Get Adobe Flash player

MG Rover ZR S1600


Az MG hosszú évtizedek után a ZR-rel tért vissza a ralisportba. Az MG ZR a Rover 25 sportos verziója volt, a Szuper 1600-as változatot a junior világbajnokságra szánták, a fejlesztésekben a nem éppen junior korú Gwyndaf Evans vett részt.

Sajnos a leghosszabb, homologizációval rendelkező S1600-as kocsi nem mutathatta meg képességeit a gyorsasági szakaszokon. 2002-ben Evans egy kivételével az összes világbajnoki futamon kiesett, melyen rajthoz állt. A GSE Motorsport által fejlesztett autó történetét nagyban befolyásolta az a tény, hogy a BMW nem sokkal korábban szabadult meg a cégtől, így annak jövője bizonytalan volt, ez pedig sosem volt jó hatással az autósport részlegek működésére. A következő évben emiatt egy ZR S1600 sem tűnt már fel a világbajnokságon.

 

Műszaki adatok

Homologizáció: 2002.01.01. (A5639)

 

Motor: 1,6 literes, soros szívómotor, dupla vezérműtengelyes vezérlés, benzinbefecskendezés

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 80 mm

Löket: 79,5 mm

Hengerűrtartalom: 1598 ccm

Teljesítmény: 215 LE (fordulatszám: 8450 1/min)

Forgatónyomaték: 186 Nm (fordulatszám: 7800 1/min)

 

Tengelykapcsoló: egytárcsás

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű

 

Felfüggesztés: McPherson rendszerű első felfüggesztés. Csavarrugókkal ellátott merev hátsó híd

 

Fékek:

Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 300 mm

Hátul: 265 mm átmérőjű féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Aszfalt: 7,5x17 collos felnik

Murva: 6,5x15 collos felnik

 

Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Méretek:

Hossz: 3990 mm

Szélesség: 1688 mm

Tengelytáv: 2505 mm

Súly: 950 kg

 

Andrew