Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta R5 - A Fiesta R5 lenyűgözte Wilsont

 

A Fiesta R5 lenyűgözte Wilsont

Hatnapnyi aszfaltos és murvás teszt után Matthew Wilsonnak remek érzései vannak a Ford Fiesta R5-tel kapcsolatban. A fiatal versenyző állítása szerint az M-Sport új autója képes lesz felvenni a versenyt a Reginal Rally Car-okkal és a Szuper 2000-es modellekkel.

Az M-Sport által épített új, R5-ös szabályoknak megfelelő versenygép a WRC 2-es sorozatban, az Európa-bajnokságon és más regionális, valamint nemzeti sorozatban is versenybe szállhat a közeljövőben.

A kocsit az 1,6 literes turbófeltöltéses Ford Fiesta ST utcai modellből alakították ki, az M-Sport korábbi Fiesta versenyautóihoz képest új bukókerettel, üzemanyagtartállyal és elektromos rendszerrel rendelkezik, de karosszériájának aerodinamikáját is megújították, ami megfelel az R5-ös kategóriára vonatkozó előírásoknak. Az autóba új erőátviteli rendszert építettek, a 32 milliméteres turbószűkítővel ellátott motor pedig az M-Sport fejlesztése.

Az Egyesült Királyságban tartott murvás tesztsorozat után az M-Sport tesztpilótái, Matthew Wilson és Elfyn Evans a múlt héten az öreg kontinensre tették át székhelyüket. Észak-Spanyolországban keddtől péntekig próbálgatták az új Fiestát aszfalton, ahol a kezelhetőségtől kezdve a csúcssebességen át letesztelték az autó összes paraméterét, jelentős előrelépéseket téve az autó teljesítményében. Ezt követően vasárnap már a jól ismert dél-franciaországi Fontjoncouse-ban vert tábort a csapat. Itt két napos kemény nyúzópróba alá vetették a kocsit a terepralis csapatok által is használt murván. Európa legkeményebbnek tartott laza talajú útjain az M-Sport hosszútávú próbák keretében a Fiesta R5 tartósságát és megbízhatóságát tesztelte.

„Nagyon reménytelien alakult minden” – árulta el Wilson a wrc.com-nak. „Valójában nagyon meglepett az autó, mivel ez volt az első igazi aszfaltos tesztünk, és majdnem ezer kilométert teljesítettünk a négy nap alatt. Többféle úton is teszteltünk, köztük egy olyan szakaszon is, ami a Katalán Rally része. Murván is teljesítettünk néhány hasznos kilométert, de mivel az Egyesült Királyságban nagyrészt ilyen felületen futottunk eddig, az aszfaltos teszt volt most fontos.”

Várhatóan az M-Sport Fiestája lesz az első, ami megkapja az R5-ös homologizációt. Wilson szerint a WRC 2-es sorozatban népszerű lesz az autó és nagy sikerekre számíthat.

„Az R5-ös szabályok megszabják, hogy a sorozatgyártású autókból kell átvenni több alkatrészt is, mint például a turbófeltöltőt. De az valóban nagy dolog az, hogy azokat az alkatrészeket, melyek igazán strapabíróvá teszik a kocsit – úgymint a felfüggesztés vagy az erőátviteli rendszer –, kifejezetten erre a célra fejlesztették. Ebben lehet nyerő ez az autó.

Gyakorlatilag olyan dolgot veszel meg, aminek jó az ár-érték aránya, de elég erős ahhoz, hogy versenybe szálljon az RRC-kel és az S2000-esekkel. Több versenyen, több talajtípuson is gyorsabb lehet talán, úgy érzem.”

A Ford Fiesta R5 világbajnokságon történő bemutatkozására várhatóan augusztusban kerül sor a Finn Rally-n, de arra is számítani lehet, hgy előtte néhány kisebb versenyen is bevetik már.

„Amint megkapja a homologizációt, teljesítenénk pár versenyt a tervek szerint” – mondta el Wilson. „De megvan az esélye, hogy még azelőtt részt vennénk pár viadalon előfutóként, hogy versenykörülmények között is gyűjtsünk kilométereket.”

A kategóriatárs Peugeot 208 T16 tesztjei is a következő hetekben folytatódnak Craig Breennel a volánnál. A franciák R5-ös autójáról az hírlik, hogy az októberi Sanremo Rallye-n már mindenképpen versenybe száll.

 

Fotó: M-Sport

 

Andrew

 

2013. március 27.