Get Adobe Flash player

Erőt a népnek

 

Egy érdekes megjegyzés „rally driver”-től a blog korábbi hozzászólásai közül:

„Jordánia power stage-ének utolsó szektorában a gyári autók körülbelül tizenkét másodpercet adtak az ügyfélautóknak, ami nagyjából egy perc hosszúságú volt, VISZONT tartalmazott egy csomó teligázas részt. Idén új motorformula van. Henning Solberg egyáltalán nem tűnik meglepetésnek. Véletlen egybeesés?”

Nem követtem nyomon az utolsó szakaszt, úgyhogy erre nem tudok különösebb megjegyzést tenni, de a saját tapasztalatom alapján azt tudom mondani, nem lennék ezen egyáltalán meglepődve. 2005-ben Mexikóban én voltam a leggyorsabb fordos a shakedown-on, aztán elég versenyképes volt a tempóm a szakaszok első körében, összehasonlítva a hivatalos Fordokkal. Egy kicsit túl versenyképes is, azt hiszem, mert a szerviz alatt körülbelül fél órás előadásban részesültem az üzleti vezetőtől arról, hogy lazára kellene vennem, várnom kellene a soromra és Isten tudja még, mit kellene tennem, nem emlékszem, csak egy dologra: onnantól kezdve kilométerenként egy másodperccel voltam lassabb a vezető fordos fiúknál egészen Japánig.

Japán önmagában egész érdekes volt, mert hirtelen egy rakétát kötöttek a fenekemhez. Pokolian ment az autó. Akkora volt a különbség, hogy újra kellett gondolnom a fékpontjaimat a shakedown-on. Hosszú ideje ez volt az első verseny, amikor a legjobb Fordokkal ismét tudtam küzdeni…

Vicces, nem? Főleg azért, mert a motorral foglalkozó szokásos laptopos srác távozott… Nyoma sem volt. A szervizbe visszaérve ott volt ez a krapek, aki rácsatlakozott az autóm ECU-jára, és mivel sosem láttam őt korábban, úgyhogy megkérdeztem tőle: „Hé, ki vagy te és mit csinálsz az autómon?” (Udvarias módon, természetesen.) Azt mondta, ő a motorral foglalkozó srác erre a versenyre.... Ó, oké. Kiderült, hogy a kocsi sosem volt olyan gyors előtte.

Véletlen egybeesés? Talán.

A srác tehát új volt, és nem volt tudatában annak, hogy egy „másik” motorprogram kellene nekem?

Nem tudom, lehetetlen bizonyítani. Minden, amit tudok, hogy az autó pokolian gyors volt és tetszett.

A 2005-re szóló szerződésem kifejezetten kiemelte, hogy a gyári motorral kell rendelkeznem Mexikótól kezdve. De az ég szerelmére hogyan akarod leellenőrizni, ha a motorprogramozás ugyanaz, mint a többieké? Elküldöd egy tiszttartónak, hogy nézze meg az ECU-t és ellenőrizze le őket?

Véleményem szerint ez egy bizalmi kérdés. Én bíztam bennük.

Nem tudom tehát, hogy mi történik a többiekkel. Csak elképzelni tudom…

A lényeg az, hogy azt hiszem, minden WRC-s pilótának ugyanolyan masinával kellene rendelkeznie az adott csapaton belül. Hagyni kellene, hogy a versenyzők jelentsék a különbséget. Úgy vélem, hogy amennyiben bérelsz egy pilótát, mert úgy gondolod, ő a legjobb a munkára, miért kéne félned a többiektől? Ellenkezőleg, megerősítené csak a pozícióját, mint gyári versenyző. Sokkal érdekesebb lenne a sport ezek után.


Antony Warmbold

 

2011. április 19.

 

Fordította: Andrew