Get Adobe Flash player

Idő kell hozzászokni a Pirellihez

A rali világbajnokság csapatai részéről az érződik – és ez nem kritikaként hangzik el –, hogy küszködnek azzal, hogy megértsék és a lehető legtöbbet hozzák ki a Pirelli abroncsaiból.

Az olasz cég hosszú távollét, egy évtized után tért vissza a ralisport csúcskategóriájába, 2021-től ők a sorozat kizárólagos beszállítói. A termékeik azonban különböznek attól, amit a csapatok megszoktak, talán jobban is, mint várták az alakulatok. A három csapat közül kettő sosem versenyzett mással, csak Michelinnel, a franciák pedig finom lépésekkel fejlesztették termékeiket évről évre, nem voltak jelentős revolúcióik.

A Portugál Rally jelentette az első alkalmat az idei szezonban, amikor az aszfaltos, havas és jeges felületek után a Pirelli murvagumijai kerültek szerepbe. Mivel csupán néhány tesztnap állt a csapatok rendelkezésére a portugál viadal rajtja rajt előtt, egy lépés volt a verseny az ismeretlen felé. Érdekes volt hallgatni ezáltal, hogy mit is nyilatkozott a futamot végül megnyerő Elfyn Evans arról, hogy hogyan befolyásolták Toyota Yaris WRC-jének az egyensúlyát az új abroncsok.

„Úgy gondolom, elég jól működött az autó a Michelineken, a Pirellivel viszont természetesen megváltoztak a dolgok” – magyarázta a wales-i pilóta. „Sokszor ez a helyzet, amikor új a gumid, alkalmazkodnod kell.

Természetesen ebből elvégeztünk egy kicsit a kezdeti teszten, egy nap azonban nem nagy lehetőség, főként egy típusú úton, egy típusú felületen, ez nem sok idő dolgozni, úgyhogy úgy tűnik, van még mit finomhangolnunk.”

A csapatok részére – a 2022-es Rally1-es autók harminc tesztnapja mellett – pilótánként egy nap áll rendelkezésre tesztelni az európai futamok előtt ebben a szezonban, és további kilenc napot használhatnak fel arra, hogy megismerjék a Pirelli gumikat.

Evans-nak és a vetélytársaknak ennyi lehetőségük van a finomhangolásra, ennek eredményessége pedig döntő fontosságú lehet a végtelenül szoros idei versenyfutásban.

 

Andrew

 

2021. május 30.