Get Adobe Flash player

Műszaki adatok: Hyundai i20 N Rally1


Belsőégésű motor: elöl keresztben elhelyezett, Hyundai Motorsport 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor, turbófeltöltés (az FIA által megszabott 36 mm-es szűkítővel ellátva), alumínium ötvözetű motorblokk és hengerfej, DOHC vezérlés, közvetlen befecskendezés, Magneti Marelli SRG motorfelügyelet, száraz karteres olajozás, Shell Helix Ultra kenőanyagok, az FIA által jóváhagyott üzemanyag, intercooler, katalizátor

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 83 mm

Löket: 73,8 mm

Hengerűrtartalom: 1600 cm3

Teljesítmény: 380 LE (fordulatszám: 6500 1/min)

Forgatónyomaték: 450 Nm (fordulatszám: 5500 1/min)

 

Hibrid egység

Az FIA által kiválasztott, a belsőégésű motorral (internal combustion engine – ICE) együttműködő általános, aktív energia regenerációra és teljesítményrásegítésre képes plug-in hibrid egység, ami a következőkből áll:

- 12000-es percenkénti fordulatszámú motor generátor egység (motor generator unit – MGU),

- inverter kontrol egység,

- 3,9 kWh-s akkumulátor, ami akár 750 V-on is működhet

Konfiguráció: az MGU a kardántengellyel van összeköttetésben, amin keresztül mind a négy kereket hajtja a gyorsítási teljesítmény maximalizálása érdekében

Súly: 87 kg

Max. pillanatnyi teljesítményrásegítés: 100 kW (134 LE)

Max. regenerációs teljesítmény: 30 kW

Max. forgatónyomaték: 180 Nm

Max. rásegítési energia gyorsításonként: 250 kJ (az FIA által meghatározva, ami függ a gyorsasági szakasz hosszától és felületétől)

Teljesen elektromos mód: 20 km-ig használható, a szervizparkokban és a „hibrid elektromos jármű” zónákban a teljesen elektromos mód használata kötelező

Gyorsasági szakasz start mód: 1000 kJ-nyi energia elérhető körülbelül 10 mp-en keresztül a belsőégésű motor támogatására

Gyorsasági szakasz mód: a hibridhajtás a három előre beállított programozásnak megfelelően alkalmazható, a gyorsasági szakasz profilja befolyásolja az elektromos teljesítmény rendelkezésre állását

Energiavisszanyerés: a gázpedál felengedésekor és fékezéskor történik – regenerációs fázisként is ismert (regen)

 

Hajtáslánc:

Teljesítmény: >500 LE

Forgatónyomaték: >500 Nm

 

Tengelykapcsoló: kéttárcsás Cerametallic

 

Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, 5 sebességes, szekvenciális váltó, 50-50 %-os nyomatékelosztás, mechanikus első és hátsó differenciálmű

 

Felfüggesztés: elöl-hátul McPherson rendszerű felfüggesztés, állítható lengéscsillapítók, elöl-hátul stabilizátor

 

Fékek:

Aszfalt (első-hátsó): 370 mm-es belső hűtésű féktárcsák, léghűtéses, négydugattyús féknyergek

Murva (első-hátsó): 300 mm-es belső hűtésű féktárcsák, léghűtéses, négydugattyús féknyergek

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: hidraulikus rásegítésű fogasléces kormánymű

 

Kerekek:

Aszfalt: 8x18 collos felnik

Murva/hó: 7x15 collos felnik

Gumi: Pirelli; aszfalt: P Zero; vizes aszfalt: Cinturato; hó, jég: Sottozero; murva: Scorpion

 

Karosszéria: az FIA konform megerősített acél karosszéria, több ponton rögzített biztonsági bukókeret, két T45-ös acélból készült főkapuval rendelkező integrált cockpit biztonsági struktúrával, acél és (ahol a szabály megengedi) kompozit karosszériaelemek, kompozit ajtópanelek az FIA konform oldalütközési biztonsági habbal, OMP kagylóülések, OMP többpontos biztonsági övek állítható pántokkal

 

Üzemanyagtartály: 60 literes térfogat

 

Üzemanyag: az FIA által jóváhagyott, a P1 Racing által biztosított 100 %-os fenntarthatóságú benzin

 

Méretek:

Hossz: 4100 mm

Szélesség: 1875 mm

Tengelytáv: 2630 mm

Nyomtáv: 1665 mm

 

Súly: 1260 kg / 1430 kg a pilótával és navigátorral (FIA minimum súly)

 

Andrew