Get Adobe Flash player

Új korszak a ralisportban, régi győztessel: Loeb Maestro győzött Monte-Carlóban

A 2022-es Monte-Carlo Rallye összefoglalója


Technikai szempontból új korszak köszöntött a rali világbajnokságra 2022-ben, van azonban, ami a régi: a sportágat az utóbbi két évben meghatározó pilóta – jóllehet idén csak néhány futamon fognak rajthoz állni – piszok gyors még mindig, és ha Monte-Carlo Rallye-ról van szó, felülmúlhatatlanok. Az új, hibridhajtással ellátott Rally1-es autókkal ugyanakkor ugyanolyan izgalmas és látványos versenyek ígérkeznek, mint eddig.

Az idei szezonban elérkezett az, ami a ralisportban jópár éve porondon volt, már csak az autóipari trendek, ily módon a sportágban részt vevő gyártók érdekei miatt is, azaz beköszöntött az elektrifikáció. Ez – sokak szerint szerencsére – nem azt jelenti még, hogy teljesen elektromos hajtású autókkal futnák a raliversenyeket, hanem azt, hogy az eddigi belsőégésű motorokhoz – melyek változatlan formában kerültek átemelésre a legutolsó generációs World Rally Car-okból – elektromos rásegítés is párosul. A környezetbarátnak vélt megoldás révén a versenyek bizonyos helyein, például a szervizparkban, a rajtceremónián, kijelölt lakott területű részeken kizárólag a villanymotor hajthatja az új csúcskategóriás gépeket, a gyorsasági szakaszokon pedig maximum száz kilowattnyi, azaz valamivel több mint százharminc lóerőnyi többletteljesítményt biztosít a Forma-1-hez hasonló módon az amúgy sem gyenge, háromszáznyolcvan lovas benzinmotor mellett. Az akkumulátort, invertert és villanymotort tartalmazó egység azonos a különböző csapatok autóiban, azt a Compact Dynamics biztosítja.

A technikai szabályzatban történtek további jelentős módosítások is. Az autók csőváz alapra építhetők az eddigi sorozatgyártású karosszéria helyett, a belsőégésű motorhoz egy ötfokozatú, kézi kapcsolású szekvenciális váltó illeszkedik az eddigi kormányról kapcsolható hatsebességes helyett, a középső aktív differenciálmű pedig kikerült a gépekből. A futóműben a rugóút lerövidült, és az aerodinamika is jelentős korlátozást kapott a legutóbbi szabályrendszerhez képest, mindezeknek a költségcsökkentés volt a célja. A biztonság terén nagyon fontos változás, hogy a csapatok az FIA révén kifejlesztett utascellát alkalmazzák, ami minden eddiginél nagyobb biztonságot ad a versenyzők számára. Az autók jelölése is új, a WRC megnevezés most már nem okozhat zavart senkinek sem, hogy a csúcskategóriás autóról vagy magáról a világbajnokságról van-e szó. A versenygépek neve az FIA új ralipiramisának megfelelően Rally1.

Természetesen az alakulatok idejekorán nekiláttak az új autók fejlesztésének, melyek – vagy legalábbis egy kísérleti változatuk – a tavalyi év elején tette meg első kilométereit. A fejlesztési teszteket az év végén felváltották a specifikus verseny előtti próbák, köztük a Monte-Carlo Rallye-t szem előtt tartó tesztek. Az ikonikus versenyre természetesen több alkalmat szentelt mindenki, a tavalyi év végén és januárban is készültek a csapatok a Francia-Alpokban. Közös vonása volt ezeknek a teszteknek még, hogy minden csapatnál történt egy nagy, az adott tesztet megakasztó baleset, előbb Elfyn Evans törte össze úgy a Toyotát, hogy alkatrészek hiányában csomagolnia kellett alakulatának, majd Thierry Neuville zuhant be egy folyómederbe. A Hyundai-nak az eset után új tesztautót kellett talpra állítania. Az M-Sportnál az utolsó, januári teszten történt baj, amikor Craig Breen esett le egy völgybe, itt azonban csak az a nap ment a levesbe, a szerelők éjszaka helyrehozták a Fordot. Szerencsére egyik alkalommal sem történt komolyabb sérülés, az új biztonsági utascella tehát rögtön bizonyított, és a hibridrendszer is megfelelően védett.

