Get Adobe Flash player

Műszaki adatok: Ford Puma Rally1 Hybrid

Belsőégésű motor: elöl keresztben elhelyezett, Ford/M-Sport Ford EcoBoost 1,6 literes, soros négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor, Garrett turbófeltöltő (az FIA által megszabott 36 mm-es szűkítővel ellátva), DOHC vezérlés, közvetlen befecskendezés, Cosworth motorfelügyelet, egyedi szoftverrel, levegő-levegő intercooler, katalizátor

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 83 mm

Löket: 73,9 mm

Hengerűrtartalom: 1600 cm3

Teljesítmény: 380 LE

Forgatónyomaték: 420 Nm

 

Hibrid egység

Az FIA által kiválasztott, a belsőégésű motorral (internal combustion engine – ICE) együttműködő általános, aktív energia regenerációra és teljesítményrásegítésre képes plug-in hibrid egység, ami a következőkből áll:

- 12000-es percenkénti fordulatszámú motor generátor egység (motor generator unit – MGU),

- inverter kontrol egység,

- 3,9 kWh-s akkumulátor, ami akár 750 V-on is működhet

Konfiguráció: az MGU a kardántengellyel van összeköttetésben, amin keresztül mind a négy kereket hajtja a gyorsítási teljesítmény maximalizálása érdekében

Súly: 87 kg

Max. pillanatnyi teljesítményrásegítés: 100 kW (134 LE)

Max. regenerációs teljesítmény: 30 kW

Max. forgatónyomaték: 180 Nm

Max. rásegítési energia gyorsításonként: 250 kJ (az FIA által meghatározva, ami függ a gyorsasági szakasz hosszától és felületétől)

Teljesen elektromos mód: 20 km-ig használható, a szervizparkokban és a „hibrid elektromos jármű” zónákban a teljesen elektromos mód használata kötelező

Gyorsasági szakasz start mód: 1000 kJ-nyi energia elérhető körülbelül 10 mp-en keresztül a belsőégésű motor támogatására

Gyorsasági szakasz mód: a hibridhajtás a három előre beállított programozásnak megfelelően alkalmazható, a gyorsasági szakasz profilja befolyásolja az elektromos teljesítmény rendelkezésre állását

Energiavisszanyerés: a gázpedál felengedésekor és fékezéskor történik – regenerációs fázisként is ismert (regen)

 

Hajtáslánc:

Teljesítmény: >500 LE

Forgatónyomaték: >500 Nm

 

Tengelykapcsoló: kéttárcsás szinterezett

 

Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, a Sadevvel közösen fejlesztett 5 sebességes, szekvenciális váltó, 50-50 %-os nyomatékelosztás, mechanikus első és hátsó differenciálmű

 

Felfüggesztés: elöl-hátul McPherson rendszerű felfüggesztés, Reiger háromutas lengéscsillapítók, gépi megmunkálású alumínium kerékagyak, minden irányban állítható acél lengőkarok, elöl-hátul állítható stabilizátor

 

Fékek:

Aszfalt: elöl 370 mm-es, hátul 355 mm-es belső hűtésű Brembo féktárcsák, négydugattyús léghűtéses Brembo monoblokk féknyergek

Murva (első-hátsó): 300 mm-es belső hűtésű Brembo féktárcsák, négydugattyús léghűtéses Brembo monoblokk féknyergek

Utastérből állítható fékerő eloszlás

Hidraulikus kézifék hátsó hajtás leoldással

 

Kormányzás: rásegítéses fogasléces kormánymű (áttétel: 12:1), 1,5 fordulat ütközéstől ütközésig

 

Kerekek:

Aszfalt: 8x18 collos magnézium felnik

Murva/hó: 7x15 collos magnézium felnik

Gumi: 650 mm átmérőjű Pirelli gumik

 

Karosszéria: FIA konform térhálós csőváz, két T45-ös acélból készült főkapuval rendelkező integrált cockpit biztonsági struktúrával, acél és (ahol a szabály megengedi) kompozit karosszériaelemek, kompozit ajtópanelek az FIA konform oldalütközési biztonsági habbal, teljes mértékben CFD-vel fejlesztett aerodinamikai csomag, Sparco kagylóülések, Sparco biztonsági öv, dupla kijelző a pilóta és a navigátor számára

 

Üzemanyag: az FIA által jóváhagyott, a P1 Racing által biztosított 100 %-os fenntarthatóságú benzin

 

Üzemanyagtartály: FIA konform ATL gyártmányú egyedi üzemanyagtartály középre beépítve, 63 literes térfogat

 

Elektronika: Cosworth, teljes körű adatgyűjtés a versenyeket történő diagnosztikához és a teljesítményfejlesztéshez, Fanatec kormánykerék kontrolpanel

 

Méretek:

Maximális szélesség: 1875 mm

Minimális tengelytáv: 2600 mm

 

Súly: 1260 kg / 1430 kg a pilótával és navigátorral (FIA minimum súly)


Andrew