetekért!

Szívélyes üdvözlettel:

Christian”

 

Andrew