Get Adobe Flash player

A Safari lehetetlen logisztikája

A Safari Rally-val és az Észt Rally-val kapcsolatos logisztikai feladatok az eddigi legnagyobb kihívással állítják szembe az M-Sportot – állítja Malcolm Wilson.

Mindezt a koronavírus és az arra vonatkozó karanténkötelezettségek okozzák, és bár Wilson alakulata hihetetlenül rövid idő alatt állított talpra raliautókat a története során, valamint a vetélytársakhoz képest szerény költségvetéssel tudott világbajnoki címeket nyerni, a 2021-es Safari Rally-val kapcsolatos bonyodalmak felülmúlják mindezt.

„Be kell ismernem, úgy gondolom, ez a legnagyobb kihívást támasztó időszak, amit valaha megtapasztaltunk” – mondta el Wilson.

Mindennek a menetrend és a logisztika az oka. Tíz nappal az után, hogy a Safari Rally-ról hazaér Dovenby Hall-ba a csapat, a kamionoknak máris útra kell kelniük Észtország felé. A brit hatósági előírások azonban arra köteleznek jelen pillanatban mindenkit, aki Kenyából érkezik a szigetre, hogy tíz napos karanténon essen át egy szállodában.

„Mi az M-Sportnál egy nagyon-nagyon leleményes vállalkozás vagyunk, és pályán kell tartanunk Gus-t, valamint Adrient Kenyában” – magyarázta Wilson a két WRC-vel nevezett pilótájára, Gus Greensmith-re és Adrien Fourmaux-ra utalva. „A világ más részeiről hozunk be szakembereket – Martin Prokop csapatából például négyet.

Az idő tekintetében egyszerűen nem engedhetjük meg, hogy egy hotelben elkülönítve legyen az egész csapatunk. Mint olyan, nagyon szűk szállítmányozással működünk, és az, hogy a szakembereink és mérnökeink tíz napra kiessenek, eléggé lehetetlenné tenné azt, hogy eljussunk a következő, észtországi fordulóra.”

A várakozások szerint Wilson nem is fog elutazni a Safari Rally-ra. „Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ne legyek az irodában tíz napon keresztül. Egyszerűen nem lenne ez gyakorlatias.”

A csapat ezen a héten egy megbeszélés keretében dönt arról, hogy milyen menedzsment struktúrával vesz részt a június 24. és 27. között megrendezésre kerülő afrikai viadalon.

A különítmény színeiben Greensmith és Fourmaux áll rajthoz a Ford Fiesta WRC-vel a Safari Rally-n, a WRC 2-es kategóriában viszont Martin Prokop fog csak indulni, aki a saját alakulatával üzemelteti a Ford Fiesta Rally2-t. Az M-Sport Teemu Suninent is indítani tervezte, a finn pilóta nevezését azonban a logisztikai gondok miatt visszavonták végül.

„Ez egyszerűen komplikáció, hogy több ember jusson el az Egyesült Királyságból Kenyába” – mondta el Wilson. „Minimum öt emberre van szükségünk az autója üzemeltetéséhez, és nem engedhetjük meg magunknak, hogy karanténban legyenek ezek az emberek a hazatértünkkor, amikor szükségünk van rájuk a gyárban, hogy felkészítsék az autókat az Észt Rally-ra.

Őszintén szólva ez az egyik legkomplikáltabb időszak, amit megtapasztaltam az iparágban töltött több mint negyven évem során. Megpróbáltunk áttekinteni minden módot, de semmit sem tudunk tenni, hogy ott legyen Teemu, tartok tőle.”

 

Andrew

 

2021. június 15.