Get Adobe Flash player

Opel Corsa Rally4

A Corsa Rally4-gyel új fejezetet nyit az Opel a sikeres autósport történetében. A Corsa Rally4-et nemzeti és nemzetközi használatra tervezték ügyfelek számára. A modell az Adam R2-t követi, amivel az Opel sorozatban négy junior Európa-bajnoki címet nyert 2015 és 2018 között. A 2014-es homologizációját követően az Adam R2 több mint 220 kategóriagyőzelmet aratott, 530 dobogós helyezést szerzett és 32 bajnoki címet gyűjtött be.

A Corsa Rally4-et az R2-es kategóriát váltó Rally4-es szabályok szerint fejlesztették. A nagy fordulatszámon működő négyhengeres szívómotor helyett – mely az Adam R2-ben szolgált –egy rendkívül hatékony 1,2 literes, háromhengeres, turbófeltöltéses benzinüzemű erőforrás hajtja a Corsa Rally4-et. A sorozatgyártású egységen alapuló motor a Magneti Marelli motorvezérléssel 208 lóerős teljesítményre képes, forgatónyomatéka 290 newtonméter. Az erő egy ötsebességes szekvenciális kapcsolású váltón és egy három beállítási lehetőséggel rendelkező korlátozott zárású differenciálművön keresztül jut el az első kerekekhez. Az Eibach rugókkal és Öhlins lengéscsillapítókkal rendelkező versenyfelfüggesztés teljes mértékben állítható.

Hónapokon tartó teszteléseket követően az Opel Motorsport és a PSA Motorsport egy további, nagyszabású tesztet teljesített a Corsa Rally4-gyel Franciaország déli részén 2020 szeptemberében. Az öt nap alatt több mint ezer kilométert teljesített az autó murván és aszfalton, változatos körülmények között. A jól ismert tesztpilótákat, Yoann Bonatót és Marijan Griebelt lenyűgözte a Corsa Rally4.

Az Opel Motorsport tesztpilótája, Griebel minden tekintetben pozitív tapasztalatokkal zárta az eseményt. „A Corsa Rally4-et nagyon könnyű vezetni, jól reagál a beállításban történő változtatásokra” – mondta. „Azonnal megvolt a magabiztosságom az autóban. Köszönhetően a nagyobb tengelytávjának, a Corsa stabilabb a gyors kanyarokban, mint az Adam R2, ugyanakkor nagyon agilis. A turbómotor nagyszerű, és nagyon erősnek érződik, főleg a felfelékben. A nagyobb forgatónyomatéknak és a szélesebb fordulatszámtartománynak köszönhetően a pilótának kevesebbszer kell váltania, összehasonlítva egy nem turbós autóval. A tapadás is nagyon jó. Összességében a Corsa Rally4 egy jó képességű, gyors raliautó. A tesztvezetések nagyon produktívak voltak, jól szórakoztam.”

„Ügyfeleink egy gyors, megbízható raliautót várhatnak, mint amilyen az Adam R2 is” – nyilatkozta Jörg Schrott, az Opel Motorsport igazgatója. „A Corsa Rally4 a lehető legalacsonyabb működtetési költségeket is szem előtt tartva került kifejlesztésre. Ez kíméli az ügyfelek költségvetését, és biztosítja az optimális ár/teljesítmény arányt.”

Műszaki adatok

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett EB2 1,2 literes, soros, háromhengeres, turbófeltöltéses benzinüzemű motor, DOHC vezérlés, közvetlen befecskendezés, Magneti Marelli motorfelügyelet

Hengerek száma: 3

Szelepek száma: 12

Furat: 75 mm

Löket: 90,48 mm

Hengerűrtartalom: 1199 cm3

Teljesítmény: 208 LE (fordulatszám: 5450 1/min)

Forgatónyomaték: 290 Nm (fordulatszám: 3000 1/min)

 

Tengelykapcsoló: kéttárcsás Cerametallic, átmérő: 183 mm

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, három beállítási lehetőséggel rendelkező korlátozott zárású differenciálmű

 

Felfüggesztés: Pseudo-McPherson rendszerű felfüggesztés elöl. Hosszlengőkarok, tekercsrugók hátul. Háromutas Öhlins állítható lengéscsillapítók. Eibach rugók

 

Fékek:

Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 330 mm, murván 290 mm, négydugattyús féknyergek

Hátul: tömör féktárcsák, átmérő 290 mm, kétdugattyús féknyergek

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Aszfalt: 7x17 collos felnik

Murva: 6x15 collos felnik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret. XAP kijelző adatrögzítővel. Méterszámláló. Lámpasor

 

Méretek:

Hossz: 4065 mm

Szélesség: 1727 mm

Tengelytáv: 2550 mm

 

Súly: 1080 kg


Andrew