A világbajnoki címvédő Toyota végre a Yaris legújabb modelljével dolgozhatott már. A GR Yaris Rally1-gyel Elyn Evans-ot, Kalle Rovanperát, az utánpótlás csapat színeiben Takamoto Katustát, valamint a most már csak részmunkaidős Sebastien Ogier-t nevezték a Monte-Carlo Rallye-ra. A világbajnoki címvédő mellől kiszállt eddigi navigátora, Julien Ingrassia, akinek a helyére Benjamin Veillas került. Az idény további részében Esapekka Lappival fog osztozni Ogier-vel az autón.

Az új korszakra talán a Hyundai Motorsport készült a legzaklatottabban. Az anyacégtől elég későn kaptak zöld jelzést a projektre, ami a fejlesztések elcsúszását jelentette, év végén pedig Neuville balesete akasztotta meg a munkálatokat, majd távozott a különítmény igazgatója, Andrea Adamo is, akinek azóta sem neveztek ki az utódját. A Hyundai-nál az eddig használt típus, az i20 modellfrissített változata adja a versenyautó formáját. Állandó pilótának maradt Neuville és Ott Tanak, egyik részmunkaidősük is, Dani Sordo személyében, aki a fiatal Oliver Solberggel felváltva kap lehetőséget. A nyitány ez utóbbi versenyzőt illette.

Azok után, hogy a Ford az elmúlt években a háttérből figyelte a rali világbajnokságot, ismét nagyobb támogatásban részesítette az M-Sportot, ami a hibrid autók pályára lépésének volt köszönhető. Malcolm Wilson alakulata nyíltan feláldozta az utóbbi időszakot az új technika fejlesztésére, ennek megfelelően ők voltak azok, akik először pályára vitték kísérleti gépüket. Az még a Fiesta formavilágával rendelkezett, nyár elején azonban kiderült, Puma kinézetű lesz a Rally1-es masina. A versenyzők kiléte is kérdéses volt sokáig, de aztán bejelentették Craig Breen szerződtetését. Maradhatott a csapatnál Adrien Fourmaux és Gus Greensmith, a nagy durranást azonban Sebastien Loeb szerepeltetése jelentette. A kilencszeres világbajnokkal kapcsolatban nem sok hír látott napvilágot a monte-carlói indulását kivéve, egyelőre ez az egy futam volt lekötve. Loeb erre egyenesen a Dakar Rally-ról érkezett, ami azt is jelentette, hogy nem volt éppen kipihent állapotban. Miután Daniel Elena már nem vállalta, hogy világbajnoki futamokon induljon, a sportág legsikeresebb pilótájának új társ után kellett néznie, a választás pedig egy hölgyre esett. Isabelle Galmiche nem volt ismeretlen számára, hiszen az utóbbi egy évtizedben, amikor Elena nem tudott részt venni a teszteken, ő ült be a jobb1-be.

Csütörtökön este, a monte-carlói hivatalos rajtceremónia után aztán két különpróbával kezdetét vette a verseny, hogy végre látni lehessen, hogyan is működnek a gyorsasági szakaszokon az új technikák, valamint hogy melyik csapat hogyan készült fel a ralisport új korszakára. Rögtön kiderült, van, ami változatlan: ha valaki a Monte-Carlo Rallye-n győzni akar, annak egy Sebastient kell legyőzni. Sőt, 2022-ben kettőt. A hercegségi viadal mesterei, Ogier és Loeb nem adtak esélyt a többieknek a többnyire száraz, de a Montéhoz hűen helyenként alattomos jégfoltokkal tarkított utakon. A fiatalabb francia – bár az első szakaszt nem érezte valami nagyszerűnek – nyerte mindkét különpróbát, honfitársa pedig ott loholt a nyakába, a nap végi szervizparkba hét másodperc hátránnyal érkezve. Loeb a Turini-hágón történt átkelést követően elmondta, kemény volt az a szakasz a gumik számára, el is melegítette őket már a pálya feléig, onnan pedig birkózott kicsit az autóval.

