Get Adobe Flash player

Bejelentette a Renault, mikor érkezik a Rally3-as autója

Jövő tavasszal állhat csatasorba a második Rally3-as masina, a Renault 2023 áprilisára tervezi a ralisport legújabb kategóriájába tartozó versenygépének bemutatkozását.

Mindezidáig az M-Sport az egyetlen csapat, mely autót fejlesztett a nemrégiben bevezetett Rally3-as formula szerint, amit lépcsőnek szántak a kétkerékhajtásos kocsik és a Rally2-esek, régi besorolásuk szerint R5-ösök közé, nem titkoltan a kiöregedett N csoportos autók partvonalon kívül helyezésére.

A Renault jelen pillanatban az elsőkerékhajtású Rally5-ös és Rally4-es Cliókkal rendelkezik, valamint az RGT specifikációjú hátsókerekes Alpine A110-zel, így a Rally3-as lenne az első összkerékhajtású autójuk. „A lehető leggyorsabban készen állni egy nagy kihívás” – nyilatkozta Benoit Nogier, a francia márka ügyfélszolgálati részlegének igazgatója február első felében. „Egy kicsit az új kategória felfedezésében vagyunk. Ez lesz az első alkalom a Renault számára, amikor négykerékhajtású autóval rendelkezik. Keményen dolgozunk, és néhány héten belül meg kellene csinálnunk az első tesztet.”

Bár az M-Sport a Ford Fiesta Rally3-jával kizárólagos szerződéssel rendelkezik a junior világbajnokságra 2024-ig, a Renault reméli, hogy újdonsága ott lehet a WRC3 élmezőnyében, ugyanakkor természetesen a rali Európa-bajnokságon és más nemzetközi, valamint nemzeti sorozatban is részt vehet az autó. „Ez nagyon fontos volt, amikor meghoztuk a döntést a Rally3-ról” – magyarázta Nogier. „Jó tudni, hogy a Rally3 a jövő részese lesz egy olyan jó bajnokságban, mint a WRC3. Alig várjuk, hogy lássuk az összehasonlítást a WRC3 és a junior között, mivel a Ford a juniorral lesz. Össze tudjuk tehát hasonlítani majd a teljesítményt a jövőben az összes gyártó között. Akkor érdekes a sport, amikor sok a résztvevő. Remélem, sok márka lesz a Rally3-ban a jövőben.”

A Renault új, Rally3-as autójának tesztelése február végén kezdődhet. A sportrészleg több tapasztalt pilótával is tárgyal a tesztprogram vezetéséről. A tesztek nem meglepő módon Franciaországban fognak zajlani. „A terv nagyon is megszokott a tesztelésre” – mondta el Nogier. „Murván fogjuk kezdeni a tesztet, hogy lássuk, mi a korlát, amikor elkezdjük pusztítani az autót murván. Ezt követően megyünk az aszfaltra. Jelen pillanatban nincs még terv arra, hogy jeges felületekre menjünk, de meglátjuk ezt majd a fejlesztést során. Franciaországban szerencsések vagyunk, hogy mindezek a különféle felületek rendelkezésre állnak. Franciaországban maradunk tehát, murván, aztán aszfalton.”

 

Andrew


2022. február 20.