Get Adobe Flash player

Tanak: A Hyundai megtanulta a leckét

Katasztrofálisan alakult a legutóbbi durva felületű murvás futam, a Safari Rally a Hyundai számára, Ott Tanak viszont biztos benne, csapata tanult az esetből, amit a világbajnokság következő futamán, a hasonló körülmények között zajló Akropolisz Rally-n alkalmazni is fog. A világbajnok ugyanakkor izgul azért, hogy megbízható legyen az i20 Coupe WRC.

A sorozatba visszatérő kenyai eseményen Dani Sordo autójának kiszakadt egyik kereke, Tanak Hyundai-ának pedig a szélvédője párásodott be a szombat délutáni esőben. Ami azonban az igazán szívbe markoló volt az alakulat számára, hogy Thierry Neuville megnyugtató erő birtokában adta fel a versenyt az utolsó nap reggelén, amikor jobb hátsó felfüggesztése kapitulált. Feltételezések szerint az előző este nem cserélték ki az egységet.

Az ezt megelőző két murvás viadalon Tanak volt az, aki ugyancsak vezető helyről kényszerült a pálya szélére szintén a felfüggesztés törése miatt. Mindezek tükrében a DirtFish megkérdezte az észt pilótát, hogy mit vár a világbajnokság vérkeringésébe csaknem egy évtized után visszatérő görög futam előtt.

„Kétségtelen, hogy tanultunk valamit abból a gondból, ami Thierry-vel történt Kenyában” – nyilatkozta Tanak. „Eléggé szerencsétlen és egy kicsit furcsa volt, hogy ez történt, remélhetőleg azonban találtak erre is valamiféle megoldást – előrevisz minden kemény lecke, úgyhogy remélhetőleg előreléptünk.”

A DirtFish forrásai szerint a Hyundai ugyanazt a kivitelű Sachs futóművet fogja használni az Akropolisz Rally-n is, mint a Safarin, homologizációs jokerek hiányában ugyanis komoly változtatásokat nem tudnak eszközölni a szezon derekán. A konkrét aggályról Tanak a következőket mondta: „Ugyanaz a sztori még mindig. Ez egy olyan dolog, amin semmit sem tudok változtatni, úgyhogy a saját versenyemet kell futnom és izgulni, hogy egyben maradjon.”

 

Andrew

 

2021. szeptember 7.