Evans küszködött, azt nyilatkozta, hozzá kell még szoknia a hibridrendszer rásegítéséhez, ettől függetlenül mindkét gyorsaságin harmadik időt futott, ennek megfelelően ezt a pozíciót foglalta el az összetettben is. Két fordos, Fourmaux és Greensmith következett a sorban, utóbbi már több mint húsz másodperc hátrányban az éllovashoz képest. Mindebből azt az egyelőre halvány következtetést lehetett levonni, hogy a Toyota és az M-Sport felkészülése is jól sikerült, a Hyundai pedig talán egy kis hátrányban van. A dél-koreai márka első, Neuville által irányított autója csak a hatodik helyen volt található ekkor. A belga a hétvége egészét szem előtt tartva kompromisszumos gumiválasztást eszközölt, így elmelegedtek a Pirellik, valamint a fékkel is akadtak gondjai.

A hetedik pozíciót Breen foglalta el ekkor, aki négy évvel ezelőtt vett részt utoljára Monte-Carlo Rallye-n, őt pedig Tanak követte. Azt, hogy az észt pilóta szakaszai katasztrofálisan alakultak, mi sem bizonyítja jobban, minthogy az első után nem is nyilatkozott, a másodikat követően pedig azt mondta, hosszú a listája a bajoknak, gondja volt a motorral és a hidraulikával is. Meglepetésre a fiatalok kevésbé tudtak alkalmazkodni az új autóhoz, legalábbis egyelőre. Katsuta a kilencedik pozícióból várhatta a folytatást, az átbeszélővel bajlódó, valamint a Turini-hágón megforgó Solberg pedig a tízedikről. Náluk is lassabb volt Rovanpera, akit egy Rally2-es pilóta, a citroenes Eric Camilli is megelőzött. A finn versenyző megforgott, aztán túl óvatos volt a nyirkos részeken, a legnagyobb problémát azonban autója egyensúlya jelentette, a Yaris inkább alulkormányozott volt, amit ő nem annyira szeret.

A pénteki nap nagy kihívás elé állította a csapatokat, ami miatt aggódtak is, hiszen szervizlehetőség nélkül kellett teljesíteni az itinerben álló hat szakaszt, és félő volt, hogy az újfejlesztésű autókon előjövő gyermekbetegségek a verseny feladására késztetik az adott legénységet. Mint kiderült, jöttek elő ugyan technikai gondok, de alaptalannak bizonyultak az aggodalmak.

Loeb nem foglalkozott mindezzel. Úgy nyilatkozott, hogy nagyszerű az autója, nagyon jó az érzése vele, ennek megfelelően sorra nyerte a szakaszokat, és a nap felénél át is vette a vezetést. A kilencszeres világbajnok ezzel újabb rekordot ért el, csaknem 48 évesen ő a legidősebb, aki rali világbajnoki futamon az élen állt. Az elképesztő teljesítményt nyújtó Loeb a napot tíz másodperces előnnyel zárta, jóllehet délután volt egy kis műszaki gondja, az egyik különpróbán nem működött a Pumában a rásegítés.

Ogier éppen az első kör utolsó szakaszán volt túl óvatos a lejegesedett, illetve fekete jeges részeken, ahol tizenhat szekundumot be is spájzolt. Emellett úgy vélekedett, ellenlábasa kicsit talán előnyben volt délelőtt, hiszen fél órával később futott a pályákon, mint ő, így valószínűleg kevesebb csúszós résszel találkozott. A nyolcszoros világbajnok egy szakaszt, az utolsót tudta csak megnyerni pénteken, ahol Loebnek a későbbi rajtidő ezúttal hátrányt jelentett.

Evans kissé frusztráltan próbált rájönni a hibrid rendszerrel történő vezetés csínjára-bínjára. A wales-i versenyző egy ponton feljött a második pozícióba, de Ogier visszaelőzte. Neuville a megforgással is tarkított nyitányt rémálomnak nevezte az i20 N Rally1 egyensúlya miatt. „Sosem féltem ennyire vezetés közbe” – mondta, de keményítettek az autón, amivel gyorsulni is tudott. Az egyik szakaszon aztán nem működött a Hyundai-ban a hibrid rendszer, de pénteken este így is negyedikként érkezett a monte-carlói öbölben kialakított szervizparkba. Tanaknak ugyancsak jobb napja volt, bár az első szakaszon a második kanyar után hibát jelzett a hibrid rendszer, ami a következő gyorsaságin szerencsére már újból üzemképes volt. Greensmith-nek szintúgy gondja akadt az új rendszerrel, ugyanakkor rég várt mérföldkőhöz érkezett az angol versenyző, szakaszt nyert. A saját véleménye szerint 60-70 százalékot teljesítő Breen Tanak és a csapattársa között a hatodik helyet foglalta el ekkor a tabellán. Katsuta, Rovanpera és Solberg zárták az első tízet. Utóbbi versenyzőnek volt egy megforgása, valamint azzal is időt vesztett, hogy füst szivárgott a Hyundai utasterébe.

