Get Adobe Flash player

Tanaknak kezd megjönni az érzés

Ott Tanak úgy érzi, a Portugál Rally-n megtalálta azt a ritmust, amivel a Toyotánál rendelkezett, akikkel 2019-ben megszerezte a világbajnoki címet. A kívülálló számára is megmutatkozott a 2021-es sorozat negyedik, portugáliai fordulóján, hogy az észt versenyző ismét a legjobbját képes nyújtani, amit maga Tanak is megerősített.

A pilóta 2018-ban és 2019-ben tíz futamot nyert a Toyotával a huszonhatból, néggyel többet, mint ugyanebben az időszakban Thierry Neuville és hárommal többet, mint Sebastien Ogier. Amióta azonban átment a Hyundai-hoz és beleült az i20 Coupe WRC-be, Ogier pedig elfoglalta a helyét a Yaris WRC-ben, Tanak az eddigi tizenegy versenyből mindössze kettőn bizonyult a leggyorsabbnak. Ogier-nek kétszer ennyi győzelme van, ennek felét idén szerezte, Elfyn Evans pedig szintén jobb ebben a mutatóban, a Toyota versenyzője három diadalnál tart a 2020-as idény kezdetétől.

Tanak és Evans számai a hétvégi versenyzői teljesítményeket nézve fordítva lennének. A győzelem 2019 világbajnokának a kezében volt mindaddig, amíg Hyundai-ának jobb hátsó felfüggesztése nem kapitulált a második nap végén. Tanak huszonkét másodperces előny birtokában kénytelen volt a pálya szélére húzódni.

A pilóta ezzel huszonöt pontot vesztett, de még így is voltak pozitívumok, amivel elhagyhatta Portugáliát. Lehengerlő volt az a mód, ahogyan Tanak felépítette az előnyt, jóllehet pénteken este még csak hat szekundum volt ez, miután harcolt az autóval. Úgy tűnik visszatért a régi varázslat.

A Power Stage végén, melyet megnyert, elismerte a pilóta: „Nem éreztem így másfél éve”. Akkor még a Toyotában ült és mutatott lenyűgöző formát.

Amikor a DirtFish felvetette ezt neki, a következőket válaszolta: „Ez igaz, úgy vélem, hallottátok, amit a szakasz végén mondtam, de úgy értem, kétségtelen, hogy legalább szombat reggeltől elkezdtük megtalálni egy kicsit azt az érzést, ami megvolt évekkel ezelőtt.

Lassan-lassan tehát eljutunk ide, és hosszú még a szezon, úgyhogy minden lehetséges, de a pozitívumokra tekintve kétségtelen, hogy a tempó javul.”

Arra a kérdésre, hogy pontosan mi változott Portugáliában, ami meghozta neki ezt, így nyilatkozott Tanak: „Ez egy hosszú-hosszú munka volt az elmúlt másfél évben, és nem volt egy könnyű munka, számos ember tett bele nagy erőfeszítéseket, hogy eljussunk idáig.

Nyilvánvaló, hogy ez volt az első murvás verseny hosszú ideje, és nem igazán van túl nagy tapasztalatom az autóban, úgyhogy a verseny kezdetén tanulnom kellett még és megérteni egy kicsit. De igen, javultunk, és tanultunk, és úgy gondolom, hogy most már remélhetőleg össze tudjuk rakni a kombinációt. A nagyobb képet nézve valójában már jóval előrébb, az egész szezont nézem.

Felvettük a ritmust, és elkezdett meglenni kicsit az érzésem ezen a versenyen, végül nem jött ez ki, de elég biztos vagyok benne, hogy amennyiben dolgozunk tovább, olyanná tudjuk még tenni ezt az autót, ami működik számomra, és ha így lesz, az ígéretes lehet a szezon második felére.”

Reszkessetek ellenfelek!

 

De mi történt a futóművel?

Tanak i20 Coupe WRC-jének jobb hátsó futóműve szombaton délután, a verseny leghosszabb, amarantei szakaszán szakadt ki. A belsőkamerás felvételt visszanézve – Neuville előző napi esetével szemben – nem kapott jelentős ütést a kerék, ami miatt ennek kellett volna történnie.

Amikor az esetről kérdezte a DirtFish, tartózkodó volt Tanak. „Beszéljetek a főnökkel, nem én vagyok, aki el kell, hogy mondja ezt” – majd szünet következett. „Nem arról van szó, hogy megütöttünk volna bármit is, őszintén szólva” – tette hozzá.

2019 januárja óta, mióta kinevezték a Hyundai Motorsport vezetőjének, Andrea Adamo egyáltalán nem nyilatkozik technikai ügyekben. És ezúttal sem hazudtolta meg magát. „Azon a napon, amikor szükségem lesz egy terheléses vizsgálatokat végző junior mérnökre, hívni foglak…” – mondta Adamo előbb David Evans-nak, majd Colin Clarknak is.

 

Andrew

 

2021. május 25.