Get Adobe Flash player

Lada 112 VK S2000

Az AvtoVAZ Moszkvában, a Sport-Motor-Tuning 2004 kiállításon mutatta be 112-es típusának Szuper 2000-es tanulmányát. A menetképes változat egy évvel később jelent meg, az N csoportba sorolt kocsi a Szuper 1600-as verziót követte, kialakítása megfelelt az új, S2000-es kategória szabályainak. A mérnököknek így nem kellett drága elektromos ketyerékkel foglalkoziuk, hiszen a Szuper 2000-es kocsik hajtásrendszere mentes az elektronikusan vezérelt differenciálművektől és motorja sem rendelkezhet feltöltéssel.

A Ladába a Sadevtől származó összkerékhajtási rendszer került, és hatsebességes szekvenciális váltója is a francia cég munkáját dicséri. A hajtásról egy kétliteres szívómotor gondoskodott, melyet az Opel hengerenként négyszelepes, C20XE egységéből fésült fel a német KMS 262 lóerőre. Az erőforrás nem volt egyébként ismeretlen az oroszok számára, hiszen a korábbi Kit-Car-jukban is egy ilyen motor szolgált, Alexander Nikonenko hazája bajnokságát 1999. és 2001. között zsinórban háromszor is egy ilyennel nyerte meg.

A karosszéria szélességében 14 centiméterrel lett terebélyesebb, annak elejére nagy nyílást vágtak a motor megfelelő hűtése érdekében, míg a hátsó ajtóra egy szárny került a hátsó, könnyebb traktus leszorítóerejének növelése miatt. A nagyobb kerékjárati ívek alá a murvás szakaszokra 15, az aszfaltos gyorsaságikra 18 collos kereket raktak fel, a végsebesség áttételtől függően elérhette akár a 220 kilométer/órás sebességet is. A lassulásról AP Racing belső ventillációs hűtésű tárcsafékek gondoskodtak.

A Lada 112 VK S2000 2005 őszén teljesítette első versenyét a Lada Rally Team vezetőjének irányításával, Alexander Nikonenko egy Subaru Impreza WRC és egy Mitsubishi Lancer Evo VIII mögött, de jó pár, a Ladánál erősebb autó előtt a harmadik helyen végzett.

A bíztató eredményt azonban nem követhette több. Gazdasági okokból a togliatti versenyrészleg nem kapott több támogatást, ami miatt a 112 VK S2000 homologizációja sem történhetett meg. A gyár ugyan elvitte a kocsit a 2006-os Párizsi Autószalonra, de ez után csak előfutói szerep jutott neki.

 

Műszaki adatok

Homologizáció: nincsen

 

Motor: Opel C20XE 4 hengeres, 2 literes szívómotor, DOHC vezérlés, benzinbefecskendezés 

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Hengerűrtartalom: 1996 ccm

Teljesítmény: 262 LE (fordulatszám: 8100 1/min)

Forgatónyomaték: 250 Nm (fordulatszám: 6800 1/min)

Maximális fordulatszám: 8500 1/min

 

Erőátvitel: állandó négykerékhajtás, Sadev 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, korlátozott zárású első és hátsó differenciálmű

 

Felfüggesztés: McPherson rendszerű felfüggesztés elöl-hátul

 

Fékek:

Aszfalt (első): 330 mm-es belső hűtésű AP Racing féktárcsák

Aszfalt (hátsó): 300 mm-es belső hűtésű AP Racing féktárcsák

Murva (első-hátsó): 300 mm-es belső hűtésű AP Racing féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek:

Murva: 15 collos felnik

Aszfalt: 18 collos felnik

 

Gumik:

Murva: 18/65x15 méretű gumik

Aszfalt: 20/65x18 méretű gumik

 

Karosszéria: önhordó karosszéria, egyedi, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Méretek:

Hossz: 4168 mm

Szélesség: 1775 mm

Tengelytáv: 2535 mm

Nyomtáv elöl: 1550 mm

Nyomtáv hátul: 1550 mm

 

Andrew