Fourmaux már az első szakaszon kiszállt a további küzdelmekből, miután látványos balesetet szenvedett. Egy balos kanyarba túl gyorsan érkezett, a külső íven nekiment a partoldalnak, az megdobta a Fordot, ami az út másik oldalán a szalagkorláton átrepülve a völgybe zuhant. A Puma Rally1 látványos sérüléseket szenvedett, az új biztonsági cella azonban ezúttal is bizonyított, az autó legénysége sértetlenül úszta meg az esetet.

Szombaton az előző naphoz hasonlóan szerviz nélkül, mindössze egy kerékcsere lehetőséggel kellett számolniuk az alakulatoknak. Ezúttal Ogier volt elemében, két gyorsasági alatt ledolgozta hátrányát, így holtversenyben álltak a tabella élén Loebbel. A Toyota versenyzőjének a napi második szakaszgyőzelem már a vezetés újbóli átvételét jelentette, a befejező szakaszon pedig több mint tizenöt másodperccel múlta felül nagy ellenfelét, amivel huszonegy szekundumos fórra tett szert a befejező nap előtt. Loebnek nem ment annyira ezen a napon, mindössze egyszer tudott gyorsabb lenni Ogier-nál. A Ford újdonsült versenyzője próbált mást csinálni, mint riválisa, az öt kilométernyi téli útviszonyokkal rendelkező utolsó, thoardi szakaszra fent hagyta a lágy gumikat. Ogier a biztonságot szem előtt tartva feltette már a csomagtartóban lévő két télit, de észrevette a rivális törekvését, és gyorsan visszacserélte a kerekeket, hogy ne legyen közöttük taktikai különbség. A toyotásnak ez bejött, jobban boldogult a változatos felületű szakaszon.

Breen nyugodt napot tudhatott maga mögött, és feljött a harmadik pozícióba, igaz, ehhez a többiek is kellettek. Lemaradása csaknem másfél perc volt már. Rovanpera a nap végén két szakaszgyőzelmet is behúzott, a thoardit, amit Ogier és Loeb lágyakon teljesített, hógumikon. A fiatal finn csapattársa mögött a második leggyorsabbnak bizonyult ezen a napon, mindez bizonyítja, hogy kezdte megtalálni a Yaris megfelelő egyensúlyát. Greensmith ötödikként állt a tabellán szombaton este, bár nem alakult simán ez a napja. Egy defektet is összeszedett, amivel azonban sok időt vesztett, az egy motorgond volt, valamint az, hogy a gyertyák cseréjéből adódó késéssel három percnyi büntetést is elkönyvelhettek.

Neuville az utolsó előtti szakaszról csaknem négy perc hátránnyal jött ki, miután a jobb első rugóstag végleg megadta magát, és kiszakadt rugótoronyból. A páros etapon szerelt, de nem tudtak tartós megoldást találni, így újabb két percet zsebeltek. Neuville-ék a negyedikről a hatodik helyre csúsztak vissza ezzel. A pilóta bevallotta, tudták, hogy fejleszteniük kell még az autón, de ennél jobbra számítottak.

A többi Rally1-es páros még rosszabbul járt. Evans a nap közepén hibázott. A Toyota nem sérült meg, de olyan helyzetben állt meg, hogy félő volt, lecsúszik a meredélyen, és ráesik a visszaforduló útra. A rajtoltatást megállították, a nézők segítségével kiszabadult az autó, Evans-ék folytatták, de húsz percet vesztettek, amivel természetesen odalett nem csak a dobogós helyezés, de még a pontszerzés esélye is.

Solberg hasonlóképpen járt, bár nála nem állították meg a szakaszt, és az ő autója kicsit meg is sérült. Az ifjú pilóta később elmesélte, az előző napi problémát nem tudták megoldani tökéletesen, így az addig füstnek titulált benzingőz miatt vesztette el a koncentrációját és történt meg a baleset. Apró szépségtapasz, hogy a nap befejező szakaszán harmadik időt futott Solberg. A harmadik hyundai-os, Tanak nem jutott el eddig, belecsúszott korábban egy partoldalba, amitől megsérült az i20 N Rally1 hűtője. Katsuta az utolsó gyorsaságin hibázott, és az ötödik helyről kénytelen volt feladni ezt a napot. Az abszolút értékelés pontszerző helyein ennek megfelelően Rally2-es autók érkeztek, a hetedik pozícióban lévő Andreas Mikkelsent Erik Cais, Gregoire Munster és Yohan Rossel követte.

