Get Adobe Flash player

Lenyűgöző a Puma Rally1 – mondja Wilson

A 2021-es Goodwoodi Sebességfesztivál csütörtöki napján került bemutatásra az első hibrid raliautó, ami a rali világbajnokság csúcskategóriájában fog szerepelni a következő évtől – az M-Sport Ford csapata leleplezte Rally1-es modelljét, mely a Ford Pumára alapul.

A Ford Puma Rally1-gyel kapcsolatban az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson a DirtFish-nek adott interjút a goodwoodi eseményen.

- Mikor gondolkodtatok először az 2022-es autón?

- Alapvetően a tavalyi év kezdetekor kezdtünk el dolgozni az autón. A technikai szabályok természetesen alakultak még az FIA-nál, mivel mindenféle töréstesztet és biztonsági tesztet végeztek, az FIA által jóváhagyott alapkoncepciót azonban január körül kaptuk meg. Aztán azonnal belekezdtünk a projektbe.

- Egy vadonatúj autó ez?

- Egy vadonatúj autó ez, alapvetően azon vonalak mentén, amilyen a 2017-es autó, de nyilvánvalóan sok a változás a technikai szabályokban. Nem engedélyezett annyi aero, mint a 2017-es autón, és az autó alapstruktúrájából sok az R5-ből származik, az igazán sikeres Rally2-es kategóriából, úgyhogy visszatérünk a manuális sebességváltóhoz, nincsen aktív középső differenciálművünk, ez egy jóval egyszerűbb autó tehát több módon is. Viszont természetesen jön a hibrid, ami egy teljesen új technológia, és új ez mindenki számára.

- Segített minden R5-ös tapasztalatotok?

- Nem hinném, hogy ez csupán az, amit az R5/Rally2-vel csinálunk, ez minden, amit csinálunk, minden, amit az M-Sport az elmúlt húsz év során csinált. Sok emberem van, akik a céggel vannak hosszú ideje, úgyhogy rengeteg tapasztalattal rendelkezünk. Azt azonban el kell mondanom, hogy ebben a különleges projektben a hibrid oldalon és a technológiában hihetetlen támogatást kapunk a Fordtól az Egyesült Államokból, és hihetetlen erőforrás áll a rendelkezésünkre, ami remélhetőleg igazán erős helyzetbe hoz minket. Úgy gondolom, meg kell hagyni, hogy ezen támogatás nélkül nem lennénk annyira bizakodóak, mint amennyire jelenleg vagyunk.

- Elárulnál többet is a Ford részvételéből?

- Ez mindenhonnan ered. A modellezésből, a szimulációkból, hogy hozzáférésünk lehet a mozgó talajú szélcsatornához. A szimulátor használatára is volt lehetőségünk, úgyhogy egy nagy előny volt az a pilóták számára, hogy vissza tudjanak kapcsolódni a szimulátorról az autóra, és azzal, hogy mindkettőt vezethették, fel lehetett gyorsítani a fejlesztés folyamatát.

- Hogyan ér fel ez az autó az előzőkhöz?

- Egy nagy technikai kihívás ez számunkra, mivel ez az első alkalom, hogy nem sorozatgyártású karosszériát használunk a Rally1-es kategóriához. Ez egy acél csőváz, ilyet korábban nem készítettünk, úgyhogy egy elég nagy kihívás volt ez, de ismét mondom, minden erőforrással és létesítménnyel rendelkezünk, hogy ilyenfajta struktúrát gyártsunk. És természetesen jóval több a karbon a karosszériaelemek vonatkozásában és belül. Plusz természetesen ott a hibrid oldal is.

- Mentél már vele?

- Nem mentem még vele. El kell ismernem, elmentem Greystoke-ba és néztem a teljesítményét, és úgy jöttem el, hogy azt gondoltam, talán az a legjobb, ha nem ülök bele ebbe az autóba. Annyira, de annyira lenyűgöző volt, és már kívülről is látható volt számomra, hogy milyen jó munkát végeztek és hogy milyen lenyűgöző is lesz ez az autó.

- Kiábrándító a 2017-es autókhoz képest?

- Természetesen nem lennél kiábrándulva semelyik tesztből kiindulva sem, amit láttam. Ez a leglenyűgözőbb kinézetű raliautó, amivel rendelkeztünk itt a greystoke-i erdőben, ez bizonyos. A rajongók és mindenki számára ez egy újabb nagyszerű korszak lesz, és természetesen nem lesz egyetlen kiábrándult ember sem, amikor az autók elkezdenek teljesíteni 2022-ben.

- Fantasztikus, hogy készen van és fut?

- Igen, nagyszerű ez. Itt Goodwoodban mutattuk be az autót, mivel nyilvánvalóan rejtegetnünk kell sok dolgot, és őszintén szólva nem árulunk el semmit jelen pillanatban. Az kellemes most, hogy egy kicsit nyitottabbak lehetünk azzal kapcsolatban, hogy mit is csinálunk és hogy hogyan fog kinézni az autó a következő szezonra.

- Sújtott benneteket bármilyen gond?

- Mint ahogyan bármilyen tesztprogram során, mindig találsz valamit, de nagyon bizakodó vagyok abból kiindulva, amit látok, amit minden visszajelzésből látok és amit olvasok az összes tesztbeszámolóban. Tényleg úgy gondolom, hogy jó formában vagyunk, egy jó helyzetben, úgyhogy alig várom már Monte-Carlót.


Andrew

 

2021. július 15.