Get Adobe Flash player

Újra Európa-bajnoki futam Magyarországon

A Rally Hungary beharangozója

 

Egy év kényszerszünet után a rali Európa-bajnokság mezőnye újra Magyarországra látogat, a IV. Rally Hungary-t idén október első hétvégéjén, azaz október 6-8. között rendezik meg Nyíregyháza központtal a Zemplénben.

A verseny a nyolcfutamos bajnokság utolsó fordulójaként kerül sorra. Az Európa-bajnoki cím sorsa eldőlt, azt az új-zélandi Hayden Paddon bebiztosította magának a Hyundai i20 N Rally2 volánja mögött az előző futamon, a Barum Rally-n. Remélhetőleg azonban a Rally2-es autóval versenyző pilóták a további helyezésekért tiszteletüket teszik hazánkban, vagy akár tesztelésre használják az eseményt a WRC2 érdekeltjei a világbajnokság új futama, a Közép-Európa Rally előtt. Paddon ugyan nem jön, de a hírek szerint itt lesz az értékelés második helyén álló Martins Sesks, valamint a bronzos pozícióért egymással nagy csatában lévő Efren Llarena és az elmúlt két évben a zempléni versenyt megnyerő Mads Ostberg. Remélhetőleg a többszörös Európa-bajnok Alexey Lukyanuk is tiszteletét teszi a versenyen. Az viszont egészen biztos, hogy az év eleji nagy balesetéből talpra álló és azóta remekül teljesítő Csomós Miklós ott lesz a rajtnál.

Az ERC3-ban Jon Armstrong egyeduralkodónak számított egész évben, ebben a kategóriában is eldőlt a cím, ugyanakkor a Junior ERC-ben és az ERC4-ben még nagy csatákra van kilátás, ezekben a kategóriákban nyitott a bajnokság sorsa. A fiataloknál Norbert Maiort és Roberto Daprát mindössze négy pont választja el egymástól, míg az ERC4-ben valamivel nagyobb a különbség a két pilóta között fordított sorrendben.

Költségcsökkentési intézkedésként az Európa-bajnoki futamok programja már egy ideje négy napba van belesűrítve, így a csütörtököt és péntek délelőttöt pályabejárással töltik a párosok. Pénteken délután kerül sor a kvalifikációs szakaszra a nyíregyházi lőtéren, ennek eredménye alapján választhat az élmezőny rajtpozíciót. Este a szokásos máriapócsi szuperspeciállal kezdődik a futam érdemi része.

Szombaton fél tíz előtt rajtol az első, újhutai gyorsasági, amit a füzéri és az aranyosivölgyi különpróba követ. Délután ugyanezt a programot teljesíti a mezőny, de a két kör között sor kerül a hagyományos nyíregyházi utcai szuperspeciálra is. Vasárnap két szakaszt, az óhutait és a Sárga borház nevűt iktatták programba a szervezők, ezeken kétszer kell végigmenni. A jellegzetes mádi erőpróba délelőtt körgyorsaságinkét kerül megrendezésre, a második alkalommal pedig ez lesz a Power Stage. A célba öt óra előtt érkezik meg az első autó. A verseny össztávja csaknem kilencszáz kilométer, ebből a tizenkét, jellemzően szűk és változó tapadást biztosító, de tempós gyorsasági szakasz 180 kilométert tesz ki.

Az Európa-bajnoki futammal párhuzamosan fut a magyar ralibajnokság elsőosztályú, valamint a Historic kiírás megmérettetése, ami ezekben a sorozatokban is a befejező verseny. Az ORB abszolút címének sorsa eldőlt már Vincze Ferenc javára, de az immár kétszeres bajnok tervezi a részvételt, és nyugodtan rámehet arra, hogy az Európa-bajnoki értékelésben minél előkelőbb helyen végezzen. Remélhetőleg a többi hazánkfia is így tesz, és akár magyar győzelmet ünnepelhetünk, mint 2019-ben, amikor Turán Frigyes győzött az Európa-bajnoki értékelésben is.

További információk a verseny honlapján találhatók.

 

Andrew

 

2023. szeptember 18.