Solberg vasárnap az első szakaszt követően kiállt, az előző esti szervizben sem találták meg, hogy miért szivárog a benzingőz az utastérbe. A Hyundai-nak ezzel egy autója maradt. Loeb a befejező nap reggelén megpróbálkozott, de csak egy másodpercet tudott faragni hátrányából, a második gyorsasági trükkös körülményei között pedig óvatossá vált, és vesztett öt másodpercet Ogier-hez képest. Ezzel úgy nézett ki, hogy eldőlt a győzelem sorsa. Fel is merült a kérdés, hogy az M-Sport Ford csapata megkéri-e Loeböt, hogy adja át a második helyet a teljes bajnoki szezont futó Breennek.

Az autóversenyeknek azonban a célban van vége, és két szakasz hátra volt még ekkor. Az utolsó előttin pedig Ogier defektet kapott, és több mint fél percet vesztett. Loeb ismét az élen találta magát. Ogier a Power Stage-en egy, a motor felöl érkező furcsa zaj miatt is ici-picit korábban vágott neki a pályának, mint kellett volna, a korai rajt pedig további tíz másodperc veszteséget jelentett számára, amit a Power Stage esetében nem büntetésként könyvelnek el, hanem hozzáadják a szakaszidőhöz. Az eset miatt nem tudott jobbat futni Loebnél, aki 10,5 szekundummal megnyerte a Monte-Carlo Rallye-t, nyolcadik hercegségbeli diadalát megszerezve, amivel behozta Ogier-t, ha viszont a világbajnoki futamos besorolást nézzük, vissza is vette a vezetést.

A Maestro mindezzel újabb elképesztő tettet hajtott végre, húsz évvel első futamgyőzelmét követően is képes rali világbajnoki futamot nyerni, és behúzta nyolcvanadik diadalát. A negyvennyolcadik életévét taposva megelőzte Björn Waldegardot, a sportág első világbajnokát a legidősebb futamgyőztesek rangsorában. Újdonsült navigátora, Isabelle Galmiche számára, aki eddig általában kiskategóriás autókban navigált, ez mindössze a hetedik világbajnoki futam volt, a hölgy azonban helytállt, ami futamgyőzelmet eredményezett. Az 1997-es Monte után – ami érdekes módon szintén egy technikai mérföldkő volt a sportág életében a World Rally Car-ok megjelenésével – huszonöt évet kellett várni, hogy ismét egy nő ünnepelhessen a céldobogó tetején, akkor Fabrizia Pons Piero Liatti társaként ért célba elsőként a Subaru Impreza WRC-vel.

Az M-Sport szintén meg tudta ismételni a történelmet, hiszen a legutóbbi, 2017-es nagy technikai szabályváltoztatások alkalmával is ők nyerték az első megmérettetést. Richard Millener a ralicsapat vezetője olyannyira boldog volt, hogy ruhástól ugrott a monte-carlói jachtkikötő vízébe, Loebtől pedig természetesen nem maradhatott el a szaltó a céldobogón.

Breen elégedetten szállt ki a Puma Rally1-ből, és köszönetet is mondott csapatának, hogy egy elképesztő autót építettek. Rovanperának és Greensmith-nek nem volt hová sietni ezen a napon, megtartották negyedik és ötödik helyezésüket. Rovanpera a verseny végére elégedett volt a GR Yaris Rally1-gyel, a fejlődést mi sem bizonyítja jobban, mint hogy megnyerte a Power Stage-et. Nem mellesleg a szezon állandó versenyzői közül ő szerezte a legtöbb pontot a hétvégén.

A verseny történései és az eredmények azt mutatják, hogy a Toyota és az M-Sport új fejlesztésű autója jól sikerült, a Hyundai viszont, úgy tűnik, lemaradásban van. Egyetlen célba érkezett autójuk hatodikként végzett, Neuville-t ezúttal hátsó differenciálmű problémák hátráltatták, igaz, így is tudott szakasz nyerni a belga, tehát a Hyundai i20 N Rally1-nek is összejött végül egy részsiker.

