Get Adobe Flash player

A Toyota szardíniai Power Stage rémülete

Sebastien Ogier és Elfyn Evans az első és a második pozícióban, kényelmes előny birtokában várta a Szardínia Rally záró gyorsaságiját, a remek eredmények azonban csaknem elúsztak egy vízátkelésnél, miután a Toyota pilóták Yaris WRC-je vizet szívott.

Ogier úgy állt oda a világbajnokság egyik legkeményebb versenyén a bónusz pontokért zajló szakasz rajtjához, hogy a futamgyőzelemért járó huszonöt egység mellett megszerezze az öt extra pontot is. Az alig nyolc kilométeres aglientui különpróba felénél lévő vízátkelésből kifelé jövet azonban nem volt biztos, hogy eljut a célig.

„Az utolsó roham a Power Stage-en történt, az egyetlen gond pedig, ami a hétvégénken jelentkezett, akkor jött, amikor megpróbáltuk átmenni a vízen” – mesélte a hétszeres világbajnok a célbaérést követően. „Nagyon megijedtem abban a pillanatban. Motorgondunk lett, és vesztettünk öt vagy hat másodpercet. Le kell ellenőriznem, de a Power Stage győzelembe került ez talán. A huszonhét pontot azonban nagyon jónak érzem itt.”

A kérdéses pontszám a Power Stage negyedik helyezésével jött össze, itt futott be tehát a Toyota versenyzője. Ezzel tizenegyre növelte előnyét csapattársával, Evans-szal szemben a pontversenyben.

A wales-i versenyző, aki negyvenhat másodperc lemaradással végzett Ogier mögött a második pozícióban, ugyanott ugyanolyan problémával szembesült.

„Amikor nem reagált a motor, mert sok vizet szívott, örökkévalóságnak tűnt, míg kitisztult” – mesélte Evans. „Legbelül azt gondoltam, végül menni fog, aztán elkezdtek kétségeim lenni, mert nem akart ez eljönni.

Aztán kapott egy kis lendületet, kitisztult, de mehetett volna bármelyik irányba. Még mindig álltam, abban a pillanatban pedig nehéz tudni, hogy mennyi idő telt el. Lehetett húsz vagy negyven másodperc, nagyon nehéz ezt megbecsülni. Volt egy kis pánik, hogy a lehető leggyorsabban érjünk a szakasz céljába.”

Evans szerencséjére ez az egész nem tartott olyan sokáig, hogy veszélyt jelentett volna a második helyezésére, a viadalt a dobogó alsó fokán záró hyundai-os Thierry Neuville húsz másodperccel végzett mögötte.

Ogier egyébiránt 5,2, Evans pedig 18,3 másodperces hátránnyal teljesítette a Power Stage-et.

A történteket a szervizparkból figyelő Jari-Matti Latvala megkönnyebbült, hogy mindkét autója célba ért az infarktus közeli pillanatokat követően és történelmi győzelmet aratott a márka a szigeten. A Toyota GAZOO Racing ralicsapatának vezetője elárulta, dolgozni fognak azon, hogy a Yaris WRC jobban kezelje a vízátkeléseket.

„Egy igazán sikeres hétvége volt ez” – mondta el Latvala. „Tudtuk, hogy amennyiben szerzünk egy dobogós helyezést, az már igazán jó lesz, mivel tudtuk történelmileg, hogy a Hyundai nagyon erős itt, a Toyota pedig sosem nyert itt a jelenlegi formájában.

A Toyota utolsó Olasz Rally-n aratott győzelme 1994-ben történt, úgyhogy bizonyos, hogy a versenyzőink kitűnő teljesítményt nyújtottak, nagyon jól vezettek. Nagyon jól működött az autó az utolsó szakaszig, ahol ez a vízátkelés csaknem szívinfarktust okozott számomra, amikor Elfyn autóját láttam megállni és amikor próbálták újraindítani, de nem indult újra. Szerencsére aztán újraindult, Seb pedig ugyanazzal a gonddal szembesült. Ez nem volt egy jó pont, egy olyan valami, amin dolgozunk kell a jövőt illetően, hogy jobbak legyünk a vízátkeléseknél.”

 

Andrew

 

2021. június 9.