Get Adobe Flash player

Hírek: Peugeot 208 T16

 

Pályán a 208 Type R5

A 2012. szeptemberi Párizsi Motor Show-n történt bemutatkozását követően a Peugeot 208 Type R5 teljesítette első célkitűzését, még az év vége előtt túlesett első tesztprogramján. A 208 az első olyan, az FIA legújabb, R5-ös előírásai szerint épült autó, mely megtörte a jeget, és menet közben is látható volt.

A 207 Szuper 2000 utóda Délkelet-Franciaországban, Riboux közelében teljesített egy négynapos tesztet, kormánya mögött Bryan Bouffier ült. „Az első próba egy kulcsfontosságú lépés, melyen túl is vagyunk” – mondta el Alexis Avril, a Peugeot Sport technikai igazgatója. „Rengeteg feladat vár még ránk, de innentől a fejlesztési munka egy újabb fázisába léphetünk. Ebbe beletartozik az is, hogy a megbízhatóság miatt annyi kilométert tegyünk az autóba, amennyit csak lehet. Azután fordíthatjuk figyelmünket a teljesítmény optimalizálására. Mostantól a 208 Type R5 értékesítésének megkezdéséig több mint tízezer murvás és aszfaltos tesztkilométer teljesítését tervezzük.

A múlt heti murvás teszt logikus választás volt. Nagyon sok olyan alkatrész van, melyet mindkét típusú felületen használni fogunk, az volt ennek megfelelően a célunk, hogy a kettő közül a keményebb terepen értékeljük ki ezeknek a tartósságát. Később kezdünk el fókuszálni a felfüggesztésre és a turbófeltöltéses motorra, mely a teljes csomag két kiemelkedően fontos eleme. Közvetlenül a Peugeot Sport fogja végezni mindkét kérdéses egység fejlesztési munkáit.”

Bryan Bouffier így nyilatkozott a tesztet követően a 208 Type R5-ről: „Már elsőre jónak tűnt az autó. Nagyon boldog vagyok az egyensúlyától, kényelmesen éreztem magam a kormány mögött. Úgy tűnik, a bázisautó erős, a turbófeltöltéses motor pedig különösképpen tetszett nagy nyomatéka miatt. Könnyű vezetni emiatt, laza talajon ez nagy előny.”

 

Andrew

 

2012. december 18.