Evans már csak a bónuszpontokért tudott harcba szállni ezen a napon, melynek elején összeszedett egy defektet. A befejező szakaszon második időt futott a Toyota versenyzője. A verseny abszolút értékelésében a hetedik helyezést Mikkelsen szerezte meg. Katsuta vissza tudott kapaszkodni a pontszerző zónába, amit Cais és Nikolay Gryazin zárt.

A támogató kategóriák átstrukturálásra kerültek 2022-re, a Rally2-es autók minden bajnoksága a WRC 2-ben zajlik. A második vonal „nyitott” értékelésében többet számított a szerencse, hogy ki vesztett bármilyen okból a legkevesebbet, mint a gyorsaság. A skodás Mikkelsent csak egy defekt hátráltatta, így címvédőhöz méltóan megnyerte a kategóriát. Másodikként Cais végzett a Ford Fiesta Rally2-vel, a harmadik helyezést pedig a csütörtök este sok időt vesztő Gryazin szerezte meg Fabia Rally2-esével. A WRC2 Junior értékelésben Cais és Gryazin mellett a Hyundai i20 N Rally2-vel rajthoz álló Munster állhatott fel még a dobogóra. A WRC2 Masters-ben, tehát a „veteránok” között Mauro Miele bizonyult a leggyorsabbnak Skodájával, másodikként a volkswagenes Olivier Burri, harmadikként pedig a szintén skodás Freddy Loix ért célba.

A Rally3-as autók világbajnoki versengésében, a WRC3-ban kiélezett csatát vívott egymással Sami Pajari és Jan Cerny. Végül a finn pilóta bizonyult gyorsabbnak, fél perc előnnyel nyert cseh vetélytársa előtt. A bronzos pozícióban több mint negyed óra lemaradással Enrico Brazzoli végzett. Ebben a kategóriában – melyben jelenleg csak a Ford Fiesta Rally3 képviselteti magát – állt rajthoz a László Zoltán/Begala Tamás páros is, de a szombati nap utolsó gyorsaságiján a negyedik helyről kiestek.

 

Eredmények

 

90. Monte-Carlo Rallye

A 13 futamos világbajnokság 1. versenye – Monte-Carlo – 2022. január 20-23.


1. Sebastien Loeb/Isabelle Galmiche FRA/FRA M-Sport Ford WRT, Puma Rally1 3ó 0p 32,8mp

2. Sebastien Ogier/Benjamin Veillas FRA/FRA Toyota WRT, GR Yaris Rally1 +10,5mp

3. Craig Breen/Paul Nagle IRL/IRL M-Sport Ford WRT, Puma Rally1 +1p 39,8mp

4. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen FIN/FIN Toyota WRT, GR Yaris Rally1 +2p 16,2mp

5. Gus Greensmith/Jonas Andersson GBR/SWE M-Sport Ford WRT, Puma Rally1 +6p 33,4mp

6. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe BEL/BEL Hyundai WRT, i20 N Rally1 +7p 42,6mp

7. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen NOR/NOR Skoda Fabia Rally2 evo +11p 33,8mp

8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston JPN/IRL Toyota WRT NG, GR Yaris Rally1 +12p 24,7mp

9. Erik Cais/Petr Tesinsky CZE/CZE Ford Fiesta Rally2 +12p 29,2mp

10. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov RUS/RUS Skoda Fabia Rally2 evo +13p 41,3mp

 

Power Stage sorrend: 1. Rovanpera, 2. Evans, 3. Neuville, 4. Loeb, 5. Ogier

Szakaszgyőzelmek: Loeb: 6, Ogier: 5, Rovanpera: 3, Greensmith: 1, Evans: 1, Neuville: 1

 

A világbajnoki pontverseny állása:

Pilóták: 1. Loeb: 27, 2. Ogier: 19, 3. Rovanpera: 17, 4. Breen: 15, 5. Neuville: 11, 5. Greensmith: 10, 7. Mikkelsen: 6, 8: Katsuta: 4, 9. Evans: 4, 10. Cais: 2, 11. Gryazin: 1

Gyártók: 1. M-Sport Ford World Rally Team: 42, 2. Toyota GAZOO Racing World Rally Team: 39, 3. Hyundai Shell Mobis World Rally Team: 13, 4. Toyota GAZOO Racing World Rally Team Next Generation: 8


Andrew

 

2022. január 23.